شاید برای شما مفید باشد اطلاعاتی در مورد فرایند پرینورافی

اطلاعاتی در مورد فرایند پرینورافی

امروزه بسیاری از افراد به ویژه بانوان تمایل دارند تا هرگونه نقص در قسمت های مختلف بدن خود را با استفاده از عمل های جراحی کم‌ خطر و کم عارضه برطرف نمایند. یکی از عمل های محبوب در بین بانوان عمل پرینورافی می باشد. به طور کلی پرینه به قسمتی از واژینال و حد فاصل …

امروزه بسیاری از افراد به ویژه بانوان تمایل دارند تا هرگونه نقص در قسمت های مختلف بدن خود را با استفاده از عمل های جراحی کم‌ خطر و کم عارضه برطرف نمایند.

یکی از عمل های محبوب در بین بانوان عمل پرینورافی می باشد.

به طور کلی پرینه به قسمتی از واژینال و حد فاصل ناحیه تناسلی و مقعد گفته میشود که ممکن است بر اثر عوامل مختلف دچار پارگی و آسیب شود، با این حال بانوان می‌ توانند با استفاده از عمل پرینورافی آسیب پیش آمده را برطرف سازند.

علت‌ های مختلفی از جمله زایمان طبیعی می تواند باعث بروز پارگی و آسیب در ناحیه پرینه شود که عمل پرینورافی با توجه به وضعیت فرد و میزان آسیب به وجود آمده انجام خواهد شد.

بسیاری از متخصصان برای انجام فرآیند پرینورافی ابتدا وضعیت جسمانی شخص را مورد بررسی قرار داده و پس از چکاپ ها و معاینات تکمیلی تشخیص می‌ دهند که عمل پرینورافی با چه روشی باید برای بانوان انجام پذیرد.

بهتر است برای انجام فرآیند پرینورافی به مراکز متعبر و پزشکان مجرب و ماهر مراجعه نمایید تا بتوانید ضمن کمترین آسیب، بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

عمل پرینورافی برای چه کسانی مناسب است؟

عمل پرینورافی برای چه کسانی مناسب است؟
عمل پرینورافی برای چه کسانی مناسب است؟

زمانی که شخصی برای برطرف کردن آسیب های ناحیه واژینال به ویژه پرینه به مراکز معتبر و پزشکان متخصص مراجعه می‌ کند، کسب اطلاعات کافی و معاینات اولیه توسط پزشک‌ انجام میشود و متخصصان تشخیص نهایی را داده و راهی برای آسیب های شخص پیدا می کنند.

‌به طور کلی اگر شخصی زایمان‌ های طبیعی متعددی را تجربه کرده باشد، ممکن است آسیب های کوچک یا بزرگ را در ناحیه پرینه تجربه نماید، که البته این افراد می توانند عمل پرینورافی را انجام دهند.

مطالعه بیشتر:  هفته چهلم بارداری

همچنین افرادی که در انجام رابطه جنسی مشکل دارند و یا تمایل دارند واژنی تنگ تر داشته باشند، می‌ توانند به پزشک مراجعه کرده و فرآیند پرینورافی را در حد مناسب انجام دهند.

گاها ممکن است با افزایش سن و از بین رفتن قوت عضله ها بانوان دچار گشادی واژن شوند که البته امری بسیار ناخوشایند خواهد بود و علاوه بر ظاهری نازیبا می‌ تواند سلامت آنها را به خطر بیاندازد.

در چنین شرایطی بانوان می‌ توانند به مراکز مربوطه مراجعه کرده و با توجه به خواسته خود عمل پرینورافی را انجام دهند.

باید بدانید که افتادگی واژن و مثانه همگی عواملی هستند که می‌ توانند سلامت افراد را به خطر بیاندازند و احساس ناخوشایند را برای آنها به همراه خواهند داشت.

در چنین وضعیتی بانوان می‌ توانند فرآیند پرینورافی را انجام داده و نتیجه ای را که مد نظر دارند دریافت نمایند.

توجه داشته باشید که پرینورافی تنها جنبه زیبایی ندارد و برای بسیاری از اشخاص به عنوان درمان قطعی خواهد بود و می‌ تواند سلامت اندام های لگنی و شکمی را تضمین کند.

زمان مناسب برای انجام فرآیند پرینورافی

زمان مناسب برای انجام فرآیند پرینورافی
زمان مناسب برای انجام فرآیند پرینورافی

یکی از مهم ترین مسائلی که ممکن است برای بانوان پیش بیاید، این است که پرینورافی چه زمانی باید انجام شود.

به طور کلی متخصصان به بانوان توصیه می‌ کنند که اگر قصد بارداری و زایمان طبیعی دارند بهتر است که فرایند پرینورافی را به زمان دیگری موکول کنند، زیرا با انجام زایمان طبیعی آسیب‌ های مختلفی بر پرینه اعمال خواهد شد.

بهترین زمان برای انجام فرآیند پرینورافی پس از اتمام و پایان دوران بارداری خواهد بود و بانوان می‌ توانند حتی همزمان با پایان انجام زایمان پرینورافی را انجام داده و ایرادات به وجود آمده را برطرف کنند.

یکی از بزرگترین مزیت های پرینورافی پس از زایمان این است که افراد دوره نقاهت را به یکباره طی خواهند کرد و علاوه بر مراقبت های زایمان مجبور به صرف وقت زمان و مراقبت‌ های اصول برای انجام پرینورافی در زمان دیگری نخواهد بود.

مطالعه بیشتر:  فشار خون بارداری

همزمان بودن فرآیند زایمان و پرینورافی باعث میشود که فرد فقط یکبار دوره نقاهت و مراقبت ها را طی کند و می‌ تواند با انجام این عمل ها به صورت همزمان زیبایی و سلامت خود را حفظ نماید.

مراقبت های لازم پس از انجام فرآیند پرینورافی

زمانی که شخصی برای فرایند پرینورافی به مراکز درمانی مراجعه می‌ کند، متخصصان به آن‌ ها توصیه می‌ کنند که وضعیت جسمانی، بیماری‌ های زمینه‌ ای و داروهای مصرفی را به طور کامل برای آنها شرح دهند.

تا بتوانند با کنترل وضعیت افراد از آسیب‌ های جدی تر جلوگیری نمایند.

توجه داشته باشید افرادی که دوران بارداری و شیردهی را به اتمام رسانده اند می توانند عمل پرینورافی را انجام دهند.

به طور کلی پس از انجام پرینورافی افراد باید از زخم های خود به خوبی مراقبت کنید تا عاملی برای بروز عفونت و آسیب به دیگران اندام ها نباشند.

متخصصان توصیه می‌ کنند که تا یک الی دو ماه پس از انجام پرینورافی از فیبر زیاد استفاده کنید تا دچار یبوست نشوید، زیرا بروز یبوست می تواند فشار مضاعفی بر بدن شما وارد کرده و باعث از بین رفتن روند بهبود زخم های شما خواهد شد.

به طور معمول بهتر است که حدودا تا یک ماه هرگونه ورزش‌ های سنگین و فعالیت‌ های روزمره را که به شما فشار می‌ آورند را انجام ندهید، همچنین متخصصان توصیه می‌ کنند که تا حدود شش هفته پس از انجام پرینورافی از انجام رابطه جنسی خودداری نمایید.

توجه داشته باشید که متخصصان با توجه به وضعیت جسمانی افراد و آستانه درد آنها مسکن ها و انواع آنتی بیوتیک ها را برای آنها تجویز خواهند کرد که بهتر است با توجه به گفته و توصیه پزشکان داروهای تجویز شده را در زمان مشخص و برای مدت معین شده مصرف نمایید.

مطالعه بیشتر:  تفاوت بوتاکس و میکروبوتاکس

مصرف آنتی‌ بیوتیک می تواند بروز عفونت را تا حد بسیاری کاهش دهد و البته مسکن‌ ها میزان درد شما را کاهش داده و می‌ توانند التهابات ناشی از پرینورافی را نیز بهبود ببخشند.

به طور کلی بهتر است از لباس‌ های چسبان و با اجناس پلاستیکی استفاده نکنید، لباس های نخی و راحتی گزینه مناسبی برای شما هستند و روند بهبودتان را سرعت می بخشند.

بهتر است از انواع شوینده های ملایم برای شستشوی ناحیه پرینه استفاده نمایید، زیرا شوینده های قوی و باقی ماندن رطوبت در ناحیه واژن می‌ توانند عاملی برای بروز عفونت ها شدید و بروز دیگر بیماری‌ ها باشند که نه تنها ناحیه واژن بلکه دیگر اندام‌ های لگنی و شکمی را تحت تأثیر قرار خواهند داد.

 نکات پایانی در مورد فرآیند پرینورافی

 نکات پایانی در مورد فرآیند پرینورافی
نکات پایانی در مورد فرآیند پرینورافی

امروز افراد سعی دارند عمل‌ های زیبایی کم خطر و کم عارضه را انتخاب کنند، تا بتوانند با کمترین میزان آسیب و جراحت نتیجه مطلوب را به دست آورند.

توجه داشته باشید که عمل های زیبایی که در نواحی حساس بدن مانند واژن انجام میشود، باید با دقت و ظرافت کافی طی شود تا افراد سلامت خود را حفظ کرده و نتیجه مطلوب را به دست آورند.

زمانی که شخصی برای پرینورافی به متخصص مربوطه مراجعه می کند، قطعاً راهنمایی لازم را دریافت می‌ کند و وضعیت جسمانی فرد به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌ گیرد.

این متخصصان هستند که تشخیص می‌ دهند فرآیند پرینورافی برای بانوان مناسب است یا خیر.

اگر وضعیت فیزیکی فرد در حد مناسبی باشد پزشک می‌ تواند بدون هیچ گونه عارضه و خطر پرینورافی را انجام داده و طی مدت زمان کوتاه و مراقبت های اصولی توسط شخص، نتیجه مطلوب حاصل میشود.

لازم است بدانید که برای انجام پرینورافی باید به کلینیک ها و پزشکان ماهر مراجعه کنید تا میزان آسیب و خطرات را تا حد ممکن به صفر برسانید.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر