شاید برای شما مفید باشد هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری هفته دوم بارداری معمولاً مادران متوجه بارداری خود می‌شوند و تخمک شما به طور کامل بارور شده است زمانی که هورمون ‌های مختلف به بیرون می آیند. تخمک گذاری شما کامل می‌شود و با اسپرم مخلوط می شود و باعث باردار شدن می شود هرچه به زمان تخمک گذاری نزدیک ‌تر می‌ …

هفته دوم بارداری

هفته دوم بارداری معمولاً مادران متوجه بارداری خود می‌شوند و تخمک شما به طور کامل بارور شده است زمانی که هورمون ‌های مختلف به بیرون می آیند.

تخمک گذاری شما کامل می‌شود و با اسپرم مخلوط می شود و باعث باردار شدن می شود هرچه به زمان تخمک گذاری نزدیک ‌تر می‌ شوید ترشحات واژینال شما بیشتر می‌گردد و مواد لیز و چسبناک از واژن شما خارج می‌شود و به راحتی در داخل رحم شما حرکت می کند.

اگر در این حالت شما رابطه جنسی داشته باشید حتما باردار می شوید. اگر برای شما تعیین جنسیت اهمیت دارد اینکه فرزند شما دختر باشد یا پسر باشد در این هفته مشخص می‌شود.

بنابراین زمان و ساعت برقراری رابطه جنسی در تعیین جنسیت نوزاد رابطه بسیار دقیقی وجود دارد اگر می خواهید فرزند شما دختر یا پسر باشد قبل از بارداری به مراکز تعیین جنسیت بروید و بر اساس آن ها بارداری را انجام دهید.

بر اساس سیکل دوران بارداری شما ته دوم حاملگی میزان استروژن بیشتر می‌گردد و به نقطه اوج خود می‌رسد و همانطور که می‌ دانید این هورمون تحت تاثیر غده هیپوفیز به وجود می آید و منجر به آزاد کردن تخمک می گردد و نطفه وسط لوله فالوپ به بدن می ‌رسد.

بنابراین اگر می خواهید فرزندتان پسر به دنیا بیاید در روز تخمک گذاری رابطه برقرار کنید اگر می‌خواهید و فرزندتان دختر باشد بهتر است دو روز قبل از تخمک گذاری رابطه برقرار کنید در هفته دوم فولیکول ها در تخمدان های چپ و راست رشد می کند.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و سوم بارداری

میل جنسی بانوان در این هفته بسیار زیاد می شود برخی از بانوان که بیش از یک تخمک آزاد می کند احتمال اینکه دارای دو قلو و چند قلو شوند بسیار زیاد است.

بنابراین هفته دوم تعیین می‌کند که یک نطفه یا چند نطفه در شکم ‌مادر رشد پیدا کرده است.

در واقع هفته دوم بارداری به زمان گفته می شود که آخرین پریود شما تمام شده است.

پروژسترون در بدن شما کم می شود اگر در هفته دوم آزمایش بارداری دهید هیچ نشانه ای از بارداری نیست در هفته دوم بارداری خونریزی شما کم می شود و ترکیب نطفه با اسپرم را سپری می کند ممکن است فرد در زیر شکم خود دچار دردهای عضلانی باشد.

ممکن است در هفته دوم بارداری خونریزی ادامه داشته باشد و به صورت لخته ظاهر شود. احتمال اینکه جنین سقط شود بسیار زیاد است بنابراین بهتر است حتماً به پزشک زنان مراجعه کنید تا جلوی این اتفاق را بگیرد.

حاملگی چند قلویی و زایمان دوقلویی تفاوت بسیار زیادی با حاملگی تک قلویی دارد.

هفته دوم بارداری جزو سه ماهه اول بارداری میباشد که دوره ای مهم برای یک مادر و خانواده بین هفته های بارداری میباشد.

دکتر محبوبه ماموریان اصفهانی

هفته دوم بارداری با درد پستان ها، تهوع، گیجی یک خانم باردار شروع میشود. یک خانم باردار باید بر روی تغییر در شیوه زندگی خود و عادت غذایی تمرکز داشته باشد، در هفته دوم بارداری آندومتر رحم ضخیم میشود تا محیط سالمی را برای لانه گزینی جنین ایجاد کند.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر