شاید برای شما مفید باشد هفته سی و ششم بارداری

هفته سی و ششم بارداری

هفته سی و ششم بارداری در هفته سی و ششم بارداری مادران به طور کلی در نه ماهگی به سر می‌برند. اگرچه مدت بارداری ۹ ماهه است اما در واقع بارداری کامل نزدیک به ۱۰ ماه می باشد. که گاهی اوقات کمی بیشتر است هفته سی و ششم بارداری جنین از بالای سر تا پایین …

هفته سی و ششم بارداری

در هفته سی و ششم بارداری مادران به طور کلی در نه ماهگی به سر می‌برند.

اگرچه مدت بارداری ۹ ماهه است اما در واقع بارداری کامل نزدیک به ۱۰ ماه می باشد.

که گاهی اوقات کمی بیشتر است هفته سی و ششم بارداری جنین از بالای سر تا پایین باسن تقریباً ۳۲.۹ سانتی متر قد دارد و قد کلیو ۴۶.۳ سانتیمتر است در این هفته وزن جنین به ۲۷۳۰ و ۴۶ گرم می رسد.

احتمال زنده ماندن جنین در بیرون از رحم در سی و ششم بارداری بسیار زیاد است و دیگر جز زایمان‌های زودرس محسوب نمی‌شود.

زیرا اندام ‌های او تقریباً تکامل یافته است و نوزادان در هفته سی و ششم بارداری ممکن است متولد شوند ممکن است بعد از زایمان برای زنده ماندن به کمک احتیاج نداشته باشند.

زیرا رشد شش های او به صورت کامل اتفاق افتاده است و به راحتی می تواند نفس بکشد.

شانس بقا در نوزادان در هفته سی و ششم بارداری از ۹۹ درصد بیشتر است در اما همچنان در حال رشد است خانم ‌های باردار دقیقاً زمانی که احساس می کنند و به اندازه و شکمش خود عادت کرده اند متوجه تغییراتی در آن می‌شوند.

به صورت ناگهانی متوجه می‌شوند که شکمشان بزرگ تر شده است و به سمت پایین کشیده شده است که اصطلاحا به آن افتادگی شکم می‌گویند.

این به این دلیل است که نوزاد در لگن قرار گرفته است ممکن است ناگهان مادر متوجه شود که شکمش متفاوت است و دچار وحشت شود.

اما این یک امر طبیعی است و در هفته های آخر بارداری به وقوع می‌پیوندد علت آن این است که جنین موقعیت خود را در رحم مادر تغییر داده است.

مطالعه بیشتر:  هفته یازدهم بارداری

پا ها به سمت بالای شکم و سر جنین به سمت پایین لگن قرار گرفته است این وضعیت به اصطلاح نزول جنین نامیده می‌شود.

هنگامی که سر جنین در قسمت لگن قرار گرفت مادر احساس می‌کنند که ریه هایش گنجایش بیش تری برای نفس کشیدن پیدا کرده است ولی از طرفی ممکن است درد و فشار بیشتر در ناحیه لگنی خود احساس کنند.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر