شاید برای شما مفید باشد بهترین متخصص کودکان

بهترین متخصص کودکان

متخصص کودک تنها پزشکی می باشد که در زمینه مراقبت ‌های لازم کودکان و درمان آن ها تخصص دارند در حقیقت آن ها وظیفه دارند تا پایان مراحل رشد کودک در زمینه سلامت روحی عاطفی جسمی کودکان و نوجوانان خدمات ارائه دهند. به طور کلی کار هایی که متخصصین کودک انجام می‌دهند شامل انجام آزمایش …

متخصص کودک تنها پزشکی می باشد که در زمینه مراقبت ‌های لازم کودکان و درمان آن ها تخصص دارند در حقیقت آن ها وظیفه دارند تا پایان مراحل رشد کودک در زمینه سلامت روحی عاطفی جسمی کودکان و نوجوانان خدمات ارائه دهند.

به طور کلی کار هایی که متخصصین کودک انجام می‌دهند شامل انجام آزمایش ‌های و در جهت تشخیص بیماری ها و اختلالات و آسیب ‌های کودکان معالجه و تجویز دارو و انجام واکسیناسیون آن ها می باشد.

آن ها همچنین کودکانی که دچار آسیب های جدی و مزمن هستند را درمان می کند اگر برای کودک خود به دنبال یک متخصص باتجربه می‌گردید پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

ما در این مقاله شما را با خدماتی که یک پزشک اطفال باید به شما بدهد آشنا می کنیم.

متخصص اطفال پزشک متخصص در زمینه ارائه مراقبت های پزشکی به کودکان می باشد و در این امر مهارت دارد متخصص کودکان برگرفته از واژه یونانیpaid به معنی کودک و یا شفا دهنده.

از یک پزشک متخصص در ارائه مراقبت ها در رابطه با کودک باید کاملا مسئول باشد نسخه های خطی از پزشکی ادوار از زمان‌های قدیم باقی مانده است و از همان ابتدا نشان دهنده مهم بودن این امر است

کار متخصص اطفال چیست؟

کار متخصص اطفال چیست؟
کار متخصص اطفال چیست؟

متخصصان اطفال با ارائه مراقبت های روحی عاطفی جسمی به بیماران خود با سلامت کودکان و نوزادان و نوجوانان سروکار دارند، آن‌ ها آزمایش ‌هایی برای تشخیص و برای به دست آوردن اطلاعات مربوط به وضعیت بیماری شان را انجام می دهند.

برای درمان بیماری‌ های اختلالات و آسیب ‌ها معالجات و دارو ها لازم را تجویز می‌کنند آن ها همچنین کودکان را که دچار آسیب های جزئی و مشکلات مزمن و حاد در سلامت و رشد فیزیولوژیکی آن ها شده است را درمان می کنند.

مطالعه بیشتر:  تالاسمی در کودکان

متخصصین اطفال کودکان و والدین یا سرپرستان آن ها را در رابطه با رژیم غذایی بهداشت و پیشگیری از بیماری ‌ها راهنمایی می نمایند حوزه کاری تب کودکان یک حوزه مشترک اگر بیماران علائم یک بیمار وخیم برداشت.

متخصصان اطفال در امر مراقبت های اولیه به یک پزشک متخصص را بررسی می‌کنند حوزه طب اطفال یک حوزه وسیع است که شامل مطب عمومی در زمینه انکولوژی کودکان می‌شود و نیاز به تلاش فراوان در میان متخصصان پزشکی دارد.

محل کار یک متخصص اطفال چگونه است؟

متخصصین کودکان می‌تواند در محیط های مختلفی مثل مطب ‌های خصوصی بیمارستان ها سازمان های حفظ سلامت مراکز بهداشت عمومی کلینیک های بهداشتی مدارس ارتش و دولت کار کنند.

ان ها معمولا به صورت انفرادی کار می‌کنند و بیشتر به عنوان یک کارمند حقوق ‌بگیر در مطب های پزشکی به صورت گروهی به کار خود می ‌پردازد.

در شرایط عادی متخصصان کودک از یک محیط کار خوب لذت می‌ برند زیرا معمولا به مطب و اتاق‌ های معاینه که بیشتر مربوط به کودکان است انتقال داده می‌شوند و در اتاق خواب ها دارای اسباب بازی کتاب فعالیت های کودکی هستند.

تا آن ها در طول دوره‌ های انتظار سرگرم و حواسشان پرت آن ها شود با این وجود کار با کودکان مشکلات خاص خود را دارد آنها ممکن است بیماران سرکش گاه بی قرار و گاهی هیستریک را معالجه کنند.

در هنگام برخورد با کودکان باید صبر و شکیبایی خاصی داشته باشند چرا که طبق پزشکی کودکان بسیار با ارزش است.

تفاوت بین تب بزرگسالان و تب کودکان چیست؟

تفاوت بین تب بزرگسالان و تب کودکان چیست؟
تفاوت بین تب بزرگسالان و تب کودکان چیست؟

ادعایی که در زمینه پزشکی می‌شود این است که کودکان در حقیقت بزرگسالان کوچک نیستند به عبارت دیگر تفاوت زیادی بین درمان کودکان و بزرگسالان وجود دارد اندازه کوچک بدن و اندام های داخلی کمتر پیدا کرده در نوزادان و کودکان از لحظه فیزیولوژی متفاوت است.

مطالعه بیشتر:  مشکلات زایمان طبیعی و سزارین

این اختلاف می‌تواند مشکلات یا نقص های مادرزادی و یا مسائل مربوط به رشد بیماران نوزاد باشد.

متخصصین کودکان از نشانه های تشخیص و تجویز دارو ها و درمان های دیگر همگی تحت تاثیر سن بیمار آن می شود این واقعیت که متخصص کودک اغلب نمی‌تواند به طور مستقل استدلال کند و تصمیم بگیرد.

جنبه دیگری را به کار پزشکی اطفال ربط می‌دهد و بستگی به ارتباطی است که بین والدین و خانواده و پزشک برقرار می شود رسیدگی به مشکلات بسیاری از افراد بیمار در خانواده یکی از مسئولیت ‌های پزشک متخصص کودک است.

زیرا اگر یک بیماری به صورت مسری باشد افراد دیگر خانواده هم باید درمان شود این  بخش از کار متخصصین کودکان به خصوص در مواجع مواجهه با یک روش دردناک را پیش‌بینی نشده بسیار سخت است

آیا متخصص اطفال می‌تواند بزرگسالان را درمان کند؟

دوره آموزشی طب کودکان شامل ۴ سال دانشکده پزشکی و حداقل سه سال کار در بخش اطفال می باشد این رشته یک رشته بسیار تخصصی و کارآموزان باید به صورت خصوصی برای درمان کودکان نوپا نوزادان کودکان و نوجوانان در سن ۱۸ سالگی خود را آماده کنند.

شاید همین تخصص تا ۲۱ سالگی ادامه داشته باشد پزشک متخصص اطفال به ندرت می تواند خارج از تخصص خود برای درمان بزرگسالان اقدام کنند مگر اینکه هم در طب کودکان و هم در تیم بزرگسالان آموزش‌ های لازم را دیده باشد.

برخی از مشکلات رایج در زمینه مراقبت های بهداشتی کودکان کدام هستند؟

درمان ریشه در مشکلات که برای متخصصین کودکان امروز به وجود می آید می توان به سیگار کشیدن در میان جوانان منشورهای جریمه بیماری در بزرگسالان در نوزادان که عملکرد عصبی را مختل می‌کند.

باعث مشکلات تنفسی و واکنش‌ های افسردگی و گاهی تشنج میشود به آن آنسفالوپاتی نوزادان می گویند.

ریشه بیماری های قلبی عروقی در دوران کودکی دیابت نوع یک تومور های مغزی در کودکان اختلالات طیف اوتیسم از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی زیست محیطی تغذیه و بیماری سلیاک عفونت های باکتریایی رایج در زمان کودکی.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و چهارم بارداری

متخصص قلب و عروق و کودک

متخصص قلب و عروق و کودک
متخصص قلب و عروق و کودک

متخصص قلب و عروق کودک متخصص در تشخیص و معالجه کودکان مبتلا به بیماری های قلبی عروقی می باشد آن ها برای ارزیابی و به نتیجه رسیدن در رابطه با یک تشخیص با متخصصان دیگر همکاری می کند.

شرایط خاص هر کودک به یک برنامه درمانی منحصر به فرد نیاز دارد متخصص قلب و عروق اطفال قبل از تولد در تمام دوران کودکی و بزرگسالی قادر به همکاری با بیماران است.

پزشک اورژانس کودک

پزشک فوریت های کودکانه از نوزادان کودکان و نوجوانان مراقبت می کنند که به دلیل آسیب دیدگی و زیاد بودن به مراقبت‌های پزشکی فوری و اورژانسی نیاز دارند پزشکان اورژانس کودکان معمولا شرایط زیر را درمان می‌کنند.

  •  اگر کودکی تب بالا یا مداوم داشته باشد
  •  عفونت ‌های شدید
  • مشکل در تنفس
  •  درد شدید
  •  کمبود آب بدن
  •  تشنج
  •  واکنش آلرژیک شدید
  •  شکستگی
  • جراحت
  • سوختگی
  • مسمومیت
  •  مصرف بیش از حد داروی آسم
  • دیابت
  •  بیماری ‌های سلول داسی و نیش حیوانات

همگی این ها توسط پزشک متخصص عروق کودک در اورژانس درمان میشود. فوریت‌های پزشکی به روش ‌های تجهیزات و تکنیک های خاص نیاز دارند که به پزشکان فوریت‌ های کودکان از آن ها استفاده می کنند.

متخصص غدد درون ریز کودکان

غدد درون ریز علمی است که هورمون ها و غدد مختلف را مورد مطالعه قرار می‌دهد متخصص غدد درون ریز در کودکان با مشکلات و اختلالات مربوط به هورمون های کودکان سر و کار دارد.

هورمون ها تعیین می کند که کودک چگونه رشد و بلوغ برسد و برای مشکلاتی که توسط غدد درون ریز برای کودکان به وجود می‌آید متفاوت است و با پزشکی که غدد درون‌ریز بزرگسالان را معالجه می‌کند تفاوت دارد.

متخصصین کودک در تهران

در شهر تهران بهترین متخصصین در زمینه معالجه کودکان وجود دارند این  پزشک متخصص لازم در رابطه با تمامی بیماری ‌ها که در کودکان به وجود می آید را دارا می باشند.

در شهر تهران بیشتر از ۲۰۰۰ معالج کودکی هست که هر کدام تخصص خاص خود را دارند برای مراجعه و درمان کودکتان بهترین متخصصین تهران را زیر نظر بگیرید و حتما به آنها مراجعه کنید زیرا بیماری هایی که در کودکان به وجود می‌آید شوخی ناپذیر است.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر