شاید برای شما مفید باشد هفته سی و هفتم بارداری

هفته سی و هفتم بارداری

هفته سی و هفتم بارداری در هفته ۳۷ بارداری قد وزن کودک افزایش پیدا می‌کند و قد فرزند حدود ۴۹ سانتیمتر است و وزنش تقریباً 3000 گرم است و همچنین به ذخیره کردن چربی ادامه می‌ دهد. جنین شما به صورت کامل رسیده است و آماده به دنیا آمدن است به همین دلیل به راحتی …

هفته سی و هفتم بارداری

در هفته ۳۷ بارداری قد وزن کودک افزایش پیدا می‌کند و قد فرزند حدود ۴۹ سانتیمتر است و وزنش تقریباً 3000 گرم است و همچنین به ذخیره کردن چربی ادامه می‌ دهد.

جنین شما به صورت کامل رسیده است و آماده به دنیا آمدن است به همین دلیل به راحتی می ‌تواند در خارج از شکم شما زندگی کند.

حرکات مختلف را می تواند تمرین کند در این دوره می تواند حرکاتی مثل بلعیدن تنفس کردن مکیدن انگشت را تکرار کند.

جنین پسر نسبت به جنین دختر اشتهایش بیشتر می‌ شود و وزن او افزایش پیدا می‌کند و فضای کمتری برای حرکت دارد به صورت کلی جنین‌ های پسر وزنشان از جنین های دختر بیشتر است.

در هفته ۳۷ بارداری اگرچه استخوان های او نرم‌ تر است اما بدان معنی است که بعد از به دنیا آمدن نیاز به مراقبت بسیار زیادی دارد تا استخوان هایش بسیار محکم شود.

همچنین فرزندان بعد از اینکه متولد شدن حدود ۱ تا ۳ سانتیمتر ممکن است مو داشته باشند.

حتی ممکن است برخی از جنین فرزندانی که به دنیا می‌آید کچل باشد اگرچه ریه‌ های جنین کاملا شکل گرفته است.

اما ممکن است سیستم ایمنی بدن جنین در حال تکامل باشد در بدن مادر شکم او ۱۶ سانتی‌متر بالاتر از ناف می آید و به راحتی می توانید جنین را لمس کنید در این هفته مشخص می ‌شود که عمل شما از نوع سزارین است یا از نوع طبیعی است.

احساس گرسنگی مادر بسیار زیاد می شود و مادر از غذاهای استفاده می‌کنند که کالری بیشتری داشته باشد همچنین باید از مواد غذایی استفاده کند که اضطرابش کم شود.

دهانه رحم ضخیم گردد ممکن است در این هفته مادر کمی خونریزی کند در این هفته ممکن است علائم زایمان را داشته باشد مثل پاره شدن کیسه آب شروع انقباضات رحمی مشاهده لکه های خونی اگر هر یک از عوامل بالا را داشتید بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:  هفته هشتم بارداری

بهتر است در این هفته نکات بهداشتی را رعایت کنید کیف کودک را ببندید و دیگر منتظر زایمان ‌کردن باشید بهتر است هر روز دست هایتان را تمیز کنید.

ناخن های انگشتان کوتاه باشد از ژل را بر روی انگشت بمالید و سپس انگشت تان را در قسمت واژن فرو کنید و به سمت مقعد فشار دهید این عمل باعث می شود که دهانه واژن شما آماده یک زایمان طبیعی باشد.

در این هفته طبیعی است که مادر احساس ترس و نگرانی کند ولی اصلاً جای نگرانی نیست در این هفته باید انتظار این را داشته باشید که یک اتفاق ناهنجار اتفاق بیفتد.

اگر ترس و دلهره داشته باشید زایمان شما بسیار سخت می ‌شود و شما سیستم ایمنی بدنتان پایین تر می آید بهتر است در این هفته مدام از شکم خود عکس بگیرید و سپس عکس ها را با هم مقایسه کنید.

می فهمید که به اندازه کافی شکم شما هر روز بزرگ و بزرگتر شده است اگر هرگونه درد در قسمت واژن رحم و شکم و پهلو داشتید بهتر است با پزشک متخصص صحبت کنید این کار به شما کمک می کند تا زایمان راحت و به دور از استرس داشته باشید.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر