شاید برای شما مفید باشد لکه بینی و خونریزی در بارداری

لکه بینی و خونریزی در بارداری

لکه بینی و خونریزی در بارداری لکه بینی و خونریزی در دوران حاملگی یکی از موارد بسیار شایع به حساب می‌آید که معمولاً بانوان در دوران بارداری به آن دچار می شوند و همچنین ممکن است یک بیماری حاد برای آنها به حساب می آید. لکه بینی در اوایل بارداری باعث ایجاد مشکلات زیادی می …

لکه بینی و خونریزی در بارداری

لکه بینی و خونریزی در دوران حاملگی یکی از موارد بسیار شایع به حساب می‌آید که معمولاً بانوان در دوران بارداری به آن دچار می شوند و همچنین ممکن است یک بیماری حاد برای آنها به حساب می آید.

لکه بینی در اوایل بارداری باعث ایجاد مشکلات زیادی می شود که ممکن است منجر به سقط جنین گردد و در صورت عوامل مختلفی باعث می شود که مایع به رنگ قهوه ای صورتی خارج شود.

ممکن است فرد دچار خونریزی های شدید شود لکه بینی مدل های فراوانی دارد و اگر به آن رسیدگی نشود ممکن است درد فراوانی برای فرد به همراه آورد بنابراین در هنگام دیدن لکه بینی بهتر از سریعاً به پزشک مراجعه نمایید.

علت لکه بینی در بارداری

علت لکه بینی در بارداری
علت لکه بینی در بارداری

علت لکه بینی در بارداری معمولاً مختلف است و بر اثر عوامل مختلف به وجود می آید لکه بینی در اثر لانه گزینی یکی از عواملی است که معمولاً اکثر بانوان باردار به آن مواجه می ‌شوند و باعث می‌ شود که حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد زنان باردار آن را مشاهده کنند.

حین قاعدگی ممکن است اتفاق بیفتد که اکثر افراد احتمال بارداری در آنها وجود دارد معاینه داخلی یا نزدیکی در دوران بارداری یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن لکه های خونی هم می شوند که باعث می شود.

دهانه رحم مسدود شود و رگ های خونی مسدود به وجود بیاید و مقاربت و هنگامی که صورت می‌گیرد با لکه های خونی به وجود بیاید و با استفاده از معاینه داخلی باعث می گردد که دهانه رحم تخمدان تحریف شود که لکه بینی و خونریزی صورت می‌گیرد.

مطالعه بیشتر:  درمان های خانگی سرما خوردگی

یکی دیگر از عوامل به وجود آمدن لکه بینی عفونت واژن و دهانه رحم است که باعث می ‌شود در دوران بارداری صورت بگیرد خونریزی ساب کوریونیک یکی دیگر از عواملی است که باعث می گردد غشاهای مختلفی جمع شود و مشکلات عادی برای بارداری به وجود بیاید.

بنابراین عوامل مختلفی باعث به وجود آمدن لکه بینی در افراد می گردد لک بینی در افراد بسیار مختلف است افرادی که در سنین بالا باردار شده اند احتمال اینکه دچار لکه بینی شوند بسیار زیاد است.

اگر هر یک از لکه های خونی به صورت دو یا سه بار در روز دیدید حتما به پزشک مراجعه نمایید و مشکل تان را به او بگویید تا زودتر مشکلتان را حل نماید.

علت خونریزی در بارداری

خونریزی واژن تقریباً در هر دوره از بارداری رخ می دهد و باعث می شود که احتمال خونریزی بسیار منجر به سقط جنین گردد سقط جنین به معنای از بین رفتن جنین می گردد و با لکه بینی آغاز می‌گردد به معنی این است که واژن توانایی نگهداری از تخمک را ندارد.

بارداری خارج از رحم هنگامی رخ می‌ دهد که فرد به راحتی نتوانند تخمک را درون رحم نگه دارد و مانع پیشرفت تخمک شود همچنین ممکن است زندگی مادر را مختل سازد.

بارداری خارج از رحم به صورتی است که جفت به صورت غیر عادی رشد می کند وباعث به وجود آمدن خونریزی در حاملگی می شود.

جفت غیرعادی به صورتی است که جفت در دهان اولیه رحم قرار می‌گیرد و باعث به وجود آمدن خونریزی در بارداری می ‌شود.

هنگامی که جفت جدا می ‌شود باعث به وجود آمدن خونریزی هایی می گردد.

در واقع این خونریزی در اواخر بارداری ممکن است اتفاق بیفتد که باعث می گردد جفت از بند ناف جدا شود و معمولاً یک درصد افراد باردار رخ می‌دهد و با عمل گرفتگی و انقباض و اسهال و فشارهای لگنی و کمردرد صورت می‌گیرد.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و دوم بارداری

بنابراین باعث می شود که عواقب زیادی برای مادر داشته باشد زایمان زودرس یکی از عوامل دیگر خونریزی به حساب می‌آید که باعث می گردد ترشحات زیادی در قسمت واژینال و شکم و انقباضات رحمی به وجود بیاید.

همچنین باعث می گردد که خونریزی در سه ماه اول به وجود بیاید بنابراین اگر در ماه اول تا ماه نهم دچار خونریزی و لکه هایی شده‌اید حتماً به پزشک مراجعه کنید و علت را جویا شوید پزشک به شما کمک می کند تا بسیاری از مشکلات شما از بین برود و شما زایمان راحت داشته باشید.

درمان خونریزی در بارداری

درمان خونریزی در بارداری
درمان خونریزی در بارداری

خونریزی در افراد مختلف است و در بیشتر مواقع پزشک به مادر پیشنهاد می‌کند که حتماً استراحت کند همچنین در برخی از افراد که با استراحت کردن خونریزی آنها متوقف نمی ‌شود.

پزشک به آنها داروهایی می‌دهد که با استفاده از داروها خونریزی را متوقف می‌کند همچنین بسیاری از بیماری ها با استفاده از انجام معاینات دقیق ‌تر سونوگرافی و آزمایشات خون از بین می رود.

بنابراین شما با استفاده از داروهای مختلف که پزشک به شما می دهد می توانید بسیاری از خونریزی های دوران بارداری تان را درمان کنید.

اقدامات لازم هنگام مشاهده لکه بینی یا خونریزی در بارداری

هنگامی که لکه بینی و خونریزی مشاهده کردید بهتر است سریعاً به پزشک مراجعه کنید و هر چه زودتر با مامای خود تماس بگیرید و میزان خونریزی و همچنین رنگ آن و شدت آن را به پزشک بگویید.

اگر شدت خونریزی کم باشد که پزشک به شما استراحت مطلق را پیشنهاد می‌کند و همچنین اگر شما در هفته بیستم بارداری بودید و خونریزی اتفاق افتاد احتمال اینکه جنین سقط شود بسیار است.

بنابراین در این مواقع بهتر است به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنید و بهتر است از بلند کردن اجسام سنگین ورزش کردن حرکات بدنی زیاد خودداری کنید همچنین بهتر است در بیمارستان ها استراحت مطلق انجام دهید

مطالعه بیشتر:  بیماری انگل در کودک

تفاوت لکه بینی و خونریزی در بارداری چیست؟

تفاوت لکه بینی و خونریزی بسیار کم است و معمولاً افراد آن را با هم اشتباه می گیرند.

رنگ خونریزی در بارداری بسیار پررنگ است و شدت آن به بسیار زیاد است اما لک بینی خونریزی بسیار سفت است و همچنین به صورت لکه های صورتی یا قهوه ‌ای دیده می ‌شود اگر لکه بینی صورتی باشد مشکلات جدی به دنبال ندارد ولی اگر رنگ آن تیره باشد مشکلات فراوانی را به دنبال می آورد.

چه خونریزی در بارداری خطرناک است؟

چه خونریزی در بارداری خطرناک است؟
چه خونریزی در بارداری خطرناک است؟

افراد به صورت ژنتیکی بارداریشان با خونریزی همراه است اما آنها نباید نگران باشد زیرا خطر جدی برای آنها به دنبال ندارد اما افرادی که خونریزی در بارداری آنها بسیار زیاد است باعث نگرانی برای از دست دادن جنین می شود.

بنابراین خونریزی خطرناک نیست اگر به پزشک مراجعه شود می تواند از به وجود آمدن سقط جنین جلوگیری شود.

بنابراین خونریزی در سه ماه آخر بارداری بسیار مهم است تمام خونریزی  هایی که اتفاق می‌افتد باید به پزشک گفته شود.

آیا لکه بینی در بارداری به جنسیت جنین ربط دارد؟

بیشتر افراد فکر می‌کنند که خونریزی مربوط به پسر یا دختر بودن است در واقع آنها فکر می کنند که اگر جنین پسر باشد احتمال خونریزی بیشتر است در پاسخ به این سوال و اعتقاد باید گفت که هیچ ارتباطی به جنسیت ندارد بلکه عوامل دیگری باعث به وجود آمدن خونریزی می شود.

چه غذاهایی خونریزی در بارداری را قطع می‌کند؟

غذاهای مختلفی در بارداری باعث قطع شدن خونریزی می‌شود از جمله بهتر است از خوراکی های که آهن بسیار دارند مثل انواع گوشت قرمز سبزی های برگ تیره آلو خشک جعفری و تخم شربتی استفاده کرد.

مواد غذایی که دارای مقادیر زیاد ویتامین سی هستند به جذب زیاد ویتامین c کمک می کند که در نتیجه جلوی خونریزی را می گیرد.

استفاده از میوه هایی مثل سیب و انار ملس و گلابی و به باعث می‌ شود که خونریز از بین برود مغزیجات یکی از خشکباری به حساب می‌آید که برای تقویت جنین استفاده می شود.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر