شاید برای شما مفید باشد درمان ریزش مو دختران

درمان ریزش مو دختران

برخلاف تصور بسیاری از افراد فقط آقایان دچار ریزش مو و طاسی موی سر میشود ریزش مو در خانم ها هم تا حدی زیادی شایع است و به طریق متفاوتی باعث ریزش مو در خانم ها میشود که حدود ۵۰ درصد از خانم‌ها را با مشکل کم پشتی در سر مواجه می‌کند. این تاثیر امکان …

برخلاف تصور بسیاری از افراد فقط آقایان دچار ریزش مو و طاسی موی سر میشود ریزش مو در خانم ها هم تا حدی زیادی شایع است و به طریق متفاوتی باعث ریزش مو در خانم ها میشود که حدود ۵۰ درصد از خانم‌ها را با مشکل کم پشتی در سر مواجه می‌کند.

این تاثیر امکان دارد دائمی و به صورت موقتی باشد که به تدریج و یا ناگهانی ممکن است اتفاق بیفتد در ادامه قصد داریم در رابطه با ریزش مو در خانم ها و دختران توضیحاتی را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم پس با ما همراه باشید.

ریزش مو یکی از مشکلات اساسی در بانوان است که اگر درمان نشود مشکلات زیادی را به همراه دارد.

ریزش مو در دختران معمولاً زمانی مشخص می‌شود که فرد به صورت غیر منتظره‌ای مقدار زیادی از موهایش را از دست می‌دهد به طور طبیعی همه ما روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد تار از موهای مان از دست می دهیم ریزش مو ها بخشی از چرخه های طبیعی رشد موها هستند.

مو های قدیمی می ریزند و جای خود را به موهای جدید تر می دهند وقتی تعادل بین رشد موها یزش مو های قدیمی تر به هم میریزد با مشکل ریزش مو و تازی مواجه خواهیم شد به ریزش موی بیش از حد در علم پزشکی آلوپسی هم گفته می‌شود.

مطالعه بیشتر:  ختنه کودک

چرخه رشد موهای بدن و سر به صورت طبیعی شامل چند مرحله است مرحله فاز رشد که به آناژن گفته می‌شود این مرحله بین ۲ تا ۸ ساعت زمان می‌برد به طور کلی ۸۵ حدود ۹۰ درصد از موهای سر ما در این مرحله قرار دارد.

مرحله فاز یک به آن کاتاژن گفته می‌شود در این مرحله دو تا سه هفته زمان می‌برد و در آن فولیکول‌های تحلیل می‌روند مرحله تلوژن که فاز استراحت موهای زیر مرحله دو تا چهارماه زمان دارد و در انتهای آن موها میریزد.

ریزش مو در دختران چقدر شایع است؟

ریزش مو در دختران چقدر شایع است؟
ریزش مو در دختران چقدر شایع است؟

بسیاری از افراد  تصور می‌کند که ریزش مو و طاسی و مرتب آقایان از عضلاتی که اینطور نیست حدود نیمی از خانم ها در طول زندگی خود دچار ریزش های موی بسیار شدیدی می‌شود مورد از دلیل ریزش مو در خانمها یعنی ریزش مو با الگوی زنانه حدود ۳۰ درصد است که خانم ها را درگیر میکند.

چه کسانی دچار ریزش مو میشود

هر دختر یا خانم ممکن است دچار ریزش مو می شود اما این مشکل در افراد زیر معمولاً شاید از خانم‌هایی که بالای ۴۰ سال سن دارند خانم هایی که به تازگی زایمان کردن یا در دوران شیردهی به سر می‌برند.

خانم هایی که تحت شیمی درمانی قرار گرفتن دارو های خاص را مطرح می کنند خانم هایی که عادت به سفت و محکم و سرم هایشان دارند یا موهای خود را به شدت محکم می بافند و خانم هایی که به طور مداوم از مواد شیمیایی مضر برای موهای شان استفاده می کنند معمولاً دچار ریزش مو های شدید هستند.

مطالعه بیشتر:  سینوزیت در کودکان

دلایل ریزش مو در خانم ها

دلیل ریزش مو در خانم ها و آقایان بسیار متفاوت است برای راحتی کار ما این دلایل را در چهار دست قرار می دهیم.

آلوپسی ها سبک زندگی در و تغییرات هورمونی از جمله دلایل ریزش مو در خانم ها است که به تنهایی در کنار یکدیگر ممکن است وجود بیاید به دلیل اینکه ریزش مو می‌ تواند ناشی از یک بیماری زمینه‌ای خطرناک باشد توصیه می گردد که اگر دچار مشکل شده و با پزشک تان مشورت کنید.

آلوپسی و طاسی به شکل از ریزش مو می گویند و می تواند دلایل متعددی را به وجود بیاورد از دلیل ژنتیک گرفته تابستان و سفت محکم بستن موها که هر چقدر کمتر ببندید باعث تحریک بیشتر فولیکول‌های مو می‌شود و آن‌ها را از جا می کند.

ریزش با الگوی زنانه که به آن آلوپسی آندروژنیک چه می گویند جز شایع‌ترین دلایل ریزش مو هست که در حال مضرات ژنی  و ارثی دیده می شود یا اگر در خانواده شما شخصیت جاری این مشکل باشد.

احتمال اینکه شما هم به این مشکل مبتلا شود خیلی زیادتر خواهد شد آلوپسی آندروژنیک به دلیل کم شدن میزان هورمون استروژن در زمان یائسگی شدید تر هم می شود.

اگر کمی جلوتر بروید دلیل آن را هم بررسی می کنیم باید بدانیم که کمتر از ۵۰ درصد از خانم‌ ها با پر مو به سن ۶۵ سالگی می‌رسند و بقیه به این شکل ریزش ها را ممکن است تجربه کنند.

آلوپسی آندروژنی چگونه به وجود می آید؟

آلوپسی آندروژنی چگونه به وجود می آید؟
آلوپسی آندروژنی چگونه به وجود می آید؟

آلوپسی پای آندروژنی در مردان باعث طاسی های منطقی می‌شود و در خانم ها باعث کاهش تراکم کلیه موی سر و کم شدن و نازک شدن موها می‌شود به صورت کلی آلوپسی آندروژنیک در خانم ها شامل سه مرحله است .

مطالعه بیشتر:  درمان فشار خون بالا

مرحله اول باعث کاهش تراکم موها در طرفین می شود در مرحله دوم گسترده شدن ناحیه کم پشت را خواهیم دید و در مرحله سوم تاثیر کم پشت شدن آنها را می بینید.

دلیل آلوپسی آندروژنی چیست؟

اصلی ترین دلیل آلوپسی آندروژنیک وراثت و ژنتیک است اگر پدر مادر و نزدیکان شما به این شکل داده شده باشند شما هم احتمال اینکه به این معضل مبتلا نشویم بسیار زیاد هست.

بیماری‌های زمینه‌ای و تومورها نیز می‌تواند باعث تاری دید یا الگوی زنانه شود اگر در کنار ریزش مو نشانه های مثل قاعدگی های نامنظم آن های شدید و افزایش رشد موهای زائد بدن دائمی به پزشکتان مراجعه کنید.

مصرف دخانیات نیز باعث بالا رفتن مبتلا شدن به شدت این بیماری ها هست اکثر افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنیک در سن ۴۰ تا ۵۰ درصد دچار ریزش مو ها می شود

آلوپسی آندروژنیک چه در خانم ها  و چه در آقایان قابل بازگشت نخواهد بود داروهایی که برای درمان این عارضه استفاده می گردند تنها به هدف کم شدن روند ریزش و جبران بخشی از مو های از دست رفته هستند.

روش های مرسوم برای درمان این مورد از دلیل ریزش مو بسیار زیاد هستند که در برخی از آن ها کاشت مو در خانم ها ماینوکسیدیل برای ریزش موی زنان فیناستراید برای درمان مردان و آسپرینولا کتون جز داروهایی هستند که معمولاً تجویز می گردد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر