شاید برای شما مفید باشد هفته سی ام بارداری

هفته های بارداری

هفته سی ام بارداری در هفته سی‌ام وزن جنین به حدود ۴۰ سانتیمتر رسیده است و وزن جنین هزار و ۳۵۰ گرم است. حجم مایع که در اطراف آن وجود دارد افزایش پیدا کرده است و جان روز به روز بزرگتر می گردد و مایع آمنیوتیک او کم می ‌شود و مجاری گوارشی جنین افزایش …

هفته سی ام بارداری

در هفته سی‌ام وزن جنین به حدود ۴۰ سانتیمتر رسیده است و وزن جنین هزار و ۳۵۰ گرم است.

حجم مایع که در اطراف آن وجود دارد افزایش پیدا کرده است و جان روز به روز بزرگتر می گردد و مایع آمنیوتیک او کم می ‌شود و مجاری گوارشی جنین افزایش پیدا می‌کند و روزبه‌روز رشد فراوانی می‌کند.

همچنین می ‌تواند به راحتی خارج از رحم تنفس کند این هفته تغییر شیوه های مختلفی در مغز به وجود می‌آید که باعث می گردد که باهوش بودن او در این هفته مشخص شود.

همچنین مغز استخوان جنین در این هفته رشد فراوانی پیدا کرده است و طحال او شکل بهتری گرفته است. سلول های مغز خاکستری او رشد پیدا کرده است.

جنین به راحتی در این هفته چشمانش را بسته و باز می‌کند و اگر احساس گرسنگی کند به مادر لگد می زند بهتر است در این هفته تمام وسایل مورد نیاز را مورد نیاز جنین و خودتان را آماده کنید.

دردهای شکمی در دوران قاعدگی ممکن است داشته باشید همچنین ممکن است در این حالت شما با پارگی کیسه آب مواجه شوید و ممکن است احساس ناخوشایندی داشته باشید.

ممکن است لکه های خون و لخته مانند در بدن خود ببینید این هفته یکی از هفته‌ های بسیار مهم و ضروری برای جنین است که باعث می گردد که فرزندتان به سرعت وزن بگیرد و همچنین بهتر است از خوردن غذاهای فست فود جلوگیری کنید.

اجسام سنگین را بلند نکنید و زیرا هنگام بلند کردن آن ممکن است به کمر شما آسیب وارد شود. بهتر است در این هفته موهایتان را رنگ نکنید زیرا باعث می گردد که مواد شیمیایی به بدن شما وارد شود.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و هفتم بارداری

هر روز شکم خود را ماساژ دهید زیرا باعث می گردد که جنین احساس امنیت کند بهتر است با او با صدای بلند صحبت کنید تا به صدای شما عادت کند و هنگامی که به دنیا آمد صدای شما او را آرام کنید این هفته شما نیاز زیادی به فعالیت دارید بهتر است مطابق فعالیت های ورزشی و پیاده روی مراجعه کنید.

بهتر است کارهایتان را به زودی پیش ببرید.

ناخن هایتان را کوتاه کنید. از ناخن های شیمیایی استفاده نکنید زیرا باعث می‌ شود که تغییرات زیادی در بدن شما به وجود بیاید همچنین به سلامت خود و نوزادتان اهمیت فراوانی دهید.

اگر احساس ضعف و بی حالی خونریزی و درد در قسمت شکم و رحم کردید بهتر است به پزشک مراجعه کنید زیرا پزشک به درمان آن می پردازد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر