شاید برای شما مفید باشد از کجا بدونم باردار نمیشم؟

از کجا بدونم باردار نمیشم؟

از کجا بدونم باردار نمیشم؟ ممکن است بیشتر افراد مدت زمان زیادی برای باردار شدن تلاش کرده باشد اما به نتیجه دلخواه نرسد و باردار نشود. به دلایل مختلف باعث به وجود آمدن ناباروری در بین افراد می شود و مشکلات مختلفی در رابطه جنسی آنها به وجود می آید دلیل باردار شدن بسیار زیاد …

از کجا بدونم باردار نمیشم؟

ممکن است بیشتر افراد مدت زمان زیادی برای باردار شدن تلاش کرده باشد اما به نتیجه دلخواه نرسد و باردار نشود.

به دلایل مختلف باعث به وجود آمدن ناباروری در بین افراد می شود و مشکلات مختلفی در رابطه جنسی آنها به وجود می آید دلیل باردار شدن بسیار زیاد است.

اگر هر یک از دلایل زیر را داشت این نسبت به درمان آن اقدام کنید و بهتر است به پزشکان و مراکز معتبر خوب بروید تا بیماری شما درمان شود.

دلایل باردار نشدن

دلایل باردار نشدن
دلایل باردار نشدن

دلایل باردار نشدن بسیار زیاد است یکی از این دلایل این است که به اندازه کافی تلاش نکرده اید.

معمولاً اولین چیزی که پزشکان و متخصصان به بررسی آن می پردازند تلاش آنها است بعضی از افراد فکر می کنند که یک بار رابطه جنسی در روز تخمک گذاری قبل و بعد انجام دهند احتمال اینکه باردار شوند بسیار است.

در واقع باردار شدن به همین راحتی ها نیست بلکه باید مدام در طی چندین باره صورت بگیرد و معمولاً افراد بعد از یک سال باردار می‌ شوند.

اگر هر ماه رابطه جنسی در روز تخمک گذاری قبل و بعد داشته باشید احتمال اینکه شما بعد از یک سال باردار شوید بسیار زیاد است.

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌ شود افراد بارور نشوند این است که تخمک گذاری ندارد.

اگر تخمک گذاری نداشته باشید نمی توانید به راحتی بارور شوید نداشتن تخمک گذاری یکی از عوامل اصلی و رایج در خانم ها است که باعث می ‌شود به راحتی بارور نشوند.

اگر کمبود وزن داشته باشند یا اضافه وزن رنج ببرند ویا دارای عملکرد تیروئید بد باشند احتمال اینکه بارور نشود زیاد است.

افرادی که بالای ۳۵ سال هستند و آقایانی که بالای ۴۰ سال هستند احتمال اینکه دیرتر بارور شوند بسیار زیاد است افرادی که پریودهای منظم دارند ولی سنشان بالا است.

مطالعه بیشتر:  زایمان زودرس

احتمال اینکه بارور نشود بسیار است زیرا با بالا رفتن سن کیفیت تخمک بالا از بین می رود و افراد به راحتی نمی توانند درمان شوند معمولاً مشکل ناباروری هم می‌تواند در مرد باشد و هم در زن باشد.

بنابراین ۴۰ درصد ناباروری ها در مردان اتفاق می افتد افرادی که اسپرم شان ضعیف است و قدرت جهندگی کمتری دارد و همچنین شکل آنها تغییر کرده است احتمال اینکه نابارور باشند بسیار زیاد است.

بانوانی که لوله فالوپ آنها بسته است تخمک گذاری معمولاً برای ان ها مشکلات زیادی به دنبال دارد.

افرادی که به هر دلیلی لوله فالوپ آنها بسته است احتمال اینکه بارور نشود بسیار زیاد است.

انتقال اسپرم از واژن به رحم اگر لوله بسته باشد باعث ایجاد مشکلات زیادی می‌ شود.

افرادی که به آندومتریوز مبتلا هستند باعث می شود که در همان حال رشد کند و آنها که دارای پریود های بسیار خطرناک و دردناک در قسمت لگن هستند احتمال اینکه به آندومتریوز مبتلا شوند زیاد است.

به طورکلی افرادی که مشکلات مختلف و پنهانی دارند و از وجود آن مشکلات اطلاعی ندارند احتمال اینکه باربر نشوند بسیار زیاد است.

بعضی از این بیماری ها مثل لوپوس و عفونت های جسمی زگیل های تناسلی است و باعث بارور نشدن می شود معمولاً ۳۰ درصد از زوجین نمی دانند که چرا نابارور هستند بنابراین بهتر است تحت درمان قرار بگیرد و در مدت زمان کمی درمان می شود.

چند توصیه برای باردار شدن

چند توصیه برای باردار شدن
چند توصیه برای باردار شدن

برای افرادی باردار شدن با مشکل روبرو می شود ولی از مشکلشان خبر ندارند.

باید یک سری از آزمایشات را انجام دهید بهتر است صبر کنید استرس زیاد و فکر کردن به اینکه چرا باردار نمی شود می تواند خطر زیادی داشته باشد و باعث به وجود آمدن ناباروری در شما بشود.

مطالعه بیشتر:  پریود در بارداری

علت دیگری که زوج ها معمولاً بچه دار می شوند ولی سلامت جسمانی آنها هیچ مشکلی ندارد به وجود آمدن ترس و استرس و از بین رفتن اعتماد به نفس بهتر است صبور باشید و استرس به خود راه ندهید.

همچنین اگر هر یک از علائم بالا را دارید و نابارور هستید سریعاً به پزشک مراجعه کنید و راجع به باروری و بارور نشدن با او صحبت کنید تمام چیزهایی که می‌گوید را مو به مو انجام دهید همین عوامل باعث می ‌شود که شما به راحتی باردار شوید.

شرایط لازم برای باروری طبیعی چیست؟

مرد باید اندازه کافی اسپرم های طبیعی داشته باشد اگر اسپرم به اندازه کافی نداشته باشد باعث می ‌شود که به راحتی نتوانند بارور شود فعالیت اسپرم زیاد باشند.

ذخیره شود یعنی بعد از برقراری رابطه جنسی بانو به دستشویی نرود و آن را با صابون نشوید.

باعث شود که اسپرم با تخمک مخلوط شود همچنین باید تخمک بارور شده به راحتی بتواند درون رحم حرکت نماید و به لایه‌های زیرین هم برود همچنین باید به راحتی تغذیه نماید باید ارزیابی از تخمک ها و تخمک گذاری ها بدانید مثلاً بداند که در چه روزی تخمک گذاری شما اتفاق می ‌افتد.

همچنین عادت های ماهیانه تان را به بدانید و مناسب با آنها رابطه جنسی بدون استرس برقرار کنید هنگام برقراری رابطه جنسی به بچه دار نشدن و ناباروری فکر نکنید و تمام تمرکز تان را روی یک رابطه جنسی با کیفیت و خوب قرار دهید.

همین عوامل باعث می‌ شود که باربری شما خوب پیش برود بهتر است روش های مختلف و پوزیشن های مختلف رابطه جنسی را برقرار کنید.

رابطه جنسی که مرد بر روی زمین می خوابد و آلت تناسلی او مستقیما در واژن قرار می گیرد بهترین روش برای بارور شدن است.

مطالعه بیشتر:  برفک دهان در کودکان

بهتر است آزمایش های مختلفی را انجام دهید هم مرد هم زن هستند.

انجام دادن آزمایشات مختلف هستند که باعث می شود نشان دهد که آیا می توانند بچه دار شوند یا نه بهتر است قبل از اینکه رابطه جنسی برقرار کنید دمای بدنتان را اندازه گیری کنید هر چقدر دمای بدن انسان بیشتر شود احتمال اینکه بارور شود بیشتر است.

بنابراین دو روز قبل از تخمک گذاری مدام دمای بدنتان را اندازه بگیرید و در بالاترین قسمت دمای بدنتان شروع به رابطه جنسی کنید از روش های پیشگیرانه استفاده نکنید.

نکات مهم باردار شدن

نکات مهم باردار شدن
نکات مهم باردار شدن

بهتر است به پزشک ژنتیک مراجعه کنید و تست ‌های مختلف ژنتیک را انجام دهید در این روش به شما می‌گویند که آیا احتمال باروری شما زیاد است یا نه و بر اساس ژنتیک شما تشخیص می‌دهند که شما به چه علت نابارور هستید.

بهتر است زمان تخمک گذاری تان را بدانید همچنین در ساعاتی که احتمال بارور شدن شما بیشتر است رابطه جنسی برقرار کنید. برای اینکه زمان تخمک‌گذاری را بدانید بهتر است از کیت های تشخیص تخمک گذاری استفاده نمایید.

بهتر است بعد از پریود تا روز تخمک گذاری رابطه برقرار کنید اگر از سه روز قبل از تخمک گذاری رابطه جنسی برقرار کنید احتمال اینکه شما بارور شوید بسیار زیاد است.

مرد باید اسپرم سالم قوی داشته باشد باید اسپرم او شکل کشیده همراه با دم داشته باشد برای اینکه شکل طبیعی حفظ شود ده روز قبل از رابطه جنسی از مصرف الکل و دخانیات سیگار و غیر خودداری شود.

بهتر است قبل از رابطه جنسی از مواد مغذی مثل انواع زینک ها مولتی ویتامین ها و همچنین انواع خشکبار استفاده شود تا اسپرم سالم و قوی داشته باشید.

همچنین مرد باید از دوش گرفتن با آب های داغ خود داری کند و باید مدام بیضه هایش را تمیز کند.

درجه حرارت بدنش باید بالا باشد نباید کاری کند که حرارت بدنش کم شود اگر تمام این نکات را زیر نظر پزشک رعایت کنید احتمال بارداری شما بیشتر می شود.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر