شاید برای شما مفید باشد چرا جوش میزنیم؟

چرا جوش میزنیم؟

علت جوش زدن روی صورت می تواند مختلف باشد هر شخص مرد یا زن نوجوان سن بالای حتی خانم های باردار امکان دارد دچار جوش های ریز درشت بر روی صورتشان شود. دلیل جوش زدن به صورت برای هر شخصی می تواند متفاوت باشد جوش و اکنه صورت به دلایل گوناگون ایجاد می‌شود که به …

علت جوش زدن روی صورت می تواند مختلف باشد هر شخص مرد یا زن نوجوان سن بالای حتی خانم های باردار امکان دارد دچار جوش های ریز درشت بر روی صورتشان شود.

دلیل جوش زدن به صورت برای هر شخصی می تواند متفاوت باشد جوش و اکنه صورت به دلایل گوناگون ایجاد می‌شود که به سوابق و رزومه غذایی نامناسب به اتفاق می‌افتد.

گاهی بر اثر مشکلات داخلی بدن رخ می‌دهد در اینجا به معرفی دلیل جوش زدن و روش های مناسب برای از بین بردن جوش های صورت می پردازیم با ما همراه باشید.

جوش یک دایره کوچک پوستی می‌باشد واکنش زمانی اتفاق می‌افتد غده های چربی فعال شده باشند و جراحات یا مشکلات پوستی کوچک ناشی از غده های چربی هستند که وسیله میکروب ها احاطه می شود و  آنها را ملتهب می کند و در مرحله بعد ساعت ست آنها را از ترشحات پر میکند.

بیشتر در نوجوانان به دلیل تغییرات هورمونی اتفاق می‌افتد اما در سوی دیگر امکان دارد و به آنها مبتلا به چند عامل اصلی باعث به وجود آمدن جوش می شود که مهمترین آنها تولید بیش از حد چربی در پوست می باشد بسته شدن منافذ پوست و یا عوامل ژنتیکی هستند البته واکنش بدن شماره حساب هورمون‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

علت جوش های صورت در برخی از مواقع تغییرات هورمونی هست در چند عامل اصلی برای به وجود آمدن جوش ها مطرح می‌شود که مهمترین آنها تولید بیش از حد چربی در پوست است و بسته شدن منافذ پوست و قوانین ژنتیک ای از دیگر نشانه‌های و عوامل به وجود آوردن جوش هستند.

مطالعه بیشتر:  اسپرموگرام (ازمایش اسپرم)

البته واکنش های بدن شما نسبت به هورمون ها هم می توانند علت جوش های صورت آن به شدت تغییر میزان هورمون ها در چرخه قاعدگی عدم تعادل هورمونی مصرف قرص های ضدبارداری خوراکی اختلالات سیستم غدد درون ریز و غیره همگی از دلایل هورمونی جوش ها هستند.

این رژیم غذایی استرس آنتی کمبود ویتامین و مواد مغذی بیماری‌های گوارشی بهداشت پایین سیستم ایمنی ضعیف همگی دلیل تحریک کننده جوش می باشند برخی موارد دیگر که دلایل جوش های صورت هستند و در برخی از افراد اتفاق می ‌افتد عبارت هستند از:

  •  زدودن موهای صورت
  • استفاده از محصولات متعدد
  • مراقبت از پوست
  • استفاده بسیار زیاد از  افتاب
  •  باکتری
  •  گوشی موبایل
  • رژیم غذایی سرشار از غذا های فرآوری شده

تماس محصولات آرایشی مو با پوست صورت تمامی این عوامل تحریک کننده و به وجود آورنده جوش های صورت است

دلیل جوش صورت و ناحیه سر چیست؟

دلیل جوش صورت و ناحیه سر چیست؟
دلیل جوش صورت و ناحیه سر چیست؟

دلیل بروز آکنه در دست ها در برخی از مواقع این است که سطح پوست سر و پیشانی اغلب ناشی از نشت پ عرق هستند و بهترین راه بری آنها تغییر کلاه روسری لوازم آرایشی و لباس ها هستند به وجود آمدن آکنه در ناحیه بیشتر احتمال دارد که انعکاس دهنده اختلال در عملکرد ورودی فوق کلیوی باشد که وجود قند و شکر بیش از حد غذایی می تواند آنها را تحریک کند.

دلیل جوش پشت بدن و قفسه سینه؟

وجود جوش و آکنه در پشت بدن امکان دارد ناشی از استرس اختلالات سیستم گوارشی حس می باشد و در قفسه سینه می تواند از مسائل مرتبط با رژیم غذایی نامناسب گوارشی یا به دلیل مصرف بیش از حد و بیش از اندازه غذاهای تند و ادویه جات نوشیدنی خیلی سرد باشد به وجود آمدن جوش در اطراف معده نشان دهنده عدم تعادل قند خون ناشتا در بدن افراد است.

مطالعه بیشتر:  عفونت واژن

علت جوش بر روی شانه

جوش و آکنه ها در امتداد شانه ممکن است به وجود بیاید و نشان دهنده استرس های بیش از اندازه است .

علت جوش بر روی آرنج

بروز جوش بر روی آرنج امکان دارد ناشی از کمبود برخی از ویتامین ها برای ناشی از یک سری مشکلات و بیماری های پوستی بیشتر مثل کراتوز پیلاریس باشد.

دلیل به وجود آمدن جوش در ناحیه پایین بدن چیست؟

علت به وجود آمدن آکنه و جوش در نیمه پایینی بدن از جمله پاها و باسن به احتمال زیاد ناشی از پوشیدن لباس های تنگ و غیر قابل نفوذ برای عبور هوا هستند که جلوی تعادل رطوبت و گردش هوا را می گیرد اگر لباس زیر شلوار که یک لباس با پارچه قابل قابل نفوذ و گوش در حس را بپوشید در یک هفته یا شاید هم بیشتر تغییرات را مشاهده می کنید اگرچه این امکان وجود خواهد داشت اگر مشکل در اثر وجود انرژی غذایی نامتعادل ایجاد شود که روزانه مصرف می کنید ممکن است باز هم دچار جوش شوید.

دلایل ایجاد جوش ها

دلایل ایجاد جوش ها
دلایل ایجاد جوش ها

اگر نوجوان در سن بلوغ به سر می برید  برای این موضوع می‌تواند آزاردهنده‌ترین وضع باشد.

اکثر ما می خواهیم در عکس هایی که در فضای مجازی قرار می دهیم صورتی صاف و بدون جوش داشته باشیم ولی تاثیر داشتن پوستی صاف و بدون جوش باید عامل اصلی و ریشه آن را پیدا کنیم.

حتما میدانید که چربی های اضافه بر روی پوست آرایش ها و آلودگی های باقی مانده روی پوست از جمله عوامل مهمی برای به وجود آمدن جوش هستند اما عوامل غیر قابل پیش بینی  وجود دارند که قطعاً به آنها فکر کرده‌اید.

مطالعه بیشتر:  هفته سوم بارداری

اگر افراد خانواده شما به یک بیماری خاص مبتلا هستند احتمال اینکه شما هم به این بیماری مبتلا نشوید  خیلی زیادتر میشود در رابطه با آکنه بزرگسالان همین موضوع مطرح است که دست و پای خانواده شما برای بزرگسالان وجود داشته باشد به احتمال زیاد شما در شما در گران خواهد شد.

سن بلوغ هم یکی دیگر از عوامل تحریک کننده هورمون های جنسی و بر هم ریختگی ترشحات درون بدن اثر هورمون ها باعث افزایش میزان چربی پوست در کل بدن و مخصوصاً در رابطه با غدد چربی اطراف فولیکول ها می شود.

فولیکول‌های مو در قسمت سر صورت و قفسه سینه بیشتر خواهد شد و چند سانتی متر می شود به همین دلیل بیشتر این ضایعه پوستی در سن بلوغ اتفاق می‌افتد.

در شغل هایی مثل مکانیکی خودرو که افراد معمولاً با مواد روغنی سر و کار دارند احتمال وجود آمدن آسیب به دستور بدن آنها بالاتر می‌رود اگر دائم از گوشی همراهتان استفاده می کنید.

این شرایط می‌تواند مقصر به وجود آمدن جوش های صورت تمام شد به این فکر کنیید  که مبارزات خیلی آلوده است در طول روز با آرایش و آلودگی چربی در ابتدا بر روی ضبط می کنید چند می شود و زمانی که صفحه موبایل را به لمس می کنید و یا با دوستانتان صحبت می کنید الودگی به پوستتان  انتقال پیدا میکند.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر