شاید برای شما مفید باشد هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری

هفته سی و پنجم بارداری در هفته سی و پنجم قد فرزند ۴۷ سانتی متر و وزنش ۲۵۰۰ گرم می باشد احتمال دارد پس از گذشت هفته سی و پنجم ۴۵۰ گرم وزن اضافه کند تشکیل چربی در قسمت بدن جنین افزایش پیدا کرده است. جنین بزرگ تر شده و به مرور وزن و قد …

هفته سی و پنجم بارداری

در هفته سی و پنجم قد فرزند ۴۷ سانتی متر و وزنش ۲۵۰۰ گرم می باشد احتمال دارد پس از گذشت هفته سی و پنجم ۴۵۰ گرم وزن اضافه کند تشکیل چربی در قسمت بدن جنین افزایش پیدا کرده است.

جنین بزرگ تر شده و به مرور وزن و قد در حال افزایش است به همین دلیل حرکات او محکم تر و قوی تر خواهد بود و شما باید خودتان را برای لگد های محکم آماده کنید.

در این هفته کلیه و به طور کامل شکل گرفته کبدش وظیفه تسویه و آمونیوم را آغاز کرده است.

مغز آن در حال رشد است و تکامل سلول های عصبی کامل شده است مصرف امگا ۳  در بارداری در تقویت این روند بسیار مفید است استخوان جمجمه باقی مانده است تا آمادگی زایمان را داشته باشد.

اگر زایمان طبیعی بود در حین زایمان جنین به راحتی از کانال زایمان عبور می کند تمامی عضلات جنین در حال شکل گرفتن و قوی شدن است احتمال به دنیا آمدن او و زایمان زودرس در این هفته بالا است.

فرزند برای اولین تغذیه بعد از زایمان آماده می شود به همین دلیل حرکات مکیدن را با خود تمرین می‌کند و حرکت به سمت لگن جهت زایمان طبیعی آغاز شده است.

جنین شما در هفته سی و پنجم بارداری به صورت کامل به یک نوزاد تبدیل شده و شکلش کاملا شبیه به انسان است و تا زمان تولد فقط وزنش تغییر می‌کند.

در هفته سی و پنجم حدود ۱۵ درصد چربی در بدن شکل گرفته است که در زمان تولد به ۳۰ درصد می‌رسد در هفته سی و پنجم بارداری رحم ۱۵ سانتیمتر بالا تر از منافع قابل لمس است.

مطالعه بیشتر:  علائم آندومتریوز

شما در این هفته احساس می کنید که جنینتان در حال سقوط است زیرا سر او به سمت لگن می چرخد و پا های او کم کم به زیر دنده ها می رسد به همین دلیل مادر دچار تکرر ادرار و سوزش معده و تنگی نفس و سنگینی در هنگام راه رفتن می شود.

به طور کلی در ابتدای بارداری تاکنون احتمالا ۸ تا ۱۳ کیلوگرم و وزنش اضافه شده است در این هفته هم شما باید حرکات کودکتان را شمارش کنید تا از سلامت جنین مطلع شوید.

در این هفته  پایانی بارداری فرزند و لگن سقوط می کند و این حرکت خالی شدن سردل نام دارد و باعث کاهش فشار وارد به دیافراگم میشود احساس تنگی نفس در شما رفع می شود اما به مثانه همچنان فشار وارد می‌شود و موجب تکرر ادرار می گردد.

بعضی وقت ها در هفته ۳۵ تا ۳۷ بارداری ترشحات واژن دچار باکتری استرپتوکوک گروه ب می‌شود که جای هیچ گونه نگرانی نیست این آزمایش و نمونه گیری توسط یک چوب پنبه‌ای قابل انجام است و هیچ گونه صدمه ای برای شما ندارد.

استرپتوکوک در بزرگسالان کاملا بی خطر است و هیچ گونه عارضه ای ندارد اما در هنگام زایمان ممکن است این باکتری به جنین انتقال یابد و مشکلات جدی برای او به وجود آورد به همین دلیل انجام تست غربالگری حائز اهمیت است.

اگر شما به این باکتری آلوده شده باشید در طول زایمان انتی بیوتیک های وریدی دریافت خواهید کرد که ریسک ابتلای فرزند به این بیماری کاهش پیدا می‌کند.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر