شاید برای شما مفید باشد آزمایش تشخیص بیماری مقاربتی

آزمایش تشخیص بیماری مقاربتی

یکی از بیماری هایی که امروزه در سراسر جهان بسیار شایع شده است و افراد زیادی از پیر تا جوان از آن رنج می برند بیماری های مقاربتی هستند که معمولاً کسانی که به آن مبتلا می شوند از بیان آن خجالت می کشند و سعی می‌کند که آن بیماری را از یکدیگر پنهان کنند. …

یکی از بیماری هایی که امروزه در سراسر جهان بسیار شایع شده است و افراد زیادی از پیر تا جوان از آن رنج می برند بیماری های مقاربتی هستند که معمولاً کسانی که به آن مبتلا می شوند از بیان آن خجالت می کشند و سعی می‌کند که آن بیماری را از یکدیگر پنهان کنند.

بیماری مقاربتی از عوامل مختلف به وجود می آید و به یک میکروب ختم نمی شود. اگر چه هر یک از قارچ ها و ویروس ها باکتری ها می توانند به نوبه خود بیماری مقاربتی در مردان و زنان را به وجود بیاورد علائم مختلفی دارد و به صورت شکل های مختلف خود را نشان می‌دهد.

افرادی که پارتنر های متعددی دارند بدون شک از جمله افرادی هستند که به بیماری مقاربتی دچار می شود بیماری مقاربتی با ازمایش های مختلف خود را نشان می دهد و داروهای مختلفی دارد که درمان می شود در این مطلب شما را با آزمایش تشخیص بیماری مقاربتی آشنا می کنیم

ازمایش تشخیص بیماری مقاربتی در مردان و زنان

ازمایش تشخیص بیماری مقاربتی در مردان و زنان
ازمایش تشخیص بیماری مقاربتی در مردان و زنان

هنگامی که به بیماری های مقاربتی مشکوک هستید بهتر است به پزشک مراجعه کنید و از پزشک بخواهید که آزمایش های مختلف را که به تشخیص بیماری مقاربتی کمک می کند تا برای شما تجویز کند.

انجام معاینه دقیق توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص و انجام یکسری از آزمایش های دقیق شما می توانید به بیماری مقاربتی و پیشروی آن پی ببرید در قسمت مجرای ادرار و به تشخیص بیماری دهانه رحم در زنان کمک می کند آزمایش کلامیدیا است.

مطالعه بیشتر:  درمان بی اختیاری ادرار

این آزمایش به صورت نمونه برداری از قسمت های آلت تناسلی زنان و مردان صورت می گیرد. یکی از آزمایش هایی که به تشخیص بیماری مقاربتی کمک فراوانی می‌کند بیماری آزمایش خون یا همان آزمایش ایدز hiv می باشد.

این ازمایش نشان می دهد و آن را کم کم نشان می دهد بیماری هپاتیت یکی از بیماری های مقاربتی است که بسیار شایع شده است و با رابطه جنسی منتقل می شود برای تشخیص هپاتیت نوع سی و بی از آزمایش خون استفاده می کند.

زگیل تناسلی هم یکی از بیماری‌هایی است که در حین نزدیکی و رابطه جنسی رخ می دهد با انجام تست پاپ اسمیر و تست دهانه رحم می توانید بیماری زگیل تناسلی را تشخیص دهید.

آزمایش تشخیص بیماری مقاربتی در منزل

یکی از تشخیص بیماری مقاربتی کمک می کند انجام آزمایش در منزل است. اکثر افراد از رفتن به پزشک متخصص اجتناب می‌کنند و خجالت می کشند و ترجیح می دهند که خودشان در خانه آزمایش تشخیص بیماری مقاربتی را انجام دهند.

این روش را پزشکان پیشنهاد نمی کنند زیرا روش های خانگی ممکن است به زیاد کردن بیماری کمک فراوانی کند.

بهتر است حتی اگر علائم مشکوک به بیماری مقاربتی داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید پزشک با استفاده از داروها و انجام یکسری از آزمایش ها به بیماری مقاربتی شما کمک می‌کند و به تشخیص آن و درمان زودتر انجام می گیرد.

روش های درمان بیماری مقاربتی

روش های درمان بیماری مقاربتی
روش های درمان بیماری مقاربتی

روش های زیادی برای درمان بیماری های مقاربتی وجود دارد.

اگر نتیجه تست شما مثبت است بهتر است اصلا نگران نباشید و استرس به خود راه ندهید زیرا استرس به وخیم کردن عضو کمک فراوانی می‌کند بهتر است اگر باردار هستید و به بیماری مقاربتی دچار هستین حتماً زیر نظر پزشک از آنتی بیوتیک ها استفاده کنید.

مطالعه بیشتر:  پی آر پی تخمدان

آنتی بیوتیک هایی ضد سیفلیس کلامیدیا از جمله داروهایی هستند که به از بین بردن این بیماری کمک فراوانی می‌کند این آنتی بیوتیک ها کاربرد بسیار زیادی دارد و بیماری را درمان می کند داروهای ضد ویروسی از جمله داروهایی هستند که برای کسانی که به اچ آی وی مبتلا هستند مناسب است همچنین افرادی که از تبخال تناسلی رنج می برند با استفاده از این بیماری شان درمان می شود

هنگامی که برای تشخیص بیماری به پزشک مراجعه می کنید بهتر است داروهایی که مصرف می کنید نوع روشی که برای پیشگیری در رابطه جنسی دارید نوع رابطه جنسی همجنس بازی رابطه دهانی و مقعدی و هر رابطه دیگر را با پزشک در میان بگذارید.

همچنین اگر شما از بیماری به بیماری مقاربتی مبتلا شدید بهتر است شریک جنسی تان را به آزمایش تشخیص بیماری مقاربتی بفرستید تا آزمایش اصلی را چرا برای تشخیص بیماری انجام دهید اگر جلوی این بیماری را نگیرید در کمترین زمان سرایت می‌کند و می‌تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد ممکن است به سرطان ختم می‌شود.

اگر به موقع درمان نشود جان افراد را تحت تاثیر قرار می دهد این بیماری ممکن است تحت یک سال به وجود بیاید و تا سال‌های مختلف ادامه یابد و همچنین جلوی بارور شدن زن و مرد را بگیرد.

این بیماری روش های مختلفی برای درمان آن وجود دارد اولین روشی که باید انجام دهید این است که برای تشخیص به آزمایشگاه بروید و به تشخیص بیماری کمک کنید.

اگر برای تشخیص بیماری بیخیالی طی کنید مشکلات حادی را برای شما به وجود می‌آورد و می تواند جان شما را تحت تاثیر قرار دهد.

مطالعه بیشتر:  ختنه حلقوی

این بیماری از طریق روابط متعدد و روابط مختلفی به وجود می‌آورد و به ۲۰ نوع تقسیم بندی می شود ممکن است فرد ناقل باشد و علامت خاصی نداشته باشد.

بیماری مقاربتی چیست؟

بیماری مقاربتی چیست؟
بیماری مقاربتی چیست؟

بیماری مقاربتی به بیماری گفته می شود که در روابط جنسی محافظت نشده با افراد مشکوک به وجود بیاید. اگر این بیماری درمان نشود ممکن است به غده های مختلفی تقسیم ‌شود و بیماری‌ های مختلفی را به وجود می آورد.

معمولا در افرادی که روابط جنسی متعدد دارند این بیماری رخ می دهد رابطه پرخطر جنسی مهمترین علت در به وجود آوردن بیماری های مقاربتی است بیماری مقاربتی ممکن است در هر سنی رخ دهد و زن و مرد را درگیر کند.

ازمایش های مختلف برای فهمیدن این بیماری وجود دارد که در بالا به صورت اختصار آنها را برایتان توضیح دادیم اگر می خواهید رابطه آزمایش تشخیص بیماری مقاربتی تان به صورت دقیق خود را نشان دهد بهتر از حدود یک ماه از رابطه جنسی پرخطر تان بگذرد و با استفاده از روش های تست واژینال به تشخیص آن بپردازید.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر