شاید برای شما مفید باشد ایا دختران باکره میتوانند فریز تخمک انجام دهند؟

ایا دختران باکره میتوانند فریز تخمک انجام دهند؟

فریز تخمک برای دختران باکره هم در مواردی پیشنهاد می‌شود در مواردی که دختر شرایط ازدواج را ندارد و ترس از آن دارد که به دلیل افزایش سن فرصت مادر شدن را از دست بدهد در نتیجه نیاز به ذخیره کردن تخمک هایش دارد. همچنین می‌تواند این کار را انجام دهد در شرایطی که دختری …

فریز تخمک برای دختران باکره هم در مواردی پیشنهاد می‌شود در مواردی که دختر شرایط ازدواج را ندارد و ترس از آن دارد که به دلیل افزایش سن فرصت مادر شدن را از دست بدهد در نتیجه نیاز به ذخیره کردن تخمک هایش دارد.

همچنین می‌تواند این کار را انجام دهد در شرایطی که دختری تحت بیماری قرار دارد طوری که ممکن است در آینده بر باروری و تاثیر بگذارد این کار ها مانند شیمی درمانی پرتو درمانی یا عمل جراحی تخمدان ها باید قبل از شروع درمان تخمک منجمد شود تا بتوانند بعداً از آن استفاده کنند و باردار شود.

در صورتی که دختر مشکلات سلامتی مرتبط با باروری را تجربه کند، مانند کم خونی سلول های داسی شکل که بعداً بر باروری و تاثیر می‌گذارند باید این کار را انجام دهند.

عمل فریز تخمک در دختران باران

ایا دختران باکره میتوانند فریز تخمک انجام دهند
ایا دختران باکره میتوانند فریز تخمک انجام دهند

عمل فریز تخمک در دختر باکره به شرح زیر است مرحله آماده‌سازی که شامل مراجعه به مرکز باروری معتبر می‌شود.

ویزیت توسط یک متخصص خودت و پزشک متخصص زنان زایمان و ناباروری پس از مراجعه به پزشک متخصص با انجام سونوگرافی و آزمایش خون درخواست می‌شود که کارهای زیر را انجام دهید.

انجام این تست هایی که در این رابطه باید انجام دهید آزمایش ذخیره تخمدان است که میزان ذخیره تخمدان و کیفیت آن ها را تعیین می‌کند بررسی سطح هورمون به منظور یافتن پاسخ ذخیره تخمدان را به داروهایی که دختر قبل از تزریق دارو انجام داده است.

سونوگرافی تخمدان برای ارزیابی و بررسی میزان کارآمدی و عملکرد هر تخمدان انجام غربالگری کامل برای اطمینان از عدم ابتلای دختر به بیماری‌های عفونی مانند هپاتیت بی و ایدز اسن.

مطالعه بیشتر:  چرا جوش میزنیم؟

مرحله دوم بررسی آمادگی دختر برای گرفتن تخمک را می‌سنجند در این مرحله متخصصان زنان داروهای تحریک تخمدان را که شامل تعداد داروی هورمونی مصنوعی است تجویز می‌کند داروهای تحریک تخمک باعث تخمک گذاری زود هنگام می شود و به جای یک تخمک چند تخمک در طول ماه خارج می گردد.

دارو های تحریک تخمدان معمولا به صورت تزریقی به صورت قرص مصرف می شوند.

برای جلوگیری کردن  از تخمک گذاری صورت ممکن است برای دختر اتفاق بیفتد که چرخه قاعدگی در این موضوع مهم است و برای جلوگیری از این مسئله‌ای داروهای تجویز می‌گردد پزشک معالج پس از اعمال کلیه موارد فوق را در نظر می‌گیرد.

پس از طی دوره پزشکی ازمایش او را نسبت به پاسخ دهی به داروها می‌سنجد اگر پزشک مشاهده کند که سطح استروژن به طور طبیعی رشد کرده است وسط پروژسترون طبیعی بیشتر شده است.

در این زمان خاص برای گرفتن تصویر از تخمدان تجویز به انجام سونوگرافی می‌کند و به رشد کیسه حاوی فولیکول های تخمدان که پر از مایع است نظارت می‌کند.

بلوغ تخمک به مدت دو هفته به طول می‌انجامد انجماد تخمک پس از تخمک گیری اتفاق می‌افتد در مرحله سوم مرحله برداشت تخمک و فریز تخمک می باشد یکی دیگر از مراحل فیلم تخمک عمل تخمک گیری و فریز کردن آن است انجماد تخمک اغلب در یک مرکز تخصصی قابل انجام است.

توجه داشته باشید که فریز کردن تخمک گذاری در دختران مجرد با زنان دیگر فرق دارد و لذا از دختران و بانوان قبل از اقدام تخمک کشی به مشاورین حقوقی مرکز درمان ناباروری مراجعه کنند.

مراحل فریز تخمک در دختر باکره کمی سخت‌تر از فریز تخمک در خانم های متاهل است.

آیا انجماد تخمک روی پرده بکارت تاثیر می‌گذارد

پرده بکارت دختر باکره هرگز تحت تاثیر روند انجام تخمک گیری قرار نمی گیرد زیرا پزشک واژن یا پرده بکارت از نزدیک می شود و تخمک از طریق دو برش کوچک در شکم از تخمدان کشیده خواهد شد بنابراین پرده بکارت دختر به صورت سالم باقی خواهد ماند.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و نهم بارداری

عوارض فریز تخمک در دختران باکره

ایا دختران باکره میتوانند فریز تخمک انجام دهند
ایا دختران باکره میتوانند فریز تخمک انجام دهند

عوارض فریز تخمک بسیار ناچیز است به حالت که در  برخی از افراد عوارض طولانی مدت است.

این عوارض پس از دوره سیکل و عمل انجماد پایان خواهند یافت و برخی از این عوارض عبارتند از تب که ممکن است به ۳۸ درجه برسد احساس درد در زیر شکم افزایش درد در رحم که یک روز بعد از انجام عمل بروز مشکل در ادرار خون ریزی که با توجه به داروی مناسب توسط پزشک تنها یک تا سه روز به طول می‌ انجامد.

میزان موفقیت فریز تخمک

میزان موفقیت این تکنیک هم به انجماد موفقیت‌آمیز تخمک منجر می شود وبه سلامت تخمک بستگی دارد صددرصد انجماد تخمک موفقیت‌آمیز است.

از نظر پزشک ممکن است دو درصد از بین بروند تخمک در مقایسه با جنین های فریز شده اسیب پذیر تر هستند.

هزینه انجماد تخمک در دختران باکره

هزینه فریز تخمک با توجه به استفاده از فناوری های پیشرفته خیلی بالا نیست ولی در مقایسه با فریز تخمک در خانم‌های متعهد مقداری بالاتر است زیرا نیاز به جراحی دارد.

کنترل های مذهبی و قانونی و اجتماعی برای انجماد تخمک در دختران باکره

تخمک گذاری در خانم های باردار به منظور بالا بردن امید در بارور شدن در آینده به آن انجام فرآیند تولید مثل در زمان مناسب انجام می‌گیرد با توجه به حساسیت موضوع در جامعه فریز تخمک در دختران باکره از نظر شرعی قانونی و اجتماعی بررسی می‌شود.

محدودیت ‌های قانونی فریز تخمک عبارتند از:

اینکه اگر افراد مجرد به دلیل ترس از دست دادن فرصت دسترسی به مادر بودن باشد هیچ دلیل موجهی برای عدم انجام این عمل نیست اما به شرط آنکه این رو مطابق با وزارت های قانونی و چارچوب های اجتماعی انجام گیرد.

مطالعه بیشتر:  تالاسمی در کودکان

به گونه‌ای که هیچ دختری نمی‌تواند این تخمک‌ ها به کسانی که باید بچه دار شدن است بدهد و آن را بفروشد و انجماد تخمک نباید برای تجارت باشد.

زیرا دولت این امر را ممنوع می باشد روند نظارت قانونی پرونده تخمک در ایران هنوز به صورت قانونی کامل نشده است.

هیچ قانونی برای تنظیم فریز تخمک تصویب نگردیده است میزان پذیرش اجتماعی در مورد فرایند فریز تخمک در خانم های باکره هم در رسانه‌های اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است و میزان پذیرش جامعه از فرآیند فیروز تخمک توسط گروهی به شدت حمایت می‌شود و توسط گروه دیگر با شدت با مخالفت روبرو شده است.

سوالات متداول در مورد فرایند فریز تخمک

ایا دختران باکره میتوانند فریز تخمک انجام دهند
ایا دختران باکره میتوانند فریز تخمک انجام دهند

آیا می توان تخمک های دختران بالای ۴۵ سال را هم جمع اوری کرد؟

در رابطه با این پرسش باید گفت که بله امکان فرایند انجماد تخمک های دختران بالای ۴۵ سال هم وجود دارد اما آنچه که در این باره اهمیت دارد تولید و کیفیت تخمک در این افراد می باشد.

زیرا با افزایش سن احتمال تولید تخمک گذاری و کیفیت آن کاهش پیدا می‌کند با این حال اگر تخمک در زنان کیفیت بالایی دارند فریز شوند می‌تواند تحت نظارت کامل پزشکی فردا را بارور کرد.

آیا فرایند انجماد تخمک احتمال شکست دارد؟

در رابطه با این پرسش باید گفت بله مواردی رخ داده است که فرایند انجماد با شکست روبرو شود.

زیرا انجماد تخمک های بدون لقاح میدان شکست بیشتری نسبت به انجماد جنین دارد.

تخمک های فریز شده را تا چند سال میتوان نگهداری کرد؟

تخمک ها را اگر به درستی نگهداری کنند بیشتر از ۲۵ سال عمر خواهد کرد بهترین زمان نگهداری از تخمک ده سال است.

هزینه های فریز تخمک ها سالیانه دریافت می‌شود چقدر است؟

هزینه سالانه آن به مرکز ناباروری بستگی دارد.

آیا سن مناسب برای فریز تخمک در دختر باکره وجود دارد؟

سن عامل مهم است اما در اصل کیفیت تخمک ها و کارآیی آن تاثیر ندارد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر