شاید برای شما مفید باشد هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری

هفته بیست و ششم بارداری هفته ۲۶ بارداری وزن جنین به ۸۰۰ گرم می رسد و چربی های بدن آن روز به روز افزایش پیدا می‌کند. همچنین وزن بدن او افزایش پیدا می کند تغییرات کوچک و بی اهمیت در هفته بیست و ششم بارداری رخ می دهد. اما تمام این تغییرات نقش بسیار مهمی …

هفته بیست و ششم بارداری

هفته ۲۶ بارداری وزن جنین به ۸۰۰ گرم می رسد و چربی های بدن آن روز به روز افزایش پیدا می‌کند. همچنین وزن بدن او افزایش پیدا می کند تغییرات کوچک و بی اهمیت در هفته بیست و ششم بارداری رخ می دهد.

اما تمام این تغییرات نقش بسیار مهمی در سلامت بدن او دارد عصب های گوش و فرزندتان مادام رشد می‌کند و صداها را بهتر پاسخ می دهد مثلاً اگر مادر برای فرزند داستان بگوید فرزند او با لگد پاسخ می دهد.

در کیسه هوا که در ریه وجود دارد قسمتی به نام آلوئل وجود دارد که در هفته بیست و ششم بارداری رشد می کند و باعث افزایش کیفیت ریه ها می گردد و نقش بسیار مهمی ایفا می کند. این هفته شانس زنده ماندن جنین افزایش پیدا می‌کند.

سلول های عصبی رشد بسیار زیادی می‌کند و ممکن است با آرنج یا زانو آسیب های مختلفی به شکم و پهلوی مادر وارد کند و هنگامی که ما در خواب است و جنین احساس گرسنگی می کند و جنب و جوش فراوان مادر را بیدار می کند.

اگر جنین پسر باشد بیضه ها رشد کامل می کنند و اگر دختر باشد قسمت تخمدان های او به اندازه یک سکه رشد می کند قسمتی از چشم در هفته بیست و ششم بارداری شکل می گیرد و اندی یک چشم او رنگش مشخص می گردد.

اما رنگ چشم نوزاد تا بین 2 تا 9 ماه مشخص نیست و مدام در حال تغییر است.

رحم تقریباً اندازه ۷ سانتی متر بالاتر از ناف می آید و همین امر موجب می شود که شکم بزرگ تر گردد و شما پوستتان دچار خارج شود و هورمون های مختلفی به وجود بیاید بنابراین بهتر است با استفاده از کرم های مرطوب کننده شکم مدام شکم تان را چرب کنید زیرا از به وجود آمدن اختلالاتی جلوگیری می کند.

مطالعه بیشتر:  هفته بیست و پنجم بارداری

در هفته بیست و ششم مادر مدام احساس درد می کند در این هفته نباید تخت و به روی شکم بخوابد بلکه باید یک بالشت کوچک بین زانوهایش قرار دهد و همچنین اگر خون ریزی کرد سریعاً به پزشک مراجعه نماید.

سطح آهن خون در این هفته بیشتر می شود. اگر افزایش آن بیش از حد باشد باید یک سری از قرص هایی را مصرف کند که خون آن دفع شود.

هفته به هفته بارداری جنین بزرگ و بزرگ تر می گردد و شما ممکن است با تنگی نفس مواجه شوید.

حجم شکم مادر آنقدر زیاد است که جنین می تواند به راحتی بچرخد و حرکات ژیمناستیک مانند را انجام دهد در این هفته که یکی از هفته های مهم بارداری است رحم فشرده می گردد و باعث از بین رفتن چربی های اضافه اطراف رحم می شود.

ممکن است دست و صورت ورم ناگهانی کند.

اگر مادر آب فراوان ننوشد باعث افزایش وزن او می‌شود مادر ممکن است در این هفته چشمانش ضعیف شود.

احساس درد نماید در این هفته که یکی از هفته های سخت مادر است مادرانی که افت فشار دارند مدام فشارشان پایین می آید و مدام احساس درد کمر می کند تا حدود زیادی در بین ۶۰ درصد افراد مشخص می‌شود که زایمانشان از نوع سزارین است یا طبیعی.

اگر هرگونه لکه بینی خونریزی ترشحات غلیظ و بدبو داشتید بهتر است به پزشک متخصص مراجعه نمایید از انجام دادن فعالیت های سنگین مثل بلند کردن اشیا جلوگیری کنید.

در هفته بیست و ششم بارداری بهتر است کم کم وسایل سیسمونی و وسایل نوزاد تهیه گردد مادر در این هفته باید گوشت و آجیل استفاده کند زیرا باعث می گردد که تمام مواد و پروتئین ‌های بدنش تامین شود.

مطالعه بیشتر:  کیست تخمدان

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر