شاید برای شما مفید باشد جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن جراحی زیبایی واژن انواع متفاوتی دارد واژینوپلاستی که نوع جراحی زیبایی است برای زیبایی مهبل انجام می‌شود. لابیاپلاستی افزایش نقطه جی برداشتن پوست یا روکش کلیتوریس و پرینوپلاستی از انواع جراحی زیبایی واژن هستند. لابیاپلاستی چیست لابیاپلاستی نوعی از عمل های جراحی برای خانم ها به حساب می آید که شکل ظاهری …

جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن انواع متفاوتی دارد واژینوپلاستی که نوع جراحی زیبایی است برای زیبایی مهبل انجام می‌شود.

لابیاپلاستی افزایش نقطه جی برداشتن پوست یا روکش کلیتوریس و پرینوپلاستی از انواع جراحی زیبایی واژن هستند.

لابیاپلاستی چیست

جراحی زیبایی واژن
جراحی زیبایی واژن

لابیاپلاستی نوعی از عمل های جراحی برای خانم ها به حساب می آید که شکل ظاهری لبه داخلی و یا حتی بیرونی واژن را تغییر می‌دهد و شکل آن را بهبود می بخشند.

بر اساس آمارهایی که در رابطه با خانم های متقاضی لابیاپلاستی گرفته شده است.

آن ها مایل هستند که اندازه و یا طول لبه داخلی واژن را کاهش دهند البته تئوری مشخصی برای اندازه طبیعی و استاندارد واژن تعریف نشده است.

زیرا این اندازه در همه خانم ها متفاوت است و شکل این لبه ها و میزان بیرون زدگی آن ها متفاوت خواهد بود.

البته قابل ذکر است که در جراحی لابیاپلاستی مقدار اضافی کلاهک کلیتوریس نیز برداشته خواهد شد.

انواع لابیا

لابیای ماژور که به لبه های بیرونی واژن گفته می‌شود بین دو لایه پوست است بر روی استخوان شرمگاهی تا ناحیه پرینه ادامه پیدا کرده است که وظیفه پوشش دهی و محافظت از ساختارهای داخلی واژن را برعهده دارد.

لابیای مینور همان لابیا ‌های داخلی هستند که دو لایه پوست در قسمت دهانه واژن وجود دارد و در میان لابیای ماژور و محبوس شده است.

لابیای مینور از نظر اندازه و رنگ در خانم ها کاملا با هم متفاوت است لابیای مینور از کلیتوریس به سمت پایین و در هر دو طرف دهانه واژن شکل گرفته است.

مطالعه بیشتر:  فیبروکیستیک پستان

چرا خانم ها به دنبال عمل زیبایی واژن هستند

جراحی زیبایی واژن
جراحی زیبایی واژن

آناتومی شکل لابیا در خانم ها و دختران به صورت قابل توجهی با هم متفاوت است و می‌تواند در طول زمان به واسطه عوامل مختلف دچار تغییر شود.

لبه های واژن بزرگ یا همان لابیای ماژور ممکن است در خانم متفاوت باشد بافت عضلانی بیش از حد یا ناهموار باشد و حالت چین و چروک به خود بگیرد بسیاری از خانم ها با این مسئله مشکل دارند و می‌خواهند آن را برطرف کنند.

معمولا  در خانم های که اندازه و شکل لابیا هایشان بزرگ است و از آن ناراضی هستند و باعث کاهش اعتماد به نفس آن ها می‌شود و در برخی از مواقع در رابطه با شریک جنسی شان دچار شرم و خجالت می گردد و یا حتی در مواردی دیده شده است که در زمان رابطه جنسی کیفیت و لذت آن ها پایین آمده است.

لابیا های  بزرگ وقتی که خانم شلوار تنگ یا بیکینی می پو شد ممکن است برجسته باشد و شکل ناهنجاری دهد.

این امر باعث می‌شود فرد دائما نگران لباس‌های خود باشد و محدودیت در نوع پوشیدن لباس داشته باشد.

برای برخی از افراد مشکل کمی بیشتر از لبه های واژن بزرگ باعث درد های مزمن در این ناحیه می شود و ناراحتی هایی را در حین کار و تمرین های ورزشی در طول روز برای او به وجود می‌آورد این مشکلات و نگرانی‌ها با لابیاپلاستی می‌تواند درمان شود.

دلایل اصلی که خانم ها به انجام جراحی زیبایی واژن می پردازند

  • نداشتن ظاهری تمیز و زیبا در در زمان مقاربت
  • اصلاح عدم تقارن ظاهری واژن
  • درد یا ناراحتی در هنگام فعالیت های ورزشی
  • کم بودن تحریک کلیتوریس به دلیل پوست اضافه کلاهک کلیتوریس
  • ناراحتی در زمان پوشیدن لباس های تنگ مثل شلوار جین و
  • احساس سایش سوزش و کشیدگی در زمان ورزش
  • آشنایی با روش های جراحی زیبایی واژن
مطالعه بیشتر:  چرخه بلوغ اسپرم

روش های متفاوتی برای انجام جراحی ‌های واژن وجود دارد که از طریق لاپلاستی انجام می‌شود از جمله این روش‌ها تکنیک تریم می باشد در این تکنیک لبه های داخلی برش داده می‌شود و لبه های آن بزرگ می‌شوند این نوع جراحی حدود یک ساعت طول می کشد.

تکنیک wedge

در این تکنیک با ایجاد برش ویژه در لبه‌ های لابیای مینور بافتی که اضافه است را برمی‌دارند و بافت های مرکزی را به هم وصل می کنند. این عمل زمان طولانی تری نسبت به تکنیک قبلی احتیاج دارد اما در نتیجه آن تاثیر بسیار زیادی دارد.

عمل زیبایی واژن چقدر طول میکشد

قبل از اینکه هرگونه عمل لابیاپلاستی انجام دهید حتما یک جلسه مشاوره با پزشک مخصوص بگیرید.

در این جلسه پزشک نحوه جراحی را برای شما توضیح خواهد داد تا به شما کمک می کند تا بفهمید قبل از عمل و در زمان جراحی و پس از آن چه کار هایی را باید انجام دهید و چه انتظاراتی داشته باشید.

بهتر است عمل لابیاپلاستی تحت بی حسی های موضعی و بدون تزریق وریدی انجام شود.

زمان عمل تقریبا یک ساعت می باشد و شما می توانید بعد از آن و بعد از یک استراحت نیم ساعته به راحتی به خانه خود برگردد و به انجام فعالیت‌ های روزمره پردازد.

آیا لابیاپلاستی خطر دارد

لابیاپلاستی جز جراحی های بی خطر و ایمن به حساب می‌آید اگر توسط یک پزشک و جراح مجرب و ماهر انجام شود کاملا بی خطر خواهد بود و تجربه شیرینی را از این جراحی خواهید داشت.

به همین دلیل می‌توانید قبل از انجام لابیاپلاستی با چند پزشک صحبت نمایید و انتظارات لازم خود را با او در میان بگذارید لابیاپلاستی با استفاده از دستگاه های لیزر انجام می‌شوند و در نهایت ناحیه تناسلی خوش فرم و زیبا را برای شما به ارمغان می آورد.

عوارض لابیاپلاستی

لابیاپلاستی مانند اکثر جراحی ها دارای ابزار و طبیعی است که در کوتاه‌ مدت کاملا درمان می‌شود.

مطالعه بیشتر:  رابطه سوتین و سرطان سینه

یکی از این عوارض ایجاد تورم در محل جراحی می باشد از آنجایی که با دارای اعصاب و بافت ‌ها و غدد لنفاوی بسیار فراوانی در اکثر جراحی هایی که در این قسمت انجام می‌شود.

که این ناحیه دچار تورم کبودی خواهند شد بعضی اوقات ممکن است تا یک ماه به طول بیانجامد که جای هیچ گونه نگرانی نیست و کاملا از بین می رود.

مراقبت های بعد از عمل لابیاپلاستی

جراحی زیبایی واژن
جراحی زیبایی واژن

بهبودی بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی به سرعت  انجام می گیرد به طور خلاصه نکاتی را که باید مورد توجه قرار دهید عبارتند از اینکه:

سه روز بعد از عمل جراحی احساس درد و تورم کاملا طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی ندارد با قرص‌های مسکن مثل ایبوپروفن به راحتی کنترل می شود.

چه سنی برای انجام عمل زیبایی واژن مناسب است

با توجه به اینکه رشد جسمی و بلوغ جنسی در روند تغییر شکل واژن خانم ها تاثیر می گذارد باید یک بازه سنی دقیق از سن 18 سالگی  برای دختران تا زمان ۵۰ سالگی این کار را انجام دهند.

زیرا در سن بلوغ لابیا ها  دچار تغییر می شوند و در سنین بعد از یائسگی ممکن است به شکل افتاده و چروکیده به وجود بیاید.

سن  بالای ۵۰ سال نیازی به عمل زیبایی ندارد و به همین دلیل انجام عمل زیبایی پیشنهاد نمی‌شود.

در رابطه با دختران ۲۰ ساله هم هنوز ممکن است رشد جنسی و بلوغ آن ها تکامل نشده باشد.

این نکته حائز اهمیت می باشد که بلوغ جنسی با رشد لابیا ها همراه است به همین دلیل به دختران در زیر ۱۸ سال ۲۰ سال انجام عمل لابیاپلاستی پیشنهاد نمی‌شود.

آیا بیمه هزینه لابیاپلاستی را پوشش می‌دهد

لابیاپلاستی جز عمل های زیبایی به حساب می آید و مشمول بیمه و حتی بیمه های تکمیلی هم نمی‌شود و شرکت‌ های بیمه این مورد را جز عمل های درمانی به حساب نمی آورند. این عمل و دیگر عمل های زیبایی تحت پوشش این بیمه قرار ندارد.

آیا می توان عمل زیبایی لابیا را در زمان زایمان انجام داد

از آن جا که عمل زایمان و میزان خونریزی در قسمت واژن زیاد است و عمل لابیاپلاستی جز عمل های جراحی زیبایی به حساب می آید انجام این عمل بهتر است به وقت دیگری موکول کنید پس از زایمان زمان مناسب برای لابیاپلاستی است.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر