شاید برای شما مفید باشد هفته چهلم بارداری

هفته چهلم بارداری

هفته چهلم بارداری در هفته چهلم بارداری قد جنین حدود ۵۲ تا ۵۳ سانتیمتر و وزن او معادل ۳ هزار و ۳۰۰ گرم است. ناخن ها و موهای او به صورت کامل رشد پیدا کرده است و در این هفته باعث می گردد که تمام استخوان های جنین سفت شود. استخوان جمجمه و به صورت …

هفته چهلم بارداری

در هفته چهلم بارداری قد جنین حدود ۵۲ تا ۵۳ سانتیمتر و وزن او معادل ۳ هزار و ۳۰۰ گرم است.

ناخن ها و موهای او به صورت کامل رشد پیدا کرده است و در این هفته باعث می گردد که تمام استخوان های جنین سفت شود.

استخوان جمجمه و به صورت کامل از هم جدا می ‌شود و باعث می ‌شود که به راحتی به صورت طبیعی به دنیا بیاید اگرچه سر جنین کمی مخروطی شکل است.

اما جای هیچ نگرانی نیست بعد از تولد بعد از گذشت چند روز کاملاً گِرد می ‌شود ممکن است قسمتی از بدن جنین هنگامی که به دنیا می‌آید آبی باشد و حتی در قسمت از بدن دچار خون مردگی باشد.

وزن او معمولا در این هفته افزایش پیدا می‌کند و همچنین در هفته آخر بارداری بهتر است مادر و پدر با او صحبت کند تا با شنیدن صدای پدر و مادر آرام شود در این هفته دست و پایش را مدام جمع می کند و آماده به دنیا آمدن است.

ممکن است ضربان قلب و افزایش پیدا می‌کند و همچنین بهتر است مادر در این هفته دوش آب گرم بگیرد ممکن است ماهیچه ها تحمل وزن جنین را نداشته باشد و سر واژن اندازه سر جنین می گردد.

بنابراین اگر در این هفته هرگونه دردی داشتید بهتر است با پزشک معالج خود صحبت کنید و دردتان را با او در میان بگذارید در این هفته بهتر است شما استراحت کنید فیلم های مورد علاقه خود را تماشا کنید و کتاب بخوانید.

مطالعه بیشتر:  واریکوسل

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر