شاید برای شما مفید باشد افزایش شانس دوقلوزایی و روش های آن

افزایش شانس دوقلوزایی

افزایش شانس دوقلوزایی اگر به هر دلیلی سابقه بارداری دوقلو یا چند قلویی را دارید احتمال اینکه دوباره چند قلو بچه دار شوید بسیار زیاد است. مادرانی که توان چند قلویی دارند به احتمال زیاد بارداری آنها دوقلو می ‌شود و شانس چندقلویی در بین آنها افزایش می یابد و افراد زیادی علاقه دارند که …

افزایش شانس دوقلوزایی

اگر به هر دلیلی سابقه بارداری دوقلو یا چند قلویی را دارید احتمال اینکه دوباره چند قلو بچه دار شوید بسیار زیاد است.

مادرانی که توان چند قلویی دارند به احتمال زیاد بارداری آنها دوقلو می ‌شود و شانس چندقلویی در بین آنها افزایش می یابد و افراد زیادی علاقه دارند که بچه های دوقلویی داشته باشد.

البته در اکثر مواقع دو قلو داشتن به صورت شانسی اتفاق می ‌افتد و معمولا چند قلو به دنیا می‌آورند.

اگر ژنتیک شما به گونه ‌ای باشد که سابقه چند قلو داشتن داشته باشید احتمال اینکه فرزند شما دو قلو باشد بسیار زیاد است.

بنابراین داشتن سابقه خانوادگی بسیار مهم است و اگر برادر خواهر دایی و عموی شما دوقلو داشته باشند احتمال این که بچه شما دوقلو باشد بسیار زیاد است زیرا یکی از عوامل اصلی برای دوقلوزایی داشتن سوابق خانوادگی است.

احتمال اینکه کودک شما به صورت همسان باشد بسیار زیاد است و معمولاً دوقلو های همسان موقعی رشد می کنند که در ژنتیک شما دو قلو وجود داشته باشد چاقی و بلندی قد یکی دیگر از عواملی است که معمولاً باعث می گردد که دوقلو باشد.

زیرا با مادران بی ام آی که معمولاً بیش از سی سال سن دارند احتمال اینکه فرزندان آنها دو قلو و چند قلو باشد بیشتر است.

داشتن فرزند دوقلو اگر شما سابقه بارداری دارید و به طور معمول در بارداری ‌های قبلی تا چند قلو به دنیا آورده اید احتمال اینکه دیگر بچه های تان نیز چند قلو باشد بسیار زیاد است.

مادر می ‌تواند یکی از عوامل اصلی برای دوقلویی باشد مادرانی که قبل از بارور شدن از سیب زمینی شیرین استفاده کنند احتمال این که دوقلو به دنیا بیاورند بسیار است.

ساکنین کشورهای آفریقای غربی و جنوب غربی احتمال اینکه چند قلو به دنیا بیاورند بسیار زیاد است.

مطالعه بیشتر:  یائسگی زودرس

به طور کلی افرادی که فراوان لبنیات و مواد غذایی کلسیم دار استفاده می کنند احتمال دوقلوزایی در آنها افزایش می یابد همچنین آنهایی که پروتئین مصرف می کنند احتمال دوقلوزایی آنها بیشتر از افرادی است که سنشان بالاتر است احتمال آن که کودکشان دوقلو باشد بسیار زیاد است.

معمولاً افرادی که بالای ۴۵ سالگی باردار می شود نسبتا بیشتر آنها کودکانشان دوقلو است.

استفاده از روش ‌های کمک باروری امروزه به طور عجیبی چندقلوزایی را بیشتر کرده اند داروهایی که برای تخمک گذاری استفاده می گردد و باعث پر شدن افراد می شود احتمال باروری را افزایش می‌دهد افرادی که به هر روش آی وی اف از ان استفاده می کنند.

احتمال اینکه دوقلو به دنیا بیاورند بسیار زیاد است باردار شدن در زمان شیردهی یکی از عواملی است که باعث می شود که تخمک گذاری متوقف شود و معمولاً چند قلوزایی افزایش پیدا کند.

خوش شانس بودن در این زمینه به گونه‌ای است که هیچ یک از شرایط بالا را ندارند ولی بارور می شود.

قرص های جلوگیری از بارداری در ۹۹ درصد باعث می‌ شوند که تخمک گذاری به گونه‌ای باشد که دوقلو زایی اتفاق بیفتد افزایش دفعات بارداری احتمال شانس دوقلوزایی را افزایش می دهد همچنین این روش روش مقبول برای بارور شدن نیست.

رژیم غذایی در خصوص بارداری

افزایش شانس دوقلوزایی
افزایش شانس دوقلوزایی

خوردن سیب زمینی و لبنیات باعث باروری دوقلویی می ‌شود.

همچنین بهتر است قبل از اینکه تخمک بارور شود از سیب زمینی استفاده کنید و مواد شیمیایی خاص منجر به افزایش دو قلوزایی می شود.

تحقیقات نشان داده است مقادیر فراوان لبنیات احتمال اینکه دو قلو به دنیا بیاید افزایش پیدا می‌کند و همین امر موجب می ‌شود که پروتئین افزایش پیدا کند.

دو قلوزایی با برگ سنجد ممکن است بهتر است برگ سنجد را دم کرده و روزانه دو لیوان میل کنید.

مطالعه بیشتر:  فشار خون بارداری

مربای شقاقل اگر قبل از بارداری مصرف شود باعث بارور شدن چند قلویی می شود.

شلغم خام یا پخته میل نمایید بهتر است تخم مرغ محلی را با روغن زیتون کمی پیاز تفت داده و سپس استفاده کنید ان گاه احتمال بچه دار شدن شما افزایش پیدا می کند.

ایجاد فاصله میان بارداری

ایجاد فاصله میان بارداری
ایجاد فاصله میان بارداری

یکی دیگر از روش هایی که باعث ایجاد افزایش بارداری می شود به وجود آمدن فاصله کافی میان باروری است اگر بعد از بارداری مجدداً باردار شوید احتمال این که دوقلو به دنیا بیاورید کم می شود بنابراین بهتر است زیر نظر پزشک این کار را انجام دهید.

توقف قرص های ضد بارداری

توقف قرص های بارداری کمک فراوانی می کنند و اگر آن را قطع کنید نقش بسیار مهمی ایفا می کند و همچنین باعث می گردد که بدن چرخه طبیعی خود را پیدا کند و همچنین باروری افزایش پیدا می‌کند.

مصرف غذاهایی که دارای اندروژن است بسیار کمک می‌کند و باعث می گردد احتمال چند قلو زایی افزایش پیدا کند.

مصرف غذاهایی مثل نان صدف انواع برگ های سبز مثل کاهو و کلم بر روی کیفیت تخمدان اثر می‌گذارد و احتمال اینکه بچه چند قلو باشد افزایش پیدا می‌کند.

بنابراین اگر می‌خواهید بچه دار شوید و بچه دوقلو باشد بهتر است قبل از آن تمام نکات را بدانید و به مراکز باروری مراجعه کنید و تخمک ها را اماده چند قلوزایی کنید.

اگر تمام رژیم های غذایی تان را را رعایت کنید و تمام دستورات پزشک را بدانید احتمال باردار شدن شما به صورت دوقلو وجود دارد.

این یکی دیگر از عوامل دیگر است که احتمال می ‌رود فرد دوقلو باشد یا نه هر چقدر بیشتر باشد افزایش هورمون fsh زیاد می‌گردد و احتمال دوقلوی افزایش پیدا می‌کند.

 

بنابراین اکثر افرادی که می‌خواهند بارور شوند و بچه دوقلو باشد با استفاده از روش fsh می توانند باردار شوند به این گونه است که هورمون fsh را به بدنشان تزریق می‌کنند و احتمال باروری آنها افزایش پیدا می‌کند.

مطالعه بیشتر:  فاکتورهای مردانه در ناباروری

لقاح آزمایشگاهی

لقاح آزمایشگاهی
لقاح آزمایشگاهی

لقاح ازمایشگاهی یکی از عواملی است که باعث می گردد احتمال دوقلوزایی افزایش پیدا کند و همچنین باعث می گردد که در دو قسمت و دو لقاح در جنگ در تخمدان شکل گیرد و باعث می گردد که احتمال دوقلوزایی افزایش یابد.

خوردن صدف یکی از محصولاتی است که باعث می گردد که اسپرم متحرک و سالم تر شود و باعث می شود که احتمال زایمان و باروری چندقلو زایی افزایش پیدا کند.

بنابراین بهتر است قبل از اینکه می خواهید باردار شوید از لقاح ازمایشگاهی استفاده کنید زیرا باعث می گردد که در باروری احتمال چند قلوزایی شما افزایش پیدا کند.

بنابراین هر چقدر تعداد بچه داری و حاملگی افزایش داشته باشد احتمال بارور شدن افزایش می یابد و شما می توانید چند قلو به دنیا بیاورید.

اگر از گیاه کاساوا استفاده کنید باعث می گردد که تخمک گذاری شما افزایش پیدا کند و همین دلیل باعث می گردد که احتمال دوقلوزایی افزایش پیدا کند.

جنسینگ گیاهی است که احتمال به دنیا آوردن چند قولو را افزایش می دهد.

جنسینگ پوروئی از محصولاتی است که افرادی که می خواهند باردار شوند و چند قلو باشند از آن استفاده می کند استفاده از کمپوت آناناس است که سرشار از ویتامین سی و ملانین است شانس بالا رفتن چندقلوزایی را افزایش می دهد.

استفاده از قرص های مکمل اسید فولیک باعث می گردد که احتمال دوقلوزایی افزایش پیدا کند.

همچنین بهتر است در کنار مصرف قرص‌های اسید فولیک مکمل مولتی ویتامین نیز استفاده شود زیرا باعث می گردد که احتمال نگه داشتن تخمک افزایش پیدا کند استفاده از قرص گنادوتروپین باعث می گردد که به سلامت تخمک ها کمک بسزایی کند.

قرص پروژسترون باعث می گردد که پوشش داخلی رحم تقویت شود و احتمال افزایش چندقلو زایی افزایش پیدا کند و باعث می گردد که همچنان چندین تخمک آزاد شود.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر