شاید برای شما مفید باشد تعیین جنسیت در بارداری

چگونه در جنسیت جنین تاثیر بگذاریم

تعیین جنسیت در بارداری حاملگی یکی از بهترین زمان ها برای مادر است و اکثر افراد تمایل دارند که زودتر جنسیت خود را بدادند. به همین دلیل سعی می کنند که برای رسیدن به جنسیت جنین به صورت دلخواه مدام تلاش کنند عوامل مختلفی برای تعیین جنسیت نقش دارد و یکی از آنها سونوگرافی است. …

تعیین جنسیت در بارداری

حاملگی یکی از بهترین زمان ها برای مادر است و اکثر افراد تمایل دارند که زودتر جنسیت خود را بدادند.

به همین دلیل سعی می کنند که برای رسیدن به جنسیت جنین به صورت دلخواه مدام تلاش کنند عوامل مختلفی برای تعیین جنسیت نقش دارد و یکی از آنها سونوگرافی است.

سونوگرافی یکی از وسایلی است که در ۲۰ سال گذشته به ایران آمده است و کمک فراوانی به شناختن تعیین جنسیت جنین کرده است.

حتماً لازم نیست برای تشخیص جنسیت جنین به سونوگرافی بروید.

البته سونوگرافی یکی از بهترین روش ها برای تشخیص جنسیت جنین است که نشان می دهد جنین دختر است یا پسر اگر بزرگی شکم شما به سمت بالا باشد یعنی از زیر سینه باشد و شکم بزرگ باشد دختر است و اگر در سمت لگن باشد پسر است.

اگر که پوست و موی شما می درخشد و پوست شان براق می‌ شود به احتمال زیاد فرزندشان پسر است.

افرادی که موهایشان خشک می شود و جوش می زنند فرزندشان دختر است.

جوش شیرین را با ادرار ترکیب کنید اگر حباب تشکیل شد جنین پسر است و اگر حبابی تشکیل نشد جنین دختر است.

اگر ویار شیرین یا شور دارید نشان دهنده دختر یا پسر است افرادی که از خوراکی‌ های شیرین استفاده می‌کنند دختردار می ‌شوند و افرادی که بسیار شوری و ترشیجات می خورند احتمالا پسر دار می شوند.

اگر در سه ماه اول حالت تهوع شبیه استفراغ دارید جنین دختر است.

مطالعه بیشتر:  گیجی پستانک

بهترین زمان برای تعیین جنسیت با سونوگرافی چه زمانی است؟

 

تعیین جنسیت در بارداری
تعیین جنسیت در بارداری

بهترین زمانی که به جنسیت جنین می ‌پردازد انجام سونوگرافی در هفته شانزدهم و پانزدهم است.

تعیین جنسیت با استفاده از دستگاه‌ های سونوگرافی غربالگری در سه ماهه اول بارداری صورت می گیرد در واقع در هفته ۱۳ تا ۱۱ بارداری مشخص می شود که جنسیت جنین چیست.

بهترین زمان تعیین جنسیت با آزمایش خون

بهترین زمان برای تعیین جنسیت در هفته های اول بارداری از طریق آزمایش امکان پذیر نیست در هفته هشتم تا دهم بارداری با استفاده از آزمایش خون به بررسی سلول ‌های جنینی می پردازد و باعث می شود که جنین ژنتیک خود را نشان دهد و افراد بفهمند که جنسیت جنین چیست.

آیا بعد از آن که مطلع شدیم که باردار هستیم می توانیم جنسیت را تغییر دهیم

در پاسخ به این سوال باید گفت که خیلی امکان پذیر نیست هنگامی که کروموزوم ایکس با ایگرگ یا ایکس با ایکس ترکیب می شود در همان ابتدا مشخص است که جنسیت دختر است یا پسر است.

بنابراین بلافاصله بعد از ترکیب اسپرم لقاح مشخص می سازد که آیا کودک دختر متولد می شود یا پسر.

اگر ایکس با ایکس ترکیب شود دختر است و اگر ایگرگ با ایکس ترکیب شود پسر است.

آیا قبل از بارداری می توان جنسیت جنین را مشخص کرد؟

تعیین جنسیت در بارداری
تعیین جنسیت در بارداری

بله در قبل از بارداری می توان جنسیت جنین را مشخص کرد.

تعیین جنسیت قبل از بارداری از راه تخمک گذاری استفاده از رژیم ‌های غذایی خاص تغییر دادن خاصیت اسیدی واژن تاحدود ممکن است در صورتی که کروموزوم های ایکس فعال شوند درصد دختر دار شدن زیاد تر است.

در صورتیکه کروموزوم ‌های وای فعالتر شوند احتمال جنسیت جنین پسر شود بیشتر است بنابراین بهتر است از رژیم ‌های غذایی خاص استفاده کرد تا به نتیجه دلخواه برسید.

تعیین جنسیت با آی وی اف

یکی از روش هایی برای افرادی که بارور نمی‌ شوند استفاده از روش آی وی اف است.

مطالعه بیشتر:  افزایش شانس دوقلوزایی و روش های آن

در واقع ای وی اف به خارج از رحم صورت می‌گیرد و در آن به جنسیت جنین می ‌پردازند افرادی که در ivf می خواهند نوع جنسیت جنین مشخص شود با استفاده از این روش می‌ توانند جنسیت را مشخص کنند.

چگونه در جنسیت جنین تاثیر بگذاریم

تعیین جنسیت در بارداری
تعیین جنسیت در بارداری

بانوان معمولاً در اواسط دوره پریود خود یک یا چند تخمک کروموزوم که فقط ایکس است تولید می نماید و در واقع آقایان در رابطه جنسی کروموزوم های ایکس وای را از خود تولید می کند.

اگر تخمکی که حاوی کروموزوم x است با اسپرم حاوی کروموزوم y ترکیب شود جنین پسر می شود و اگر تخمکی که ایکس است با اسپرمی که حاوی کروموزوم ایکس است ترکیب شود جنین مونث می گردد.

بنابراین عوامل مختلفی می تواند در تعیین جنسیت جنین دخالت داشته باشد یکی از آنها اسیدی شدن واژن است.

اسپرم مرد که حاوی کروموزوم در محیط قلیایی است بهتر باقی می ‌ماند بنابراین افرادی که خاصیت ph بالایی دارند احتمال اینکه پسردار شوند بیشتر است زمان آمیزش در جنسیت جنین اثر بسیاری می گذارد.

اگر آمیزش در روزهای قبل از تخمک گذاری صورت بگیرد بچه پسر می شود و به دلیل اینکه دهانه رحم واژن و تخمک وای است و خاصیت اسیدی دارد احتمال پسردار شدن زیادتر است.

اگر یک روز یا دو روز بعد از تخمک گذاری اتفاق بیفتد احتمال اینکه بچه دختر شود بسیار است زمان آمیزش بنابراین یکی از عوامل بسیار مهم برای تعیین جنسیت نوزاد است.

روش های تعیین دقیق زمان تخمک گذاری

اندازه گیری درجه بدن بعد از تولید تخمک که بدن پروژسترون از خود تولید می نمایند و هورمون های طبیعی را مشخص می‌کند و پروژسترون باعث افزایش دمای بدن می ‌شود و دمای بدن هنگامی که در بالاترین سطح باشد.

مثلاً هنگام صبح زود دمای بدن بسیار بالا است اگر رابطه جنسی صورت بگیرد احتمال اینکه جنین پسر شود بسیار است.

مطالعه بیشتر:  هچینگ چیست؟ آیا راه درمان دارد؟

بنابراین اگر در طول ماه یک تا سه روز دمای بدن شما از حد معمول بیشتر بود آن روز روز تخمک گذاری شما است.

ترشح موکوس در قسمت دهانه رحم نشان دهنده روز تخمک گذاری است باعث می گردد که مایع شفاف و لغزنده و کمی بد بو از قسمت واژن خارج شود که آن نشان دهنده روز تخمک گذاری شما است.

روش تقویمی شما می توانید در تقویم روز نخست قاعدگی تان را مشخص کنید و ۱۴ روز بعد آن روز تخمک گذاری شما است.

استفاده از کیت تخمک گذاری یکی از روش های کنترل کننده و واقعی به حساب می آید که با استفاده از ادرار صورت می‌گیرد و روز دقیقش را نشان می ‌دهد.

تغذیه قبل از بارداری

تغذیه یکی از مهمترین عوامل در تعیین جنسیت است که باعث می گردد که خاصیت اسیدی واژن کم یا زیاد شود افرادی که مواد غذایی سدیم دار فسفر دار آهن دار و پتاسیم دار را افزایش می دهد و مصرف می کند احتمال آن که جنین شان پسر باشد بسیار زیاد است.

این مواد غذایی شامل پسته زردآلو سیب آلو خرما تمشک گیلاس انجیر توت فرنگی گوجه فرنگی خربزه زیتون سیب زمینی و پیاز گوشت قرمز مرغ و ماهی اسفناج مصرف کاکائو و موز است.

اگر از خوراکی هایی که دارای کلسیم مس و منیزیم هستند استفاده شود احتمال اینکه فرزند دختر شود بسیار است.

از جمله این مواد غذایی می توان به کلم‌ بروکلی لبنیات مثل شیر ماست کشک دوغ پنیر نخود سبز کاهو لوبیا سبز گردو جو ماکارونی تخم مرغ اشاره کرد اگر ترشحات دهانه رحم از جنس گلوکز باشد باعث می شود که جنین پسر شود بنابراین استفاده از میوه های شیرین باعث می گردد که قند خون بالا رود و احتمال اینکه جنین پسر شود بسیار می شود.

بنابراین اگر می ‌خواهید جنسیت جنین را خودتان مشخص کنید بهتر است ۱۲ ماه قبل از اقدام به بارداری به مراکز تعیین جنسیت بروید و زیر نظر آنها مشخص کنید که از چه خوراکی ها استفاده کنید.

اگر از خوراکی های که طبع گرم دارند استفاده کنید فرزند شما پسر می شود و اگر از خوراکی هایی که طبع سرد دارند استفاده کنید فرزند شما دختر می شود بنابراین با استفاده از رژیم غذایی مناسب می توانید در تعیین جنسیت فرزندتان نقش داشته باشید.

 

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر