شاید برای شما مفید باشد اقدام به بارداری

اقدام به بارداری

اقدام به بارداری رابطه جنسی یکی از عواملی است که همیشه به معنای بچه دار شدن و باروری بوده است. امروزه با استفاده از محصولاتی پیشگیرانه مثل انواع کاندوم ها و قرص های ضد باروری و جراحی هایی که رگ های آلت تناسلی را می‌ بندد باعث شده است که رابطه جنسی از بارداری و …

اقدام به بارداری

رابطه جنسی یکی از عواملی است که همیشه به معنای بچه دار شدن و باروری بوده است.

امروزه با استفاده از محصولاتی پیشگیرانه مثل انواع کاندوم ها و قرص های ضد باروری و جراحی هایی که رگ های آلت تناسلی را می‌ بندد باعث شده است که رابطه جنسی از بارداری و تولید مثل جلوگیری شود.

پیشگیری از بارداری و همچنین باردار شدن دو تصمیم بسیار مهم برای افراد است.

چرخه زندگی و قاعده طبیعی زنانه در دو مرحله است مرحله فاز فولیکولی دارد که معمولاً بین ۱۰ تا ۱۵ روز است و جز خونریزی به حساب می آید مرحله دوم زمان آغاز تخمک گذاری است که معمولاً با شروع پریود محاسبه می شود.

بنابراین تخمک گذاری با قاعدگی به اتمام می رسدکه در هر دوره یک تخمک آزاد می شود و از طریق لوله فالوپ به رحم انتقال پیدا می‌کند و اگر در این هنگام رابطه جنسی صورت بگیرد منجر به بارداری می شود.

اگر برای تولید مثل اقدام به بارداری بعد از تخمک گذاری نمایید احتمال اینکه شما باردار نشوید بسیار زیاد است.

بنابراین اگر می خواهید باردار شوید دقیقاً در روز تخمک گذاری این کار را انجام دهید.

در روز تخمک گذاری اسپرم و تخمک با هم ترکیب می شود و باعث به وجود آمدن نطفه می‌شود و به صورت یک سلول ظاهر می گردد.

تمایلات جنسی در مراحل مختلف زندگی بسیار متفاوت است و میل جنسی افزایش پیدا می کند. چند روز اول دوره پریود میل جنسی در بانوان بسیار زیاد است و باعث به وجود آمدن تغییراتی در سطح تستسترون می شود.

دفعات نزدیکی معمولاً در زمان پریود به چهار و پنج بار در هفته می رسد اگر می خواهید باردار شوید بنابراین باید رابطه جنسی در زمان تخمک‌گذاری و پریود به بالاترین حد ممکن می رسد که احتمال بارداری در روز تخمک گذاری بسیار زیاد است.

مطالعه بیشتر:  اطلاعاتی در مورد تفاوت شکل ظاهری نوک پستان

برای افزایش شانس باروری در رابطه جنسی چه کارهایی را انجام دهیم؟

اقدام به بارداری
اقدام به بارداری

بهتر است دفعات نزدیکی در هفته به ۴ تا ۷ بار برسد رابطه جنسی از لوبریکانت ها استفاده نشود بهتر است بعد از رابطه جنسی به حمام و دستشویی نروید و در رختخواب بمانید رابطه جنسی را به عنوان یک لذت ببینیم و آنرا تکلیفی اجباری نبینید.

وزن اضافه‌تان را کم کنید اگر لاغر هستید حتماً وزن تان را اضافه کنید از لباس‌های تنگ استفاده نکنید از پوزیشن های استفاده کنید که احتمال بارداری وجود دارد پوزیشنی که مرد روبروی زن قرار می گیرد احتمال بارداری بسیار زیاد است.

اگر به رابطه جنسی به عنوان یک رابطه لذت بخش و عاشقانه نگاه کنید احتمال بارداری در شما افزایش پیدا می‌کند مرد خود ارضایی نکند با هر بار خود ارضایی در مردان باعث می‌شود که تعداد اسپرم های موجود در آلت تناسلی اش کاهش پیدا کند.

بهداشت جنسی

برای اینکه باردار شوید بهتر است هنگامی که بعد از رابطه جنسی استحمام می کنید از آب ساده استفاده کنید استفاده کردن از ژل ها و استفاده های روان کننده و شل کننده واژن باعث کشتن اسپرم می شود.

بهتر است قسمت واژن را خشک نکنید بعد از رابطه جنسی ادرار نکنید اگر ادرار کنید احتمال بارداری شما کم می شود.

از رابطه همزمان مقعدی و واژینال جلوگیری کنید زیرا احتمال وارد شدن میکروب به واژن وجود دارد از لباس های مشترک با شریک جنسی تان استفاده نکنید اگر قصد بچه دار شدن دارید از کاندوم استفاده نکنید.

معاینه بالینی

در معاینه بالینی اندازه قد و وزن مادر صورت می‌گیرد و همچنین علائم حیاتی فرد مثل فشار خون دمای بدن نبض مادر ضربان قلب و تنفس صورت می گیرد.

مطالعه بیشتر:  درمان بی اشتهایی در نوزادان و کودکان

علائم بارداری و وضعیت روحی زن ارزیابی می شود معاینه فیزیکی در توسط پزشک صورت می گیرد غدد تیروئید قلب و ریه سینه اندازه رحم همه و همه بررسی می گیردد.

معاینه لگن و واژن توسط تست پاپ اسمیر صورت می گیرد عفونت های مختلف که در رحم وجود دارد مورد بررسی قرار می گیرد یک سری از آزمایشات صورت می گیرد و یک سری از داروها را هم مرد باید مصرف کند و هم بانو.

این دارو ها باعث ایمن سازی بارداری می شود آموزش های فردی به زن و مرد داده می شود.

این آموزش ها شامل رفتار زن در بارداری، رفتار مرد با او و همچنین رفتار هر دو با کودک است.

زایمان

اقدام به بارداری
اقدام به بارداری

فردی که باردار می شود باید بداند که فرق بین زایمان طبیعی و زایمان سزارین چیست چه هنگامی خطری جنین را تهدید می کند.

بنابراین در قبل از بارداری پزشک تمام تفاوت های زایمان طبیعی و سزارین را به او می گویند دلیل هایی که فرد باید سزارین کند را به او می گویند از جمله این دلایل عبارت است از عدم تطابق اندازه سر جنین با اندازه لگن مادر، طرز قرار گرفتن غیر عادی جنین، مشکلات مربوط به جفت و بند ناف زایمان های قبلی.

تحت نظر گرفتن عادت ماهانه و تخمک گذاری

اکثر بانوان هنگام که می خواهند باردار شوند معمولاً وقتی که قرص های ضدبارداری را قطع می‌کنند و از عوامل پیشگیری از بارداری استفاده نمی‌کند فکر می‌کنند که باردار شده اند.

این یک مسئله بسیار اشتباهی است ممکن است بارداری به تعویق بیفتد بنابراین هر ماه محاسبه دوره تخمک گذاری را انجام دهید.

همچنین بر اساس تغییرات دما رحم را ثبت کنید زمان تخمک گذاری تان را مشخص کنید و از آن پس شما به راحتی می توانید متوجه بارداری تان شوید.

مطالعه بیشتر:  وزن گیری مادر در دوران بارداری

انتخاب زمان مناسب برای رابطه جنسی

اگر فرد بداند که زن هنگام رابطه جنسی در چه موقع احتمال باردار شدن دارد ان را در آن زمان انجام می ‌دهد.

بنابراین بهترین زمان برای باردار شدن رابطه جنسی قبل از تخمک گذاری است اگر رابطه جنسی دو یا سه روز قبل از آغاز تخمک گذاری اتفاق بیفتد احتمال بارداری به ۹۰ درصد می‌رسد.

انجام مراقبت های پیش از بارداری

اقدام به بارداری
اقدام به بارداری

سلامت زن و مرد در بارداری بسیار مهم است اگر زن و مرد هر کدام از آنها دچار بیماری‌ های ژنتیکی باشد باعث می‌شود که آسیب زیادی به جنین وارد شود و همچنین شانس بارداری کم می ‌شود بنابراین قبل از باردار شدن باید سلامت جسمانی زن و مرد چک شود.

همچنین افرادی که بدن سالم دارند احتمال بارداری آنها بیشتر می ‌شود.

بنابراین بهتر است قبل از بارداری از مصرف موادی مثل سیگار مواد مخدر انواع مواد کافئین دار و استفاده از دخانیات و مواد مخدر را به طور کامل قطع کنید.

همچنین با استفاده از شناخت توده بدنی تناسب زن و مرد زیر نظر پزشک اقدام به بارداری کند اینکه بارداری راحت تری داشته باشند پزشک برای آنها مکمل و آمپول های تقویتی انجام تجویز می کند.

تا باروری برای آنها راحت تر شود همچنین اگر می خواهید نوزاد پسر یا دختر باشد بهتر است حتما راجع به این مسئله با پزشک مشورت کنید.

پزشک به شما تغذیه مناسبی می ‌دهد و به شما می‌گوید چه موقع اقدام به بارداری کنیم و به شما کمک می کند تا بچه که می خواهید به جنسیتی که دوست دارید برای شما به دنیا بیاید.

قبل از اقدام به بارداری بهتر است به پزشک بروید و جلسات معاینه پیش از حاملگی را پشت سر بگذارید.

پزشک از شما نام نام خانوادگی و وضعیت سلامتی شما ژنتیک و وراثت و داروهای مصرفی و مکمل ها هایی که مصرف می کنید را بررسی می‌کند و مصرف برخی از داروها در دوران بارداری بسیار مضر است و ممکن است باعث ایجاد خطراتی در بدن مادر و کودک شود.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر