شاید برای شما مفید باشد اختلال ارگاسم چیست؟

اختلال ارگاسم چیست؟

اختلال ارگاسم یکی از بیماری های جنسی است که هنگامی افراد می‌ خواهند به ارگاسم جسمی برسند رخ می‌دهند. این مسئله ممکن است یکی از مهمترین مشکلات باشد و به تحریک جنسی کمک فراوانی می کند. این مسئله معمولا در زنان رخ می دهد و جز عملکردهای ارگاسم زنان شناخته می شود. مردان هم ممکن …

اختلال ارگاسم یکی از بیماری های جنسی است که هنگامی افراد می‌ خواهند به ارگاسم جسمی برسند رخ می‌دهند. این مسئله ممکن است یکی از مهمترین مشکلات باشد و به تحریک جنسی کمک فراوانی می کند. این مسئله معمولا در زنان رخ می دهد و جز عملکردهای ارگاسم زنان شناخته می شود.

مردان هم ممکن است در مواردی ارگاسم را تجربه کند این مسئله در مواردی که فرد احساس درد داشته باشد رخ می دهد در افراد می‌توانند با یکدیگر متفاوت باشد. اختلال جنسی با تحریک جنسی واقعاً تفاوت دارد و اکثر افراد امروزه ارگاسم جنسی را با هم اشتباه می‌گیرد.

در واقع ارگاسم جنسی برای افراد با مشکلات زیادی روبرو است به ارگاسم جنسی در ۴۱% زنان رخ می‌دهد عوامل مختلفی باعث اختلالات عملکرد ارگاسم می‌شود و ممکن است رابطه زناشویی را برای زنان با مشکلاتی روبرو کند و زن از داشتن رابطه جنسی خودداری کند.

عواملی مثل مشکلات جسمی روانی عاطفی در رسیدن به ارگاسم زن تاثیر گذار هستند. این عوامل شامل موارد زیر هستند.

  • قند بالا
  • شرایط پزشکی خاص
  • سابقه انجام جراحی های متعدد
  • سابقه سرطان در دهانه رحم یا برداشتن رحم
  • اگر فرد از داروی خاص استفاده کند.
  • اعتقادات مذهبی و فرهنگی
  • شرم حیا احساس گناه در موقع لذت بردن از فعالیت جنسی
  • تجربه تجاوز سابقه سوء استفاده جنسی
  • شرایط بهداشت روانی
  • شرایط افسردگی و اضطراب
  • اگر فرد در زمان های گذشته از افسردگی و اضطراب رنج برده باشد به این بیماری مبتلا می شود
  • معمولا افرادی که به اختلال ارگاسم دچار می‌شوند عزت نفس شان پایین است
مطالعه بیشتر:  انتقال جنین

علائم اختلال عملکرد ارگاسم چیست؟

علائم اختلال عملکرد ارگاسم چیست؟
علائم اختلال عملکرد ارگاسم چیست؟

علائم اختلال عملکرد ارگاسم در هر فرد با فرد دیگر متفاوت است و ممکن است پزشکان و محققان علائم اختلالات ارگاسم را به چند دسته تقسیم می کنند. چهار نوع اختلال ارگاسم وجود دارد.

ارگاسم اولیه در بانوان به این شکل است که هرگز به ارگاسم نمی رسند و فقط درد احساس می کنند. این ارگاسم اولیه ممکن است درد زیادی را برای فرد به همراه داشته باشد و فرد در حین رابطه جنسی احساس بدی به آن دست بدهد.

ارگاسم ثانویه مشکل است که فرد به ارگاسم می رسد و شریک جنسی هر چقدر تلاش می کند نمی تواند بانو را به ارگاسم برساند. آنور گا سیما شایع ترین وضعیت اختلال ارگاسم است.

این حالت زمانی رخ می‌دهد که فقط در موقعیت های خاص به ارگاسم می رسد و ممکن است ماه ها به ارگاسم نرسد.

مانور یا سیما عمومی در زمان کم فرد به ارگاسم می رسد و نیازی به تحریک شدن ندارد.

این چهار اختلال مشکلات زیادی را برای شریک جنسی به همراه می آورد و فقط احساس خوشایندی به او دست نمی ‌دهد و مشکلات زیادی را تجربه می‌کند. اگر ارگاسم خود را با شرایط مختلفی نشان می دهد بنابراین اگر هر یک از این علائم را داشتید بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

اگر شما به ارگاسم برسید ممکن است در بارداری تان تاثیر زیادی بگذارد و رابطه زناشویی تان نیز با همسرتان دچار اختلالات شود. بنابراین بهتر هر چه سریعتر نسبت به درمان آن اقدام کنید.

اختلال عملکرد ارگاسم چگونه تشخیص داده می شود؟

اگر شما فکر می کنید که به این اختلال دچار شده اید حتماً به پزشک مراجعه کنید. پزشک شما و قسمت هایی از دهانه رحم تان را می‌سنجد و به شما یک برنامه درمانی مناسب را پیشنهاد می کند.

مطالعه بیشتر:  غده بارتولن

شما بهتر است هنگامی که با پزشک‌تان ملاقات می کنید تمام سوالات جنسی و معاینات پزشکی را به صورت دقیق انجام دهید.

به تمام سوالات پزشکی پاسخ دهید اگر برای شما آزمایشاتی را می نویسد حتماً با پزشک صحبت کنید درمان اختلال عملکرد ارگاسم کار هرکسی نیست بهتر است به مشاوره‌های زوجین بپردازید مشاوره زوجین به هورمون درمانی استروژن کمک فراوانی می کند با استفاده از هورمون درمانی استروژن بسیاری از مشکلات ارگاسم درمان می‌شود.

همچنین بسیاری از پزشکان با استفاده از مکمل های غذایی و افراد کمک فراوانی می‌کند به افرادی که در ارگاسم احساس ناتوانی دارند ممکن است بر روی روابط جنسی شان تاثیر بسیار زیادی را ببینند بنابراین بسیاری زنان در قسمتی از عملکرد رابطه جنسی شان با ارگاسم جنسی روبرو می شود.

ارگاسم چیست؟

ارگاسم چیست؟
ارگاسم چیست؟

رضایت جنسی یا ارگاسم می تواند تعاریف مختلف داشته باشد. ارگاسم بر اساس شاخص های مختلفی به حساب می آید و ممکن است در هر زوج با زوج دیگر متفاوت باشد افراد متخصص و پزشکان ارگاسم را نوعی تغییرات فیزیولوژیکی می دانند که برای فرد در حین رابطه جنسی اتفاق می افتد.

اما از نظر روانشناسان و یا سکس تراپیست ها ارگاسم بر اثر یک سری تغییرات احساسی به وجود می آید و ارگاسم در هر فرد با فرد دیگر و حتی در زن با مرد متفاوت است تعریف واحدی برای آن وجود ندارد و در هر فردی متفاوت است انواع مختلفی دارد.

تحقیقات مختلف در حوزه روابط جنسی زناشویی صورت گرفت نشان داد که پروسه ارگاسم پروسه ای است که در هر فرد با فرد دیگر کاملاً متفاوت است اما یک سری تغییرات در همه آنها مشترک است.

مطالعه بیشتر:  آزمایشات روتین در بارداری

الگوی سه مرحله ارگاسم

الگوی سه مرحله ارگاسم تقریباً در تمام زوجین مشترک است. در مرحله اول اشتیاق و علاقه نسبت به رابطه جنسی زیاد است مرحله دوم زوجین احساس هیجان برانگیختگی جنسی و تحریک شدن می‌کنند. در مرحله سوم احساسات و هیجانات خود را می شنود و از جمله فرد را به آرامش می رساند. این الگو ها با یکدیگر متفاوت است اما در تحقیقاتی که صورت گرفت نشان داد که تقریباً در بین ۷۰ درصد مشترک است.

ارگاسم خوب چیست؟

ارگاسم خوب نشان دهنده سلامت جنسی و جسمی زوجین در حین رابطه های جنسی بسیار مهم است. بالا بردن اطلاعات خود در زمینه روابط جنسی و ارگاسم است اگر نمی دانید که ارگاسم خوب چیست بهتر است با یک روانشناس و یک گرافیست و سکس تراپیست خوب مراجعه کنید تا راجع به آن اطلاعات لازم را داشته باشید.

هنگامی که زن و مرد از روابط جنسی اطلاعات لازم و کافی داشته باشد. ارگاسم جنسی به خوبی رخ می دهد. ارگاسم جنسی سالم و قوی نشان دهنده یک رابطه جنسی خوب و یک رابطه جنسی سالم است. با ارگاسم جنسی بسیاری از مشکلات زناشویی خود به خود از بین می رود و جلوی بسیاری از مشکلات را می گیرد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر