شاید برای شما مفید باشد انواع پرده بکارت

انواع پرده بکارت

انواع پرده بکارت بکارت یا همان هایمن در قسمت بیرونی از دستگاه تناسلی خانم ها قرار گرفته است این پرده خیلی نازک در دهانه ورودی واژن قرار دارد و آن را می پوشاند در مراحل جنینی این پرده ایجاد می‌شود. هایمن برای تکامل خود را تا قبل از به دنیا آمدن کودک کامل می‌کند بنابراین …

انواع پرده بکارت

بکارت یا همان هایمن در قسمت بیرونی از دستگاه تناسلی خانم ها قرار گرفته است این پرده خیلی نازک در دهانه ورودی واژن قرار دارد و آن را می پوشاند در مراحل جنینی این پرده ایجاد می‌شود.

هایمن برای تکامل خود را تا قبل از به دنیا آمدن کودک کامل می‌کند بنابراین بسیاری از دختران با پرده بکارت متولد خواهد شد.

بعضی از دختران در زمان جنینی هایمنشان تشکیل نمی شود و بدون پرده بکارت به دنیا می‌آیند و انواع مختلفی دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن ها بپردازیم.

همچنین روش های تشخیص نوع پرده بکارت در دختران مختلف است به همین منظور به شما پیشنهاد می شود مطالب زیر تا مطالعه بفرمایید.

انواع هایمن سالم

انواع پرده بکارت
انواع پرده بکارت

به گفته متخصصان زنان و زایمان بکارت یا هایمن دختران مدل های مختلفی دارد که عبارتند از:

  • پرده بکارت حلقوی یا بیضی
  • پرده بکارت دیواره دار
  • پرده بکارت غربالی
  • پرده هلالی
  • پرده مسدود

که هر کدام را جداگانه توضیح خواهیم داد.

پرده بکارت حلقوی یکی از رایج ترین مدل های پرده بکارت است. نوع حلقوی یا بیضی است که به صورت یک دایره در دور دهانه واژن قرار گرفته و مرکز آن خالی می باشد.

ممکن است این دایره به صورت بیضی بزرگ هم دیده شود و یا منفذ آن کوچک یا بزرگ تر باشد که از پرده حلقوی دختران به شکل نقطه ریزی دیده شود کشیدگی این بیضی به صورت افقی و عمودی هم دیده می‌شود.

پرده بکارت دیواره دار یا سپتیت این مدل یکی از شایع‌ ترین مدل ها می باشد البته به اندازه پرده بکارت حلقوی شایع نیست این نوع از پرده بکارت در واقع یک هایمن حلقوی است.

که وسط منفعتش به شکل یک دیواره از جنس بافت پرده بکارت می‌باشد و حفره وسط آن به دو قسمت تقسیم شده در واقع شکل آن یک پرده است که به دو سوراخ در وسط آن ختم می گردد.

مطالعه بیشتر:  ترمیم پرده بکارت

پرده بکارت غربالی یا کریبریفرم

درصد بسیار کمی از خانم‌ ها این نوع پرده بکارت را دارند این پرده شبیه آبکش یا غربالی هست یعنی به جای اینکه یک حفره در وسط آن وجود داشته باشد هایمن آن ها در ورودی دارای سوراخ های ریز یا درشت می باشد.

ترشحات واژن و خون قاعدگی به راحتی از آن خارج می گردد.

اگر سوراخ های پرده خیلی ریز باشند خون قاعدگی به سختی می تواند خارج شود حتما باید به پزشک مراجعه کند تا پرده بکارتش معاینه شود و خون راحت تر از آن خارج گردد

پرده هلالی: کسانی که پرده هلالی دارند نیمه بالایی و پایینی آنها بافت ‌های مختلفی ان  را تشکیل داده است این مدل پرده بکارت خیلی رایج نیست و درصد بسیار کمی از خانم ها داری این نوع پرده هستند.

پرده بکارت مسدود این نوع از پرده بکارت کاملاً دهانه‌ای بستگی دارد و هیچ منفذ و حفره ای در آن دیده نمی‌شود بنابراین هیچ جایی برای خارش و ترشحات واژینال بعد پریودی از آن نیست.

به همین منظور باید به پزشک مراجعه شود تا اقدام به برداشتن پرده مسدود شود این نوع پرده خطرناک است زیرا می تواند خون پریودی در آن درون رحم باقی بماند و در نهایت منجر به اتهامات خطرناک لگنی نازایی و چسبندگی شود.

دختران که خون پریود شان را نمی‌بینند و درد های شدیدی را حس می‌کنند اگر چنین علائمی داشتن حتما باید به پزشک مراجعه کنند تا طی عمل جراحی و تحت بیهوشی عمومی یک برش صلیبی به بکارت آنها داده شود تا خون خارج شود.

مطالعه بیشتر:  سرطان کلیه

محل قرار گرفتن پرده بکارت دختران

انواع آن ها با هم متفاوت هستند محل قرارگیری آن ها هم می‌تواند متفاوت باشد که در بیش تر افراد روی مهبل و ورودی واژن قرار گرفته است و با چشم به راحتی دیده شود.

ولی در برخی از موارد ممکن است یک تا دو و نیم سانتی از دهانه مهبل و داخل کانال واژن قرار گرفته باشد و فقط با معاینات پزشکی قابل مشاهده است.

جنس پرده بکارت

انواع پرده بکارت
انواع پرده بکارت

فاصله پرده بکارت بسیار کم است و هیچ شباهتی به بافت‌ های بدن ندارد و ممکن است ضخیم یا نازک باشد و با تکامل دختران و سن بالا ترمیم پرده ممکن خواهد شد.

پس از امکان ترمیم در صورت آسیب ‌دیدگی وجود نخواهد داشت و تنها با عمل ترمیم پرده بکارت شکل خواهد گرفت.

پرده بکارت غیر ارتجاعی و ارتجاعی است این نوع بکارت با اولین دخول کامل پاره نمی شود و بعضی بعد از دخول قسمت های زیادی از آن باقی می ماند.

پرده بکارت بافتی از جنس مخالف و فیبروز است در واقع بیشترین قسمت از لایه های مخاطی تشکیل شده که در دو قسمت خارجی و بیرونی آن مخاطب پوشیده شده است.

این پرده در ورودی واژن قرار گرفته و یکنواخت است و تنها با ورود یک شی به داخل آن آسیب می‌بیند که در اصطلاحاً به آن پارگی پرده می گویند.

تشخیص نوع پرده بکارت

همانطور که متخصصین می گویند هر چند پرده بکارت در محل ورودی دهانه واژن قرار دارد و می‌توان آن را دید اما این به این معنی نیست که سلامت پرده بکارت را خودتان بتوانید تشخیص دهید.

تشخیص نوع پرده باید در خوابیدن با پوزیشن خاص و بر روی تخت مخصوص معاینات لگنی انجام داد.

مطالعه بیشتر:  پرده بکارت چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

ممکن است تلاش ناشیانه برای دیدن ها پرده بکارت آن به صورت ناخواسته به آن صدمه وارد شود.

روش برای تشخیص پرده بکارت این است که حتما با یک پزشک متخصص و یا یک ماما در این زمینه صحبت کنید و ایشان به شما کمک می کنند.

علائم نداشتن پرده بکارت

تشخیص اینکه یک بانو باکره است یا خیر و یا هایمن آن دچار آسیب شده است حتما باید توسط پزشکی انجام شود.

علائم پاره شدن پرده حلقوی با پرده ارتجاعی متفاوت است و توسط پزشک قابل مشاهده می باشد و ساده ترین راه برای تشخیص آن مراجعه به پزشک است.

بکارتی که پاره شده است آناتومی آن کاملاً عوض می شود همچنین نداشتن پرده بکارت نشان دهنده رابطه جنسی نیست می‌تواند پارگی بر اثر فرو رفتن انگشت یا وسایل دیگر در واژن باشد.

خونریزی در پرده بکارت

به طور کلی در اکثر مواقع پرده بکارت هیچ گونه خونریزی ندارد ولی در زمان های قدیم می‌بایستی پارچه به طور کامل خونی شده باشد این مورد بسیار خرافاتی است.

البته به دلیل طریقه تماس جنسی در آن زمان وحشیانه و به دور از معاشقه بوده است امکان پارگی پرده دیگر هم وجود داشته و امروزه دیگر نیازی به خونریزی بسیار نیست و تنها مقدار خونابه بعد از دخول دیده می‌شود که نشانه سالم بودن پرده و پاره شدن پس از رابطه خواهد بود.

آیا با وجود پرده بکارت سالم امکان بارداری وجود دارد

بله باید گفت که پرده بکارت سالم می تواند منجر به بارداری شود زیرا همانطور که میدانید اسپرم خاصیت شناوری حرکت دارد و مایع منی که همراه اسپرم به داخل ناحیه تناسلی می رود و می تواند خودش را از طریق حفره به داخل واژن بکشد و در نهایت بارداری اتفاق بیفتد.

آیا فعالیت‌های ورزشی منجر به آسیب دیدگی پرده بکارت میشود

آیا فعالیت‌های ورزشی منجر به آسیب دیدگی پرده بکارت میشود
آیا فعالیت‌های ورزشی منجر به آسیب دیدگی پرده بکارت میشود

سوالات بسیار رایج که بین افراد وجود دارد انجام فعالیت ‌های ورزشی سنگین است.

در رابطه با این موضوع باید بدانید که ممکن است پارگی با این روش هیچ اسیبی وارد نمی کند و این را باید بدانید که هایمن فقط در صورتی پاره خواهد شد که یک شیء خارجی به داخل آن فرو برود. بنابراین مدل های زیادی برای پرده وجود دارد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر