هفته بیست و پنجم بارداری

هفته بیست و پنجم

هفته بیست و پنجم

در هفته ۲۵ بارداری تغییرات بسیاری در شکم مادر و همچنین جنین ایجاد می گردد. وزن جنین حدود ۷۰۰ گرم است.

بافت هایی که در بدنش به وجود می‌آید و بیشتر می ‌شود و همچنین پوستش صاف می گردد و چروک های سطح پوستش از بین می رود.

رنگ پوست جنین از سفیدی در می آید و مایل به قرمز می ‌شود. همچنین مایعی به نام آمونوتیک دمای بدن را کنترل می نماید در این هفته ریه ها به شدت رشد می‌کند.

سوراخ های بینی به صورت کامل رشد می نماید همچنین در این هفته جنین نفس کشیدن را یاد می گیرد در واقع مایع آمنیوتیک را تنفس می نماید و باعث می شود که توانایی او بیشتر گردد.

در این هفته اگر سونوگرافی غربالگری انجام دهید رنگ موهای جنین مشخص می شود. همچنین با استفاده از این سونوگرافی مشخص می ‌شود که جنین چپ دست است یا راست دست.

بنابراین این هفته یکی از هفته های حیاتی و مهم به حساب می آید که جنین صداها را می شنود و رحم مادر روز به روز بزرگتر می گردد و بر هورمون ‌های بارداری اضافه می‌ شود همچنین موهای زائد رشد بسیار زیادی می کند اما بعد از تولد می ریزد.

ممکن است وزن مادر افزایش پیدا کند و همچنین بهتر است به حرکات جنین دقت فراوانی شود این هفته رویاهای شفاف و دقیق تری جنین می بیند و با پدر و مادر خود آشنا می شود.

ازمایش غربالگری گلوکز در هفته بیست و پنجم بارداری صورت می‌گیرد اگر مادر به هر دلیلی دچار کم خونی شده باشد و آهن بدنش کم باشد با استفاده از داروهایی آن را کنترل می کند.

در هفته بیست و پنجم بارداری کم خونی تشخیص داده می شود.

اگر گلبول های خون مادر به اندازه نباشد سلامت مادر و جنین را به خطر می ‌اندازد و همچنین فضای بزرگی درون رحم ایجاد می شود و ریه ها دیگر رشدشان متوقف می شود.

اگر در هفته بیست و پنجم ورم و التهاباتی داشتید به پزشک مراجعه کنید همچنین بهتر است از کفش های طبی مناسب استفاده نمایید.

هنگام کار در منزل بهتر است اشیای سنگین را بلند نکنید مادر باید همیشه یک بالشت کوچک با خود داشته باشد تا هنگام نشستن های طولانی مدت آن را در زیر باسن یا در سیر گودی کمر قرار دهد و از ستون فقرات خود محافظت کند.

ماساژ درمانی یکی از بهترین کارها برای از بین بردن درد و زایمان راحت است باعث می‌گردد که فشار به جنین کمتر شود.

بنابراین بهتر است ورزش کردن هفته به هفته افزایش یابد در هفته بیست و پنجم بارداری به بعد بهتر است از ورزش های یوگا و پیاده‌ روی بیشتر استفاده شود و همچنین ورزش پیلاتس یکی از ورزش های بسیار عالی برای مادر است.

در این هفته جنین رشد خود را کرده است و مادر باید بدون استرس و دغدغه فرزندش را را بزرگ نماید و پیاده روی را فراموش نکند اگر پیاده روی صورت نگیرد باعث می شود که جفت قسمت رحم را مسدود کند.

اگر مادر در هنگام ورزش کردن هر گونه احساساتی مثل سرگیجه خستگی درد دارد بهتر است ورزش را متوقف نماید زیرا باعث می‌گردد که تعادل مادر از بین برود و زایمان او به سختی صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.