شاید برای شما مفید باشد اطلاعاتی در مورد کلیتوریس

اطلاعاتی در مورد کلیتوریس

اطلاعاتی در مورد کلیتوریس امروزه بسیاری از متخصصان و پزشکان به بانوان توصیه می‌ کنند تا بتوانند ضمن افزایش شناخت خود نسبت به اندام‌ های بدن، سلامت خود را حفظ کرده و کارایی هر کدام از آنها را با جزئیات بدانند. کلیتوریس بخشی از اندام جنسی زنانه می باشد که در پستاندارن دیده میشود. لازم …

اطلاعاتی در مورد کلیتوریس

امروزه بسیاری از متخصصان و پزشکان به بانوان توصیه می‌ کنند تا بتوانند ضمن افزایش شناخت خود نسبت به اندام‌ های بدن، سلامت خود را حفظ کرده و کارایی هر کدام از آنها را با جزئیات بدانند.

کلیتوریس بخشی از اندام جنسی زنانه می باشد که در پستاندارن دیده میشود.

لازم است بدانید که کلیتوریس حاوی رگ های خونی بسیار زیاد و شاخه های عصبی فراوانی است و در قسمت بالایی واژن قرار می گیرد.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که کلیتوریس نقش بسیار مهمی در فعالیت های جنسی و رسیدن فرد به اوج لذت دارد که البته این بخش از بدن بانوان ارتباطی به قسمت کانال زایمان و مجاری ادراری نخواهد داشت.

برخی افراد تصور می‌ کنند که کلیتوریس همان بخش بسیار کوچک و ظریف در اندام زنانه است، اما باید بدانید که بخش اعظمی از کلیتوریس در قسمت های داخلی بدن خواهد بود و با چشم قابل مشاهده نمی باشد و فقط یک بخش بسیار کوچکی از آن را می توانید ببینید.

لازم است بدانید تنها عضوی که در بدن بانوان وظیفه ایجاد لذت را دارد کلیتوریس می باشد و هیچ کدام از دیگر اندام ها چنین فعالیتی را در بدن بانوان انجام نخواهند داد.

آیا کلیتوریس اعصاب زیادی دارد؟

آیا کلیتوریس اعصاب زیادی دارد؟
آیا کلیتوریس اعصاب زیادی دارد؟

با توجه به تحقیقات و پژوهش‌ های وسیعی که در مورد جسم بانوان انجام پذیرفته است، محققان بر این باورند که کلیتوریس بخشی از بدن می باشد که دارای مقادیر بسیار زیادی از اعصاب کاملا تحریک پذیر است و حاوی ۸۰۰۰ پایانه عصبی می باشد.

مطالعه بیشتر:  کیست درموئید

اعصابی که در منطقه کلیتوریس قرار دارد، حتی دو برابر بیشتر از آلت تناسلی بانوان تحریک پذیر خواهد بود.

این منطقه کوچک به طور معمول ۱۵۰۰۰ عصب دارد که در نواحی مختلف بدن پخش بوده و به همین دلیل است که با کوچکترین تحریک فرد را به اوج لذت می رساند.

با این حال باید بدانید که کلیتوریس نقش بسیار مهمی در انجام فعالیت های جنسی بانوان دارد و اگر شخص بتواند نقطه های مختلف بدن خود را به طور کامل بشناسد می تواند سلامت جسمانی و جنسی خود را حفظ کند.

نحوه رشد کلیتوریس با افزایش سن

بسیاری از پزشکان و متخصصان بر این باورند که کلیتوریس نقش بسیار مهمی در زندگی جنسی افراد ایفا می‌ کند، اما گاها ممکن است به دلیل تغییراتی که در میزان هورمون ها به وجود می‌ آید فرد احساس بزرگ شدن و یا کوچک شدن ناحیه کلیتوریس داشته باشند.

توجه داشته باشید زمانی که سطح هورمون ها پس از یائسگی متغیر میشود، ممکن است زنان بزرگ شدن کلیتوریس را بطور محسوس احساس نمایند.

نکته حائز اهمیت این است که بیولوژیک بدن هر فرد کاملاً اختصاصی بوده و هیچ دو نفری را نمی‌ توانید مشابه با یکدیگر پیدا کنید، همین مسئله نشان دهنده این است که بخش های مختلف بدن انسان ها حتی بانوان کاملاً با یکدیگر متفاوت خواهد بود و برخی از بخش‌ های ناپیدا مانند کلیتوریس هم می‌ تواند ابعاد و اندازه های متفاوتی با یکدیگر داشته باشند.

عوامل تاثیرگذار بر سلامت کلیتوریس

عوامل تاثیرگذار بر سلامت کلیتوریس
عوامل تاثیرگذار بر سلامت کلیتوریس

کلیه اندام های بدن نقش مهمی در روند زندگی ما ایفا می‌ کنند که البته مراقبت از سلامت و کارکرد درست آنها وظیفه اصلی ما بوده تا بتوانیم از آسیب‌ های بیشتر جلوگیری نماییم.

مطالعه بیشتر:  فاکتور های زنانه نازایی

اما باید بدانید که هر گونه عفونت های مختلف در ناحیه واژن می تواند تاثیر مستقیمی بر کلیتوریس داشته باشد که در صورت عدم درمان آسیب های جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت.

لازم است بدانید که درد ناشی از تحریک جنسی و یا درد ناشی از آسیب ها و عفونت ها تاثیر مستقیمی بر روند کارکرد کلیتوریس خواهد داشت.

درد و خارش ناشی از بیماری های مختلف و گرفتگی های طولانی مدت و همچنین هرگونه آسیب و حساسیت به انواع شوینده ها و پاک کننده ها می تواند سلامت کلیتوریس را به خطر انداخته و کارکرد آن را نیز با اختلال مواجه کند.

لازم است بدانید که شناخت کامل نسبت به کلیتوریس می تواند به سلامت شما کمک شایانی کند.

لزوما در صورت بروز هرگونه مشکل نامتعارف بهتر است به پزشک مراجعه کرده و آسیب پیش ‌آمده را مورد بررسی قرار دهید، تا بتوانید از مشکلات و بیماری‌ های جدی‌ تر جلوگیری نمایید.

آیا کلیتوریس نوعی مسکن است؟

آیا کلیتوریس نوعی مسکن است؟
آیا کلیتوریس نوعی مسکن است؟

با توجه به اطلاعات کسب شوه در مورد کلیتوریس و شناخت کاملی که نسبت به اندام‌ های حیاتی بدن مانند کلیتوریس به عمل آمده است.

پژوهشگران اذعان می دارند که تحریک کلیتوریس باعث افزایش ترشح هورمون اندورفین میشود و همین امر می‌ تواند به عنوان نوعی مسکن طبیعی در کاهش درد های زنانه تاثیرگذار باشد.

توجه داشته باشید که درد های ناشی از پریود های زنانه می تواند برای بانوان امروز دردناک و ناراحت‌ کننده باشد که تحریک کلیتوریس می‌ توانند به عنوان نوعی مسکن درد های مربوطه را کاهش داده و فرد می تواند روند قاعدگی را با کمترین میزان آسیب و درد به پایان برساند.

مطالعه بیشتر:  کنترل و انجام مراقبت های بارداری

باید بدانید که کلیتوریس در شمار اندام‌ هایی قرار می‌ گیرد که در سال‌ های اخیر اطلاعات کاملی در مورد نحوه کارکرد آن به دست آمده است.

این عضو مخفی اما حیاتی نقش بسیار مهمی در روند فعالیت های زنان ایفا می کند و نباید از حضور، سلامت و کارکرد بی‌ نظیر آن غافل شد.

کلیتوریس هم هنگام تحریک ممکن است بزرگتر به نظر برسد که این فرآیند مانند آلت تناسلی آقایان می باشد.

در هر صورت باید بدانید که هر عضو در بدن انسان ها فعالیت و روند بسیار مهمی در بدن افراد ایفا می‌ کند و نباید نسبت به کوچکترین و یا مخفی ترین ها نیز بی‌ تفاوت باشید.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر