شاید برای شما مفید باشد خود مراقبتی پیش از بارداری

خود مراقبتی پیش از بارداری

خود مراقبتی پیش از بارداری برای اینکه بتوانید صاحب فرزند شوید باید یکسری از معاملات را انجام دهید و زیر نظر پزشک کارها را انجام دهید که بتوانید یک کودک سالم با آرامش به دنیا بیاورید. برای اینکه یک کودک بسیار خوب به دنیا بیاورید بهتر است یک سری از کارها را انجام دهید و …

خود مراقبتی پیش از بارداری

برای اینکه بتوانید صاحب فرزند شوید باید یکسری از معاملات را انجام دهید و زیر نظر پزشک کارها را انجام دهید که بتوانید یک کودک سالم با آرامش به دنیا بیاورید.

برای اینکه یک کودک بسیار خوب به دنیا بیاورید بهتر است یک سری از کارها را انجام دهید و حتماً طی چند جلسه به پزشک بروید و به سلامت خود و کودکتان اینگونه کمک زیادی می کنید.

انجام معاینات پیش از بارداری

خود مراقبتی پیش از بارداری
خود مراقبتی پیش از بارداری

یکی از کارهایی که قبل از بارداری باید انجام دهید انجام معاینات پیش از بارداری است برخی از داروها و مکمل ها به انجام بارداری شما کمک می‌کند و باعث می‌شود که بارداری شما راحت شود.

بنابراین بهتر است اگر قصد بارداری دارید یک سری از نکات را رعایت کنید مثلاً از خوردن غذاهای ناسالم فست فودی مثل پیتزا همبرگر سوسیس کالباس غذاهای چرب خودداری کنید.

همچنین بهتر است سیگار کشیدن مصرف الکل و مواد مخدر را ترک کنید تمام این عوامل باعث می شود که وضعیت سلامت شما چندین برابر شود بهتر است قرص های مولتی ویتامین استفاده کنید

در صورتی که به بیماری های مزمنی مثل دیابت، فشارخون و آسم مبتلا شده است و باید قبل از بارداری برای حل و درمان آنها کارهایی را انجام دهید.

همچنین باید به پزشک متخصص زنان و زایمان بگویید تا ایشان بر اساس میزان بیماری شما به شما داروهای کنترل کننده دهد همچنین بهتر است واکسیناسیون مثلا واکسن آبله مرغان آب واکسن سرخجه واکسن آنفولانزا را تزریق کنید تا از به وجود آمدن مشکلات جدی برای شما جلوگیری شود.

همچنین قبل از بارداری حتماً حتماً به پزشک تغذیه مراجعه کنید و قد و وزن تان را چک کنید اگر وزن شما بیش از حد چاق باشد باعث می شود که نوزاد شما با اختلالاتی به دنیا بیاید و زایمان برای شما سخت شود.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و یکم بارداری

همچنین اگر وزن شما بسیار کم باشد باعث می شود که کودک شما وزن گیری بسیار سختی داشته باشد بنابراین حتماً به پزشک تغذیه مراجعه کنید.

سعی کنید قبل از بارداری تمام دندان هایتان را چک کنید اگر دندان ‌های دائمی جرم دارد بهترین زمان برای جرم گیری دندان قبل از بارداری است.

انجام آزمایش های ژنتیک

خود مراقبتی پیش از بارداریخود مراقبتی پیش از بارداری
خود مراقبتی پیش از بارداری

یکی از کارهایی که باید انجام دهید انجام آزمایش ژنتیک قبل از بارداری است.

اگرچه این آزمایش با هزینه بسیار زیاد و همچنین درد بسیار زیادی همراه است اما اگر سابقه ژنتیکی در خانواده خود و همسرتان وجود داشته باشد به راحتی تشخیص داده می‌ شود.

پزشک با توجه به نوع آن به شما می گوید که آیا مشکل در بارداری دارید یا نه و آیا کودکی که به دنیا می آورید سالم است یا نه در این صورت شما با خیال راحت اقدام به بارداری می کنید.

اصلاحات عادت غذا

بهتر از قبل از بارداری تمام خوراکی های مضر و فست فود را کنار بگذارید و به خوردن مصرف سبزیجات لبنیات اقدام کنید سعی کنید سبزیجات را در برنامه غذایی خود جای دهید از مغزها استفاده کنید از مغز هایی که شور هستن استفاده نکنید زیرا ممکن است شما به فشار خون مبتلا شوید.

همچنین از مصرف قهوه کاپوچینو و نسکافه خودداری کنید زیرا مقادیر زیاد کافئین دارد که منجر می ‌شود تخمک گذاری شما به تعویق بیفتد و بارداری شما خطرناک باشد.

همچنین بهتر است از نوشیدنی های گازدار مثل نوشیدن نوشابه های گازدار آب گازدار استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود که به بدن شما آسیب وارد کند و کلیه شما از کار بیفتد به جای اینکه از غذای سرد مثل سالاد استفاده نکنید.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و هشتم بارداری

بهتر است از غذاهای گرم استفاده کنید و سالاد را در میان وعده خود جای دهید از غذاهای کنسروی به هیچ عنوان استفاده نکنید زیرا ممکن است گازی که در آن وجود دارد به سلامت شما آسیب برساند.

خوردن کله پاچه دل و جیگر کمک بسیار زیادی به شما می کند و باعث می شود که بدن شما سالم باشد و در مقابل زایمان سلامتی تان حذف شود.

از مولتی ویتامین ها استفاده کنید انواع قرص های مولتی ویتامین آنتی بادی بدن را بالا می برد استفاده شود. همچنین از آمپول هایی مثل نوروبیون و تقویتی استفاده شود.

زیرا این قرص ها و آمپول ها باعث می شود که بدن ما در هنگام بارداری بسیار مقاوم باشد این داروها به راحتی به بدن افراد کمک می‌کند و باعث می‌شود که آنها زایمان راحت و بدور از درد داشته باشد.

همچنین بهتر است قبل از بارداری روزانه به دل طبیعت بروند زیرا باعث می شود که روحیه آنها حفظ شود و در هنگام بارداری و زایمان افسردگی دچار نشود برای اینکه شیردهی آنها با مشکل رو به رو نشود قبل از بارداری باید از عرق رازیانه استفاده کنند تا شیردهی آنها به خوبی صورت گیرد.

تمرینات ورزشی

یکی از مسائلی که به سلامت شما و جنین کمک می کند و باعث می شود که شما بدن قوی داشته باشید و به راحتی بتوانید زایمان طبیعی انجام دهید ورزش کردن قبل از باردار شدن است.

بهتر است تا می توانید بدنتان را عضله ای کنید و روحیه خود را بالا ببرید زیرا در حین بارداری احتمال اینکه شما به افسردگی دچار شوید بسیار زیاد است.

بنابراین بهتر است این کارها را انجام دهید و افسردگی شما از بین برود ورزش هایی که به شما کمک می کند عبارت است از یوگا و بدنسازی ایروبیک پیلاتس trx همه این عوامل به شما کمک می کند که شما بدنی سالم داشته باشید و به راحتی بتوانید زایمان کنید.

مطالعه بیشتر:  اختلال خواب در بارداری

بهتر است یک برنامه ورزشی زیر نظر پزشک قبل از بارداری انجام دهید برای اینکه بدن سالم داشته باشید بهتر است روزانه حداقل ۳۰ تا ۶۰ دقیقه ورزش کنید.

مثلاً ورزش پیاده روی انواع دوچرخه سواری و بدنسازی همچنین برای بالا رفتن روحیه خود و جلوگیری از به وجود آمدن افسردگی در حین بارداری و افسردگی بعد از زایمان بهتر است از ورزش‌های کششی مثل یوگا استفاده کنید.

پرهیز از آلودگی های محیطی

اگر شما در جایی زندگی می کنید که محیط آلوده ای دارد یعنی از نظر آب و هوای آلوده است مثلاً آب آن شور است و آب و هوای آن آلوده است بهتر است به مدت ۹ ماه آنجا را ترک کنید و محل زندگی تان را به مکان دیگر ببرید.

مثلاً اگر در شهر تهران زندگی می کنید بهتر است برای مدتی از تهران دور شوید و به مکان های خوش آب و هوا مهاجرت کنید تا زایمان شما به راحتی صورت گیرد و کودکی که به دنیا می آورید سالم باشد.

همچنین اگر عادت به خوردن مواد غیر بهداشتی با ارزش افزوده دارید این کار یک اشتباه است زیرا باعث می ‌شود که ویروس های مختلف وارد سطح بدن شما شود.

با توجه به سیکل قاعدگی و تعیین زمان تخمک گذاری

هنگامی که فردی اقدام به بارداری می کند باید تمام تاریخ های دقیق عادت ماهانه را محاسبه کند و اقدامات بارداری را انجام دهد هم چنین روزهایی که شانس بارداری در آن بیشتر است اقدام به رابطه جنسی کند بنابراین احتمال به وجود آمدن جنین در این دوران بیشتر است

حفظ و بهبود رابطه خود با همسر و خانواده

خود مراقبتی پیش از بارداری
خود مراقبتی پیش از بارداری

ارتباط خود را باید با همسر خانواده همسر و خانواده خود حفظ کند زیرا با به دنیا آمدن نوزاد تغییرات بسیار زیادی در زندگی شما روابط فردی و اجتماعی ممکن است رخ دهد.

بنابراین اگر می خواهید فردی همیشه در کنارتان باشد و مواظب شما باشد بهتر است رابطه تان را حفظ کنید همچنین بهتر است برای نوزادی که به دنیا می آید برنامه ریزی کنید و بودجه لازم برای زندگی او را فراهم کند.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر