شاید برای شما مفید باشد اطلاعاتی در مورد فرایند کورتاژ تشخیصی

اطلاعاتی در مورد فرایند کورتاژ تشخیصی

اطلاعاتی در مورد فرایند کورتاژ تشخیصی با شنیدن نام فرآیند کورتاژ بسیاری از بانوان تصور کنند که منظور فرایندی است که برای سقط جنین ناسالم استفاده میشود، اما باید بدانید که نوع دیگری از کورتاژ وجود دارد که اصطلاحاً به آن کورتاژ تشخیصی می‌گویند. فرایند کورتاژ تشخیصی زمانی انجام میشود که متخصصان نیاز به نمونه …

اطلاعاتی در مورد فرایند کورتاژ تشخیصی

با شنیدن نام فرآیند کورتاژ بسیاری از بانوان تصور کنند که منظور فرایندی است که برای سقط جنین ناسالم استفاده میشود، اما باید بدانید که نوع دیگری از کورتاژ وجود دارد که اصطلاحاً به آن کورتاژ تشخیصی می‌گویند.

فرایند کورتاژ تشخیصی زمانی انجام میشود که متخصصان نیاز به نمونه برداری از قسمت های مختلف بدن به ویژه ناحیه رحم داشته باشند.

متخصصان با استفاده از دستگاه های مخصوص و روند های کاملا پیشرفته سعی دارند که بخش بسیار کوچکی از نواحی رحم را برداشته و آزمایشات لازم بر روی آنها انجام دهند.

توجه داشته باشید که کورتاژ تشخیصی هیچ گونه آسیبی به بدن شخص وارد نخواهد کرد.

ولی انجام این فرایند و نمونه برداری از عضو آسیب دیده باعث میشود که تشخیص نهایی با دقت بالاتری انجام پذیرد و متخصصان می‌ توانند تشخیص دقیق تری برای عوارض پیش آمده اعلام نمایند، و نهایتا روش های درمانی کم عارضه و کاربردی را برای اشخاص در پیش خواهند گرفت.

تشخیص کدام بیماری ها با کورتاژ تشخیصی امکان پذیر است ؟

تشخیص کدام بیماری ها با کورتاژ تشخیصی امکان پذیر است ؟
تشخیص کدام بیماری ها با کورتاژ تشخیصی امکان پذیر است ؟

زمانی که شخصی با مشکلات زنانه به پزشک مربوطه مراجعه می کند، متخصصان با توجه به عارضه پیش آمده و علائمی که شخص بروز می‌ دهد، روش‌ های درمانی مختلفی در پیش خواهند گرفت.

اما باید بدانید که اگر خونریزی‌ ها در مقادیر بسیار وسیعی انجام شود و فرد مشکوک به بیماری های خطرناکی مانند سرطان نواحی مختلف رحم باشد، متخصصان با استفاده از فرایند کورتاژ تشخیصی بخش کوچکی از ناحیه آسیب‌ دیده را برداشت کرده و آزمایشات لازم را به صورت دقیق و تکمیلی انجام خواهند داد.

مطالعه بیشتر:  فاکتور های زنانه نازایی

کورتاژ تشخیصی راهی برای تشخیص و درمان انواع تومور های رحمی خواهد بود.

البته باید بدانید که فیبروم رحم از نوع خوش خیم یا بدخیم با روش کورتاژ تشخیصی قابل شناسایی خواهد بود.

به طورکلی زمانی متخصصان کورتاژ تشخیصی را انجام می‌ دهند که فرد به دلایل ناشناخته خونریزی های زیاد و طولانی مدت را تجربه کرده باشد.

همواره لازم است بدانید که خونریزی دلایل مختلفی دارد که از جمله تومور های بدخیم، تومورهای خوش خیم رحم و هرگونه آسیب به دیواره های مختلف رحم می توانند عاملی برای خونریزی باشند.

همچنین لازم است بدانید که سقط جنین، عدم تعادل هورمونی و یا ضخیم شدن دیواره های مختلف رحم همگی عواملی هستند که می توانند باعث بروز خونریزی های زیاد برای بانوان شوند که متخصصان در ابتدایی‌ ترین مرحله برای تشخیص درست، کورتاژ تشخیصی را برای فرد انجام می دهند تا بتوانند ضمن نمونه‌ برداری های دقیق، روش های درمانی مناسب را در پیش بگیرند.

مراقبت های بعد از انجام کورتاژ تشخیصی

مراقبت های بعد از انجام کورتاژ تشخیصی
مراقبت های بعد از انجام کورتاژ تشخیصی

متخصصان همواره به افراد توصیه می‌ کنند که پس از انجام کورتاژ تشخیصی مراقبت های توصیه شده توسط متخصصان را با جزئیات کامل انجام دهند تا بتوانند آسیب‌ های مختلف را به حداقل برسانند و سلامت خود را باز گردانند.

توجه داشته باشید که کورتاژ تشخیصی زخم های بسیار کوچکی در نواحی مختلف رحم ایجاد می کند که در صورت سلامت و مراقبت کافی این زخم ها به سرعت بهبود پیدا کرده و هرگز آسیب و درد را برای شما به همراه نخواهد داشت.

پس از انجام کورتاژ تشخیصی بهتر است که هرگونه جسم آلوده را وارد واژن نکنید، البته باید طبق توصیه متخصصان از برقراری رابطه جنسی تا مدت زمان مشخص شده خودداری کنید.

اگر متخصصان انواع مسکن ها و آنتی بیوتیک ها را برای شما تجویز کردند بهتر است طبق گفته متخصصان آنها را مصرف نمایید.

مطالعه بیشتر:  ناباروری ثانویه

مراقبت های پیش از انجام کورتاژ تشخیصی

زمانی که شخصی نیاز به کورتاژ تشخیصی دارد متخصصان ابتدا به افراد توصیه می‌  کنند تا عفونت های باکتریایی و ویروسی در ناحیه رحم را درمان نمایند، زیرا با وجود هر گونه عفونت کورتاژ تشخیصی انجام نخواهد شد.

زیرا ایجاد هرگونه زخم در نواحی مختلف رحم می تواند باعث ایجاد و تشدید عفونت های بیشتر شود و نهایتاً بهبود زخم‌ ها را به تاخیر می اندازند و همین امر می‌ تواند آسیب‌ های بیشتری برای افراد به همراه داشته باشد.

نکته حائز اهمیت دیگری که پیش از انجام کورتاژ تشخیصی مورد بررسی قرار می‌ گیرد، باردار نبودن فرد می باشد.

توجه داشته باشید که کورتاژ تشخیصی هرگز در روند بارداری انجام نخواهد شد.

البته باید بدانید که اعلام هر گونه حساسیت دارویی و یا بیماری های زمینه ای به پزشک متخصص از ضروریات این فرایند خواهد بود.

اگر مشکلات جسمانی و بیماری های زمینه ای به پزشک گفته نشود می‌ تواند آسیب‌ های مختلفی حین کورتاژ تشخیصی و پس از آن برای فرد به وجود آورد.

لازم است بدانید که در فرآیند کورتاژ تشخیصی ممکن از ضمن استفاده دستگاه‌ های مختلفی در نواحی واژن زخم هایی ایجاد شوند.

به همین علت متخصصان به افراد توصیه می کنند در صورت مصرف هرگونه رقیق کننده خون موقتا دارو های خود را قطع کرده تا از خونریزی بیش از حد جلوگیری نمایند.

متخصصان پیش از انجام فرآیند کورتاژ تشخیصی آزمایشات تکمیلی را برای افرا  تجویز می کنند و شما باید همه آنها را با توجه به گفته متخصصان انجام دهید.

بهتر است پیش از انجام عمل کورتاژ تشخیصی از غذاهای سنگین استفاده نکنید و بهتر است که قبل از هر کاری مثانه ی خود را به طور کامل تخلیه کنید تا از آسیب های احتمالی حین عمل جلوگیری شود.

با توجه به تشخیص و نظر پزشکان ممکن است افراد بی حسی های موضعی و یا بیهوشی را برای کورتاژ تشخیصی دریافت نمایند.

مطالعه بیشتر:  اطلاعات در مورد فرایند تنگ کردن واژن

اگر فرد مستلزم دریافت بیهوشی باشد قطعاً باید مراقبت های کافی پیش از عمل، حین عمل و بعد از آن برای او انجام شود تا همه اثرات بیهوشی از بدن فرد خارج گردد.

نکات پایانی در مورد کورتاژ تشخیصی

نکات پایانی در مورد کورتاژ تشخیصی
نکات پایانی در مورد کورتاژ تشخیصی

به طور کلی کورتاژ تشخیصی روشی مطمئن و البته دقیق برای تشخیص بیماری های مربوط به رحم و سلامت آن می‌ باشد.

نکته حائز اهمیت این است که برای انجام فرآیند کورتاژ تشخیصی به پزشکان متخصص و ماهر مراجعه کنید.

اگر برای انجام کورتاژ تشخیصی به مراکز معتبر و شناخته شده مراجعه کنید، ضمن حفظ سلامت خود می توانید نتیجه کاملا درست و دقیق را دریافت نمایید که البته نقش بسیار مهمی در روند درمان شما خواهد داشت.

به طور کلی مشکلات رحمی در شمار مسائل مهم و البته خطرناک برای بانوان قرار می‌ گیرد که باید هرچه سریع تر به آنها رسیدگی شود.

اگر متخصصان فرآیند کورتاژ تشخیصی را برای شما تجویز کردند، بهتر است که در کلینیک های معتبر با روش های کاملا دقیق انجام شود تا پزشک بتواند علت عوارض پیش آمده را به طور دقیق متوجه شود و نهایتا می تواند هر چه سریع تر درمان های کاربردی را نیز در پیش بگیرد.

نحوه پرداخت هزینه ها بابت کورتاژ تشخیصی

یکی از مهمترین نکاتی که در روند بیماری ها و آسیب های مختلف مطرح است، میزان هزینه ای می باشد که توسط بیماران پرداخت خواهد شد.

این هزینه‌ ها شامل هزینه بیمارستان و مدت زمان بستری، دستمزد پزشک و البته داروهای مصرف خواهد بود.

اما نکته مهم این است که اگر عمل های جراحی های مختلف جنبه درمانی داشته باشند شرکت‌ های بیمه بخش زیادی از هزینه‌ ها را متقبل خواهند شد که البته برای افراد صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

فرآیند کورتاژ تشخیصی به دلیل روند درمانی که دارد شامل بیمه خواهد شد و افرادی که در شرکت‌ های بیمه سرمایه‌ گذاری می‌ کنند می‌ توانند از مزایای آن ها استفاده کرده و هزینه های مناسب تری بابت فعالیت‌ های درمانی پرداخت خواهند کرد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر