شاید برای شما مفید باشد رابطه سوتین و سرطان سینه

رابطه سوتین و سرطان سینه

رابطه سوتین و سرطان سینه متخصصین عقیده دارند که بستن سوتین و فشار هایی که بر اساس آن وارد می شود موجب افزایش احتمال سرطان سینه می شود. اما این ایده که پوشیدن سوتین باعث به وجود آمدن سرطان در سینه می شود بیشتر از ۲۰ سال است که بیان شده و عده زیادی بر …

رابطه سوتین و سرطان سینه

متخصصین عقیده دارند که بستن سوتین و فشار هایی که بر اساس آن وارد می شود موجب افزایش احتمال سرطان سینه می شود.

اما این ایده که پوشیدن سوتین باعث به وجود آمدن سرطان در سینه می شود بیشتر از ۲۰ سال است که بیان شده و عده زیادی بر آن پافشاری می‌کنند.

اما در برخی از پژوهش‌ ها رابطه بین بستن سوتین و سرطان پستان مشاهده نشده است.

برخی افراد تصور می‌کنند وارد شدن ضربه به سینه باعث به وجود آمدن سرطان می شود.

این سخن هیچ پایه علمی ندارد و اگر ضربه باعث بروز سرطان شده بود قطعا اکنون ما در همه جای بدن خود سرطان داشتیم و سرطان پستان بیشتر از اینکه تحت تاثیر تحریکات فیزیکی در ناحیه سینه قرار گرفته باشد تحت تاثیر سبک زندگی ورود و ترکیبات سمی سلامت بدن و ژنتیک فرد می باشد.

اینکه پوشیدن سوتین باعث سرطان میشود منسوخ شد.

سرطان سینه

رابطه سوتین و سرطان سینه
رابطه سوتین و سرطان سینه

سرطان سینه در هر دو جنس مونث و مذکر دیده خواهد شد اما در زنان شایع ‌تر از مردان است با توجه به پیشرفت هایی که در تشخیص سرطان سینه به سینه و غربالگری آن به وجود آمده است درمان های موثر تری ارائه شده است و شانس برای مبتلایان افزایش یافته به میزان مرگ و میر ناشی از سرطان سینه کاهش پیدا کرده است.

این آمار عوامل زیادی همچون تشخیص زود هنگام درک بهتر از بیماری و پیشرفت های درمانی را می دهد. نوع زخم به وجود امده در افراد مختلف است.

علائم سرطان پستان چگونه است

  • ترشح خونی از نوک پستان
  • تغییر در اندازه فرورفتگی
  • نوک پستان
  • تغییر در پوست پستان
  • تغییر در شکل ظاهر پستان پوسته پوسته شدن یا برآمدگی منطقه رنگی پوست اطراف نوک پستان
  • قرمزی بیش از اندازه
  • حفره دار شدن پوست پستان یعنی  به اصطلاح پوست پرتقالی شدن آن که تمامی افراد با مشاهده هر نوع تغییری در ناحیه پستان خود باید به یک ماموگرافی ک مراجعه کنند و ماموگرافی انجام دهند و به پزشک متخصص زنان مراجعه نمایند.
مطالعه بیشتر:  شب ادراری در کودکان

محققان بعد از به وجود آمدن شایعاتی در رابطه با سینه ،سینه بند بر اثر ابتلا به سرطان سینه تصمیم گرفتند که در رابطه با آن تحقیقات را انجام دهند همین امر موجب شد تا سینه های خانم ها را بررسی نمایند.

خانم هایی که سوتین نمیبنند را با  و خانم هایی که چندین سال از سوتین استفاده کرده‌اند را زیر نظر بگیرند و تحقیقاتی روی آن ها انجام دادند و در نهایت به این نتیجه رسیده اند که هیچ مدرکی در رابطه با پوشیدن سوتین با افزایش احتمال سرطان وجود ندارد.

تمامی خانم هایی که در این تحقیق شرکت کرده بودند و ۱۸ تا ۷۴ سال سن داشتند.

محققان اطلاعات کافی در رابطه با سایز سینه نوع مدت زمان استفاده از سوتین در طول روز را بررسی کردند.

هرگونه سابقه خانوادگی در رابطه با سرطان سینه میزان تحصیلات قد و وزن نژاد میزان درآمد درمان های هورمونی و آخرین باری که ماموگرافی انجام داده‌اند را هم بررسی نمودند و به این نتیجه رسیدند که بیشترین احتمال مبتلا شدن به سرطان سینه رابطه مستقیم با سابقه خانوادگی و ژنتیکی دارد.

برای جلوگیری از سرطان احتمالی سینه چند ساعت در روز پوشیدن سوتین مجاز می باشد

رابطه سوتین و سرطان سینه
رابطه سوتین و سرطان سینه

در رابطه با این موضوع ۱۳ اکتبر یا همان بیست و یکم مهر ماه را روز جهانی بدون سوتین نام نهادند علت این نام گذاری این است که افزایش آگاهی در رابطه با سرطان سینه و راهکار هایی که برای پیشگیری از آن ارائه می‌شود.

بیشتر مورد توجه قرار گیرد باید در نظر داشت همیشه بین خانم‌ ها اختلاف و وجود داشت که برخی می‌گفتند سوتین پوشیدن موجب سرطان می شود و برخی دیگر آن را بی ربط به این موضوع می دانستند.

مطالعه بیشتر:  عفونت واژن و ترشح آن

ولی به طور کلی پوشیدن سوتین در ساعت ‌های زیادی از شبانه روز موجب به وجود آمدن اختلالاتی در بدن می گردد.

در رابطه با این موضوع عقیده های زیادی بیان شده است مثلا یک عده می‌گویند پوشیدن سوتین الزامی است براساس این عقیده برخی مطالعات نشان می‌دهد که سوتین باعث ترک پوستی لاغر شدن و از بین رفتن استحکام سینه می شود.

بنابراین این باور کاملا غلط است برخی اعتقاد دارند پوشیدن سوتین برای مقابله با جاذبه زمین لازم می باشد که در رابطه با این عقیده می‌توان گفت بیش تر خانم‌ها فکر می‌کنند استفاده از سوتین ممکن است از آویزان شدن و شل شدگی سینه ها جلوگیری کنند.

این در حالی است که یک قانون برای افتادگی سینه ها ربطی به جاذبه زمین ندارد.

واقعیت این است که این لباس می‌تواند رشد بافتی را که در قسمت سینه است محافظت کنند و آن را محدود نماید به همین دلیل هیچ مزیت فیزیولوژیکی برای استفاده از سوتین مطرح نگریدیده است.

از این هم یک باور غلط است برخی معتقدند که سوتین هایی که زیر ان میله دارند بهتر است.

این لباس زیر به ۳۰ نفر می دهد و به نظر بسیار ظریف است اما جنبه منفی زیادی هم دارد.

استفاده بیش از حد از این نوع لباس باعث زخم های خارجی و داخلی می‌شود و خطر ابتلا به سرطان را بالا می برد.

انتقاد دیگری در رابطه با سوتین است که می‌گویند سوتین را شب هم باید به تن داشت برخی خانم‌ ها سینه هایشان را از سوتین در شب بیرون می‌آورند زیرا از جاذبه زمین می ترسند و فکر می کنند که باعث افتادگی سینه هایشان می شود.

مطالعه بیشتر:  ایا دختران باکره میتوانند فریز تخمک انجام دهند؟

این باور هم اشتباه است و می تواند فقط یک عادت باشد برخی می‌گویند سینه های بزرگ تر باید بند سوتین سپری داشته باشند در رابطه با سینه های بزرگ باید بدانید که چه سوتینی بپوشید که اذیتتان کند مثلا برخی از سوتین ها مناسب اندازه و وزن سینه بالا است.

اگر سینه های بزرگ دارید بند کلفت تر بهتر است زیرا بریده نمی شود باید این نکته را توجه کنید که هرچه فشار بیشتری به سینه وارد شود لیگامان ها کمتر کار می کنند.

زمانی که شما لباس زیر تنگ دارید سینه ها اکسیژن رسانی کمتری پیدا می‌کند و می‌تواند باعث آسیب رسیدن به بافت داخلی آن شود.

موضوع دیگری که در این رابطه مطرح است این است که زمانی که ورزش می کنید یا باردار هستید سینه ها رشد بیش تری دارند بنابراین باید سوتین های خاصی را مصرف استفاده کنید و همیشه باید به خاطر داشته باشید که شب ها و بعد از ورزش که حسابی بدنتان دچار تعریق شده است حتما آن را در بیاورید.

انتخاب سوتین مناسب

رابطه سوتین و سرطان سینه
رابطه سوتین و سرطان سینه

انتخاب سوتین تنها مربوط به مدل رنگ آن نیست بلکه بهداشت و سلامت فرد را می‌تواند تضمین کند که به اندازه نباشد یا درست بر روی سینه قرار نگیرد بافت سینه را می چرخاند و به سمت زیر بغل یا اطراف دیواره های سینه می کشاند.

همین امر می‌تواند به به وجود آورنده اختلالاتی در بافت سینه شود.

سوتین که حمایت کافی را از سینه ایجاد نکند در طول زمان باعث آسیب رسیدن و آویزان شدن سینه میگردد حتما باید به جنس لباس زیر اهمیت دهید که از نوع ابریشمی پنبه‌ای و سبک باشد این پارچه ها اگر چه پوست ان نرم به نظر می‌رسد اما نوک سینه را تحریک نمی کند و از آن محافظت می نمایند.

حد امکان از سوتین هایی که جنس پلاستیکی دارند کمتر استفاده کنید.

بنابراین انتخاب سوتین خوب کمک فراوانی به فرد می کند. این سوتین ها اندازه های مختلفی دارند و مناسب همه افراد است.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر