شاید برای شما مفید باشد روش های درمان ناباروری

روش های درمان ناباروری

روش های درمان ناباروری مشکلات زیاد ناباروری به وجود آمده است که افراد زیادی بسیار ناراحت شده‌اند و اعتماد به نفس خود را و همچنین امید به زندگی خود را از دست داده‌اند. ناباروری یکی از ناتوانایی هایی است که افراد به راحتی نمی توانند بچه دار شوند و ممکن است اختلالات در بدن آقا …

روش های درمان ناباروری

مشکلات زیاد ناباروری به وجود آمده است که افراد زیادی بسیار ناراحت شده‌اند و اعتماد به نفس خود را و همچنین امید به زندگی خود را از دست داده‌اند.

ناباروری یکی از ناتوانایی هایی است که افراد به راحتی نمی توانند بچه دار شوند و ممکن است اختلالات در بدن آقا و خانم وجود داشته باشد که به راحتی نتوانند بچه دار شوند.

وقتی که افراد رابطه بدون پیشگیری دارند و حدود یک سال در روز تخمک گذاری و قبل از آن رابطه برقرار می‌کنند به امید اینکه بچه دار شوند ولی حاملگی و باروری صورت نمی‌گیرد ناباروری اتفاق می ‌افتد.

مدل های زیادی دارد و افراد معمولا به آن مبتلا می شود از هر ۱۰ زوج دو زوج نابارور هستند امروزه با پیشرفت علم و فناوری بسیاری از ناباروری ها درمان شده است.

به همین دلیل بسیاری از افراد توانسته ‌اند بچه دار شوند در این بحث می‌خواهیم شما را با علائم و نشانه‌های ناباروری اقایان و ناباروری در خانم ها و دلایل ناباروری در آقایان آشنا کنیم برای اطلاعات بیشتر مطلب زیر را با دقت مطالعه کنید.

علائم و نشانه های ناباروری

علائم و نشانه های ناباروری
علائم و نشانه های ناباروری

علائم و نشانه های ناباروری بسیار زیاد است اما معمولاً تعدادی از آنها در بین همه افراد وجود دارد از جمله ممکن است افرادی که نابارور شده اند چه خانم ها و چه آقایان مشکلات پوستی مثل زیاد شدن جوش آکنه در قسمت های آلت تناسلی و صورت خود داشته باشند.

همچنین ممکن است در میل جنسی آنها تغییرات زیادی اتفاق بیفتد و آنها به راحتی نتوانند میل جنسی برقرار کنند و هم منجر به آزار شریک جنسیشان می‌ شود.

مطالعه بیشتر:  فاکتورهای مردانه در ناباروری

از جمله دیگر علائم و نشانه های ریزش مو و نازک شدن بافت مو است که ممکن است برای بعضی از آنها به طاسی منجر شود برخی از افراد افزایش وزن پیدا می‌کند بسیار چاق می شوند و در حدود یک ماه حدود ۸ تا ۱۰ کیلو چاق می شود.

افرادی که موهای زائد بسیار زیاد و مردانه در قسمت پشت لب واژن و قفسه سینه و چانه دارند به دلیل اینکه هورمون های مردانه در بدن آنها ترشح شده است ممکن است باردار نشود افرادی که ترشحات شیری رنگی در نوک سینه آنها وجود دارد و از آنها خارج می شود یا اینکه در هنگام رابطه جنسی احساس درد به آنها دست می دهد.

افرادی که بی نظمی در دوره عادت ماهانه دارد. مردانی که به عدم نعوظ مبتلا می شوند احتمال اینکه نابارور باشند بسیار زیاد است.

بنابراین اگر هر یک از علائم را داشتید حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

دلایل ناباروری در بانوان

وجود مشکلاتی در بانوان نشان دهنده آن است که افراد به این بیماری مبتلا هستند افرادی که دارای تخمدان پلی کیستیک هستند و به راحتی تخمگذاری نمی‌کند.

افرادی که دارای انسداد در قسمت لوله های فالوپ و انتقال اسپرم هستند آنها به راحتی نمی توانند اسپرم را به لوله هایشان منتقل کنند.

افرادی که به آندومتریوز مبتلا هستند آنهایی که ترشحات دهانه واژن و رحم شان بسیار زیاد است و اسپرم را پس میزند افرادی که هیچ میل جنسی ندارند و هنگام برقراری رابطه جنسی احساس تجاوز به آنها دست می دهد و هیچ رغبتی به برقراری رابطه جنسی ندارند.

دلایل ناباروری در آقایان

دلایل ناباروری در آقایان
دلایل ناباروری در آقایان

ناباروری تنها در خانم‌ ها اتفاق نمی ‌افتد بلکه یکی از دلایل آن ناباروری در آقایان است افرادی که میل جنسی بسیار کمی دارند در رشد موها بدنشان اختلال ایجاد شده است. اقایانی که مشکلات نعوظ دارند و از آن رنج می ‌برند یا بسیار زود انزال هستند.

مطالعه بیشتر:  هفته دوم بارداری

کسانی که بیضه های شان بسیار کوچک و سفت است و قرینه نیست.

آنهایی که در قسمت بیضه احساس درد دارند آنهایی که مجاری اسپرمشان بسته است و تولید اسپرم شان بسیار کم است احتمال اینکه نابارور باشند بسیار است.

اقدامات ضروری قبل از مراجعه به پزشک

بهتر است قبل از اینکه به پزشک متخصص ناباروری مراجعه کنید اطلاعات زیر را بدانید:

از داروهایی که مصرف می کنید انواع ویتامین ها داروهای بدون نسخه و داروهای نسخه دار لیستی تهیه کنید و آنها را نزد پزشک ببرید.

همچنین تعداد دفعات و تعداد روزهای که رابطه جنسی داشتید را حتماً روی کاغذ بنویسید.

تمرینات فیزیکی و جسمانی را حذف و به پزشک بگوید.

اگر الکل و سیگار مصرف کرده اید آن را به پزشک بگوید. اگر سابقه بیماری آمیزشی مثل عفونت ‌ها باکتری ها قارچ های تناسلی در آلت تناسلی خود داشته اید حتما روی کاغذ بنویسید و به پزشک بگویید.

اگر هر یک از اعضای خانواده شما بیماری مزمن مثل دیابت و اختلالات ژنتیکی ناباروری تیروئید دارد حتماً به پزشک اطلاع دهید.

در چه مواردی از روش های کمک باروری استفاده می شود؟

  • ناباروری به دلیل مردان
  •  ناباروری به دلیل زنان
  •  ناباروری غیرقابل توجیه
  •  فریز تخمک در خانم های مجرد
  •  فریز جنین در زوج هایی که توانایی بچه دار شدن دارند.
  •  استفاده از رحم های اجاره ای
  •  سقط مکرر
  • بیماری های ژنتیک
  •  تعیین جنسیت

روش های کمک باروری

روش های کمک باروری
روش های کمک باروری

روش IUI :

یکی از این روش ها روش آی یو آی است که باعث می گردد تلقیح در داخل اسپرم رحمی به وجود بیاید. این روش کاملاً بدون درد است.

به صورت سرپایی صورت می‌گیرد در کلینیک های ناباروری صورت می‌گیرد و داروهای تقویت تخمدان برای بانوان می نویسند و با استفاده از سونوگرافی های واژینال سایز فولیکول ها را نشان می دهد.

مطالعه بیشتر:  هفته بیست و هفتم بارداری

همچنین با استفاده از آمپول قسمت های تخمدان را تحریک می‌کنند و باعث می‌ شود فضایی به وجود بیاید که به راحتی بچه دار شوند.

این روش بر روی خانم ‌ها که نابارور هستند اتفاق می افتد.

روش IVF:

یکی از روش‌های که هزینه ‌بر است و باعث از بین رفتن ناباروری می ‌شود روش ivf است.

این روش با استفاده از دارو های محرک تخمدان و بالغ صورت می گیرد یک بیهوشی ثابت دارد و باعث می ‌شود که تخمک ها مورد آزمایش قرار بگیرند همچنین اسپرم را در کنار تخمک قرار می ‌دهد و با استفاده از ترکیب شدن دو سلول تخمک یا یک سلول تخمک انجام می‌گیرد.

این روش توسط سوزن های بسیار ظریفی به داخل تخمک تزریق می‌شود و سپس نازایی از بین می رود.

این عمل هم بسیار راحت است و سرپایی صورت می گیرد. معمولا افرادی که از این روش استفاده می‌کنند دارای دو قلو می شوند و لقاح آنها دوقلو است تخمک اهدایی با اسپرم اهدایی ترکیب می شود و معمولاً رحم هایی که توانایی نگه داشتن جنین را ندارند از رحم های اجاره ای استفاده می کنند.

این روش یکی از رایج‌ترین روش‌های کمک درمان ناباروری است که باعث تحریک تخمدان ها میشود.

با استفاده از یک پانکچر صورت می‌گیرد و باعث انتقال اسپرم به تخمک می شود همچنین در مواردی که انسداد لوله رحم اتفاق می‌افتد و یا کاهش اسپرم در مردان وجود دارد.

از این روش استفاده می‌شود این روش مورد استفاده افراد می گردد و همچنین افرادی که بالای ۳۵ سال سن دارند و کم کم مشکل باروری خود را از بین می دهند از آن استفاده می‌کند همچنین این روش یکی از روش های بسیار خوب به حساب می آید.

امروز تنها ۱۰ درصد ناباروری ها درمان می شود در واقع روش آی‌وی‌اف یک روش بسیار خوب برای از بین بردن ناباروری از افراد یکی از چسبندگی روده و سرطان رحم رنج می برند و توانایی نگه داشتن بچه را ندارند با استفاده از این روش می توانند بچه دار شوند

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر