شاید برای شما مفید باشد بیرون زدگی لابیا

بیرون زدگی لابیا

بیرون زدگی لابیا کوچک ترین قسمت لبه های خارجی واژن که دورتا دور دهانه ورودی واژن را پوشانده است لابیای مینور می‌گویند. در تمام زنان متفاوت است و اشکال رنگ و اندازه مختلفی دارد اما بعضی از خانم ها دچار هایپر هایپرتروفی لابیا هستند. لبه های بیرونی واژن نشان از حالت عادی بزرگ تر می …

بیرون زدگی لابیا

کوچک ترین قسمت لبه های خارجی واژن که دورتا دور دهانه ورودی واژن را پوشانده است لابیای مینور می‌گویند.

در تمام زنان متفاوت است و اشکال رنگ و اندازه مختلفی دارد اما بعضی از خانم ها دچار هایپر هایپرتروفی لابیا هستند.

لبه های بیرونی واژن نشان از حالت عادی بزرگ تر می باشد.

در این مقاله می خواهیم شما را با علت بزرگی لابیا ‌های مینور و بیرون زدگی آن ها در خانم ها و دختران جوان آشنا کنیم تا بتوان سایز لابیا ها را کاهش دهید.

منظور از بیرون زدگی لابیا چیست

بیرون زدگی لابیا
بیرون زدگی لابیا

به گفته متخصصان زنان و زایمان استاندارد لازم برای اندازه لابیا ‌های مینور وجود ندارد و سایز لابیا در هر کسی متفاوت است.

در واقع اندازه طبیعی لابیا ‌ها به اندازه است که باعث می شود از حد معمول بیش تر نشود.

پیدا بودن برجسته واژن در زیر لباس های جذب احساس درد و ناراحتی در زمان رابطه جنسی احساس درد و فشار در واقع واژن در زمان ورزش نشستن بر روی دوچرخه و یا پوشیدن شلوار جین یا تنگ اختلال در دفع ترشحات واژن بخاطر بزرگ کردن لابیا ها و بروز عفونت ‌های شدید واژن باعث ایجاد مشکلاتی است .

علت بیرون زدگی لبه های مینور غیر عادی است همچنین بزرگی لابیای مینور باعث می‌شود.

در زمان ایستادن لابیا ‌ها حالت آویزان و افتاده و شل داشته باشند و ظاهری ناخوشایند به خود بگیرند.

علت بزرگی لابیا

دلایل متعددی برای بزرگ شدن لابیا ‌ها نقش دارد.

یکی از این دلایل ژنتیکی و مادرزادی است و تغییرات هورمونی یعنی بالا رفتن سطح استروژن و دیگر هورمون های زنانه در زمان بلوغ دختران یکی از اصلی ترین دلیل بزرگ شدن لابیا ها در خانم ها به حساب می آید.

مطالعه بیشتر:  هفته ششم بارداری

البته تغییرات بلوغ در دختران باعث هایپرتروفی لابیای مینور هم می شود.

موارد مختلف علت بزرگ شدن لابیا مینور می‌باشند.

تغییرات هورمونی در زمان بارداری و زمان زایمان رابطه های جنسی مکرر لاغر شدن ناگهانی و زیاد و بعد از یک دوره چاقی مفرط اختلالات هورمونی بارداری ها و زایمان های واژینال متعدد و پشت سر هم بالا رفتن سن عوامل نامتقارن بودن لبه های واژن را هم به دنبال خواهد داشت.

و باعث می‌شود لابیا ‌ها یک طرف نسبت به سمت دیگر بزرگ تر و افتاده تر شود.

البته این افتادگی تفاوت چند میلیمتری دارد و در بعضی از مواقع محسوس نیست و این یک پدیده شایع در میان خانم ها می باشد.

چگونه لابیا مینور را کوچک کنیم

بیرون زدگی لابیا
بیرون زدگی لابیا

به گفته متخصصان اگر مشکل بیرون زدگی لابیا و یا بزرگ بودن لابیا دارید با انجام عمل هایی مثل لابیاپلاستی به صورت جراحی و یا به روش لیزر می توانید به کوچک کردن قسمت لابیا بپردازید.

البته این کار باید در دختران بالای ۱۸ سال انجام گیرد زیرا لابیا و تا این سن در رشد است و ممکن است بعد از جراحی در سن ۱۸ سالگی باز هم شروع به رشد و تغییر شکل دهد این جراحی یک عمل سرپایی و سبک می باشد که توسط جراح و متخصص زنان و زایمان که تجربه این کار را دارند انجام شود.

با استفاده ازعمل می تواند شکل خوبی به خود بگیرد این جراحی با بی حسی های موضعی در کلینیک ها انجام می شود.

این عمل لابیاپلاستی جراحی زیبایی زنان بافت اضافی لابیای مینور با استفاده از تیغ جراحی و یا لیزر برداشته می شود و قسمت هایی که در آن باقی می‌ماند بخیه می زنند این کار باعث کوچک شدن اندازه لابیا ها می گردد.

مطالعه بیشتر:  فریز تخمک

آیا بیرون زدن لبه های کوچک طبیعی است

در رابطه با این موضوع باید گفت که بیرون زدگی لابی‌ها کاملاً طبیعی می باشد و گاهی اوقات شکل لابیا ها باهم فرق دارد.

بیرون زدگی لابیا ‌های مینور یک بیماری نیست و مشکل خاصی به همراه ندارد و نگران کننده است که عفونت به همراه داشته باشد و درد برای خانم ها به وجود می آورد.

چرا برخی از واژن ها تیره و چروکیده هستند

علت سیاه شدن لایه های مینور ترشح هورمون ها در زمان بلوغ است که باعث تیرگی و بزرگی لابیا های کوچک و ترکیدگی آن ها می گردد و برای دختران طبیعی است و اغلب برای تمامی دختران اتفاق می‌افتد.

ولی در برخی بیش تر و در برخی کمتر دیده می‌شود اگر لابیا مینور بزرگی دارید و برای رفع تیرگی آن می خواهید اقدام کنید حتما با یک متخصص زنان صحبت کنید.

منظور از بیرون زدگی لابیای مینور چیست

بیرون زدگی لابیا
بیرون زدگی لابیا

بیرون زدگی لابیای مینور به این معنی است که در زمان ایستادن لابیا ‌ها اویزان می شوند و شکل چروکیده به خود می گیرند می توانند آ نها را به خوبی پوشش دهند این خانم ها به علت بیرون زدگی این قسمت از واژنشان با عوارضی مثل

  • درد و سوزش در زمان پوشیدن لباس های تنگ
  • درد واژن موقع نزدیکی
  • برجسته بودن لابیا‌ها
  • درد در پوشیدن لباس که تنگ است باعث احساس خجالت در خانم ها می شود.

کاهش اعتماد به نفس در زمان رابطه جنسی انحراف مسیر ادرار به دلیل بزرگی لابیا مینور ابتلاء به عفونت های واژینال یا انسداد مجاری ادرار به خاطر تمیز نشدن لابیا‌ها همچنین بیرون زدگی های لابیا های داخلی و هیپرتروفی باعث می‌شود.

که دختران نوجوان در آینده نگران باشند و تصور اینکه بزرگی لابیای مینور می‌تواند در زندگی زناشویی و اختلال ایجاد کند.

مطالعه بیشتر:  ختنه حلقوی

دلیل متعدد در بزرگ شدن لابیا مینور در زنان

به گفته متخصصان علت بیرون زدگی لابیا ‌های مینور به موارد زیر بستگی دارد و تغییرات هورمونی در بلوغ هورمون هایی که در بلوغ ترشح می شود.

می تواند رشد سریع لابیا ها را در زمان نوجوانی به همراه داشته باشد ممکن است در برخی از دختران نوجوان این هورمون ها باعث رشد بیش از حد لابیا‌ها شود.

وراثتی بودن این موضوع است در بعضی از خانم ها به دلیل وراثتی از زمان تولدشان لابیا مینور بزرگی خواهند داشت.

بارداری ‌ها و تغییرات هورمونی در زمان بارداری یکی دیگر از دلایل بزرگ شدن لابیا‌ها می باشد که البته به صورت موقتی است و بعد از زایمان و عادی شدن سطح هورمون ‌های زنانه دوباره لابیاها به شکل اولیه خود و به قبل از زمان بارداری برمی‌گردد.

بالا رفتن سن در زنانی که از دلیل افتادگی و بزرگ شدن لابیا ها می باشد با رسیدن به یائسگی کاهش استروژن در سطح بدن آن ها دیده می‌شود و لابیا ‌ها خودبه‌خود صورت کوچک تر دیده می شود زایمان های متعدد موجب می‌شود تا شکل وسایز لابیا ها به هم بخورد.

خانم هایی که حداقل 3 بارداری به صورت طبیعی داشته اند و زایمان‌های آن ها طبیعی بوده است در دوران بارداری بزرگ شدن لابیا ها برای آنها اتفاق می افتد.

اختلالات هورمونی باعث بیش تر شدن سطح استروژن بالا می شود و همین موجب بزرگ شدن لابیا ‌های مینور می‌گردد کاهش وزن های شدید به خاطر رژیم غذایی ها و لاغری باعث شل شدگی و افتادگی و حتی بیرون زدگی لابیای مینور شود.

اگر کلیتوریس در لابیای ماژور بیرون زده باشد با لابیاپلاستی می‌توان آن را کوچک نمود.

برای کوچک کردن بخش کلیتوریس باید عمل هودکتومی انجام داد و در زمان عمل زیبایی واژن می توانید لابیاپلاستی را هم انجام داد و دو عمل همزمان با هم اتفاق بیفتد.

آیا لابیاپلاستی برای دختران باکره هم قابل انجام است

بله این جراحی پزشکی به دلیل اینکه در بیرون از واژن انجام می‌شود و کار به پرده بکارت ندارد و برای دختران باکره هم قابل انجام است و فقط این نکته را باید در این رابطه مورد توجه قرار بگیرد این است که حتماً سن آن ها باید بالای ۱۸ سال باشد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر