شاید برای شما مفید باشد کم کاری تیروئید و ناباروری

کم کاری تیروئید و ناباروری

کم کاری تیروئید و ناباروری بیماری هایی که معمولاً در زنان وجود دارد و باعث جلوگیری از بچه دار شدن می شود تیروئید است. افراد می توانند به راحتی بچه دار شوند زیرا تیروئید باعث ایجاد مشکلاتی در بدن افراد می ‌شود که در هورمون ها تغییراتی ایجاد می‌کند و باعث می گردد که بدن …

کم کاری تیروئید و ناباروری

بیماری هایی که معمولاً در زنان وجود دارد و باعث جلوگیری از بچه دار شدن می شود تیروئید است.

افراد می توانند به راحتی بچه دار شوند زیرا تیروئید باعث ایجاد مشکلاتی در بدن افراد می ‌شود که در هورمون ها تغییراتی ایجاد می‌کند و باعث می گردد که بدن آنها توانایی بچه نگه داشتن را نداشته باشد.

از جمله علائم کم کاری تیروئید می‌توان به خستگی زیاد افزایش حساسیت به سرما یبوست و خشکی پوست افزایش وزن پف کردگی صورت گرفتگی صدا.

همچنین سینه ضعف عضلانی کلسترول خون بالا در دو حساسیت سفید و تولد قاعدگی های سنگین نازک شدن مو کاهش سرعت ضربان قلب افسردگی به وجود آمدن اختلالاتی در حافظه از بین رفتن میل جنسی و کم شدن میل جنسی اشاره کرد.

بنابراین کم کاری تیروئید عوامل مختلفی دارد و افراد زیادی به آن مبتلا می شوند.

عوارض کم کاری تیروئید در خانم ها:

عوارض کم کاری تیروئید در خانم ها:
عوارض کم کاری تیروئید در خانم ها:

خانم ها معمولاً در سنین یائسگی و بارداری بیشتر دچار تیروئید می شوند کم کاری تیروئید عوامل مختلفی دارد.

از جمله می‌ توان به کم کاری تیروئید نازایی اشاره کرد که باعث می گردد سطح هورمون تیروئید پایین بیاید و باعث می شود که تخمک گذاری آنها ناقص می شود نقش کم کاری تیروئید در سقط جنین بسیار پررنگ است و باعث می گردد که بیماری خود ایمنی بگیرند.

عوامل مختلفی باعث به وجود آمدن سقط جنین می گردد زیرا باعث می شود که هورمون بدن بیش از حد ترشح شود باعث از بین رفتن تعادل هورمون ها می شود روش های مختلفی برای درمان کم کاری تیروئید وجود دارد.

مطالعه بیشتر:  در مورد زمان تخمک گذاری چه می دانید؟

اما اگر درمان نشود و نکات پزشکی به خوبی انجام نشود باعث به وجود آمدن علائم بسیاری در افراد می شود.

آیا کم کاری و پرکاری تیروئید بر ناباروری مردان تاثیر دارد

کم کاری تیروئید علاوه بر اینکه در باروری زنان اثر می گذارد در باروری مردان نقش بسیار مهمی دارد و با وجود تیروئید مردان نابارور شود مطالعات نشان می ‌دهد که کاهش وزن و خستگی مفرط یا افزایش بیش از حد وزن باعث به وجود آمدن ناباروری می ‌شود.

این عوامل از عوامل اصلی به حساب می آید بر مکانیسم دقیق آنها اثر می گذارد و مردانی که به تیروئید مبتلا هستند ۶۵ درصد به نعوظ مبتلا می شود و همچنین مشکلات مختلفی را تجربه می‌کنند.

تیروئید باعث می گردد که اسپرم آنها کیفیت لازم را نداشته باشد و نتواند به افراد را بچه دار می کند باعث افزایش هورمون هیپوفیز در بدن می ‌شود که کاهش تستسترون همراه است.

همه این عوامل منجر می‌شود که باروری افراد اثر بگذارد و باعث می شود که منی آن ها جهش نداشته باشد و نتواند در درون واژن زن قرار بگیرد بنابراین افرادی که تیروئید دارند بهتر است به پزشک مراجعه کنند و زیر نظر پزشک بچه دار شود.

کم کاری تیروئید چه تاثیری بر جنین دارد؟

کم کاری تیروئید چه تاثیری بر جنین دارد؟
کم کاری تیروئید چه تاثیری بر جنین دارد؟

روزهای اول بارداری جنین از هورمون های غده تیروئید مادر غذا می‌خورند و بنابراین هورمون ها نقش بسیار مهمی در رشد طبیعی مغز جنین دارند.

بنابراین اگر هرگونه نقص در هورمون ها به وجود بیاید باعث می گردد که تیروئید کم کار شود و مادر آسیب وارد شود بنابراین کم کاری تیروئید نقش بسیار مهمی در سقط جنین دارد.

درمان کم کاری تیروئید در بارداری

هنگامی که فرد به کم کاری تیروئید مبتلا شد بهتر است درمان در هر دوره‌ای از بارداری که از انجام شود زیرا باعث می گردد که تمام هورمون ها به اندازه شود و سطح هورمون ها به اندازه صورت گیرد.

مطالعه بیشتر:  لکه بینی و خونریزی در بارداری

همچنین باید آزمایش تیروئید انجام گیرد و سطح tsh بدن تشخیص داده شود اگر به هر دلیلی اندازه بدن بیشتر یا کم باشد بررسی های مکرر صورت می گیرد.

بنابراین افرادی که اندازه سطح هورمون tsh در بدن آنها کمتر است با استفاده از آن اندازه تیروئید صورت می‌گیرد و همچنین بهتر است زیر نظر پزشک از مولتی ویتامین های کنترل کننده تیروئید استفاده شود.

کاهش عوارض کم کاری تیروئید در بارداری

اگر افرادی که به تیروئید مبتلا هستند و اگر هر یک از اعضای خانواده‌شان تیروئید دارد بهتر است قبل از بارداری آزمایش تیروئید دارند.

سطح هورمون ‌هایشان را بررسی کنند همچنین افرادی که گوارششان مشکل دارند با استفاده از آن می توانند تشخیص دهند و آن را درمان کنند.

بعضی از افرادی که در معرض تیروئید قرار دارند و با دوز پایین آنها را انجام می‌ دهد افرادی که از مکمل ‌های سلنیوم استفاده می‌کنند باعث می ‌شود که سطح آنتی بادی آنها از بین برود.

خانم ‌هایی که قبل از بارداری مشکلات هورمونی و تیروئید قرار گرفته اند با استفاده از آن نمی توانند بچه دار شوند بنابراین بهتر است قبل از بارداری آزمایش تیروئید را انجام دهند و از قرص های ضد تیروئید و درمان تیروئید استفاده کنید.

عوارض پرکاری تیروئید در بارداری

عوارض پرکاری تیروئید در بارداری
عوارض پرکاری تیروئید در بارداری

اگر به تیروئید مبتلا هستید و می خواهید آنها را انجام دهید بهتر است روش های مختلفی را انجام دهید اگر از روش ای یو اف می خواهید استفاده کنید بهتر است اقدام خود را تا قبل از کنترل آن از بین ببرید و همچنین بر روی جنین اثرات منفی بگذارند.

بهتر است که پی در پی باردار نشوید و حداقل ۱۰ ماه از فاصله بارداری شما گذشته باشد همه این عوامل باعث می‌ شوند که شما باردار شوید و بیماریتان درمان گردد.

مطالعه بیشتر:  دیابت در کودکان

کم کاری تیروئید (هیپوتیروئیدیسم)

کم کاری تیروئید باعث افزایش هورمون در بدن می ‌شود که همچنین باعث بالا رفتن سطح بدن می گردد و نیاز به درمان دارد.

همچنین عوامل مختلف باعث به وجود آمدن تیروئید می شود و باعث می گردد که دو غده تیروئید حمله کند و باعث آسیب دیدن تیروئید و کم شدن تولید آن در بدن شود.

اگر تیروئید به اندازه کافی در بدن تولید نشود و واکنش ‌های مختلف به همراه دارد و باعث افزایش پرولاکتین بدن می ‌شود.

همچنین باعث می گردد که در بدن کیست های مختلفی در تخمدان و رحم به وجود بیاید که دستگاه تناسلی را اختلالاتی مواجه کند و باعث می‌ شود که بدن مقادیر فراوانی را دریافت نکند تنها با خطرات زیادی روبرو باشد.

در فرد دچار بیماری های شدید با استفاده از آن نمی توانید بچه دار شوید و بهتر است تا قبل از درمان آن بچه دار شدن تان را به عقب بیندازید.

ارزیابی کامل تیروئید برای چه کسانی مهم است

کم کاری تیروئید و ناباروری
کم کاری تیروئید و ناباروری

بیشتر از یک سال اگر اقدام به بارداری کرده و باردار نمی شوید بهتر است آزمایش تیروئید دهید اگر سابقه تیروئید را دارید و همچنین در خانواده شما مشکلات تیروئید وجود دارد.

اگر در خانواده شما افرادی به افسردگی دچار هستند بهتر است آزمایش تیروئید دهید همچنین هورمون های مختلف در بدن شما به وجود می‌آید که باعث می گردد باعث ایجاد تغییرات زیادی در بدن شما شود.

بنابراین بهتر است همه موارد را مورد ارزیابی قرار دهید و با استفاده از آن اقدام به بچه دار شدن کنید.

بنابراین اگر هر یک از موارد بالا را داشتید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تیروئید باعث می گردد که شما به راحتی باردار نشوید و بچه‌دار شدن شما به تعویق بیفتد و بهتر است قبل از بچه دار شدن تمام عوامل را چک کنید و تیروئید تان را درمان کنید سپس اقدام به بچه دار شدن کنید.

تیروئید یکی از مشکلات اساسی در بانوان است که باعث ایجاد ناباروری در افراد می ‌شود. ارزیابی کامل تیروئید برای زوج هایی که قصد باردار شدن را دارند بسیار حائز اهمیت است.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر