شاید برای شما مفید باشد دلایل ریزش موی زنان باردار چیست؟

دلایل ریزش موی زنان باردار چیست؟

اگر باردار هستید و منتظر به تولد و ولادت فرزندتان هستید، حتماً در این چند نشانه ها و علائم متفاوتی را تجربه کرده و پشت سر گذاشته‌اید. برخی از این شرایط ممکن است همراه شما بیایند بارداری با توجه به اینکه بدن مادر و دچار نوسانات هورمونی می کند و تغییرات فیزیکی مختلفی را در …

اگر باردار هستید و منتظر به تولد و ولادت فرزندتان هستید، حتماً در این چند نشانه ها و علائم متفاوتی را تجربه کرده و پشت سر گذاشته‌اید.

برخی از این شرایط ممکن است همراه شما بیایند بارداری با توجه به اینکه بدن مادر و دچار نوسانات هورمونی می کند و تغییرات فیزیکی مختلفی را در بدن به وجود می آورد.

عجیب نیست که مادر باردار را دچار ریزش موی شدید کند بسیاری از بانوان  در طی ۹ ماه بارداری شان ریزش موی زیادی را تجربه می‌کنند چون را در دوره بارداری به سر می‌برد و ریزش مو های زیادی شده به شما پیشنهاد می کنیم این مطلب تا آخر مطالعه بفرمایید تا به بررسی دلایل ریزش مو در دوران بارداری بپردازیم.

در این متن شما را با آیا بارداری باعث ریزش مو میشود و آیا باید نگران ریزش موی بارداری باشیم و… اشنا می کنیم.

آیا بارداری باعث ریزش مو میشود؟

آیا بارداری باعث ریزش مو میشود؟
آیا بارداری باعث ریزش مو میشود؟

باید بدانید که چگونه ریزش مو با بارداری رابطه مستقیم دارد .

مادران بارداری که دچار ریزش مو هستند به دنبال راه هایی برای خلاص شدن از شر ریزش موها در دوران بارداری هستند.

اگر باردار هستید و ریزش موی شدید را تجربه می کنید باید بدانید که ارتباطی بین بارداری برای ریزش مو وجود دارد.

بارداری در ریزش موها می تواند تاثیرگذار باشد متوجه تغییرات زیادی در بدنشان می شود وقتی مو های خود را از دست خواهند داد و نه متوجه می شود موها قوی تر و براق تر و پرپشت تر شده است دلیل این امر سطح بالای استروژن می تواند و  می تواند فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار دهد و آن ها را تحریک کند.

مطالعه بیشتر:  سردرد کودکان

امکان دارد متوجه شوید که مو های مجعد معمولی آن ها ساخته شده است یا برعکس برخی از خانم ها در دوران بارداری ریزش موی شدید را تجربه می کنند و متوجه می‌ شود که موهایشان به مراتب و رفته رفته نازک تر می شود و می ریزد.

این حالت می‌تواند در دوران بارداری و شروع آن و حتی بعد از زایمان هم ادامه پیدا کند ریزش مو می‌تواند امری نگران‌کننده بشری در حالی است که معمولاً ریزش مو نتیجه تغییر هورمون ها و استرس های طبیعی است که در دوران بارداری به وجود می ‌آید.

ریزش مو در خانم های باردار می‌توانند نشانه‌ای از یک وضعیت پزشکی جدی‌تر را به همراه داشته باشد بنابراین پیگیری پزشکی همواره می ‌تواند یک تصمیم مهم و اقدام جدی در زمینه حل این مشکل باشد.

ریزش مو معمولا بعد از بارداری به وجود می‌آید و در طول بارداری یک نشانه برای بارداری تلقی نمود و برخی از خانم‌ها ریزش مو در دوران بارداری امکان دارد مرتبط با هورمون ها و یا استرس های مرتبط با بارداری باشد.

درک نحوه عملکرد رشد مو در هر زمان حائز اهمیت است موهای چرخه زندگی طبیعی را طی می کند این در حالی است که ۹۰ درصد موهای شما در حال رشد می باشند.

درصد دیگر در مرحله استراحت به سر می‌برند موهای در حال استراحت هر دو تا سه ماه یکبار می ریزند و فضایی را برای رشد موهای جدید به وجود می آورند.

مقدار ریزش مو به صورت منظم و مداوم برای هر فرد می‌تواند طبیعی باشد وفضای نگرانی ندارد اما اگر در ماه های اولیه بارداری تان متوجه ریزش مو های بیش از حد توانش دهید اساس و هورمون‌ها احتمالاً این کار را با شما کرده اند.

مطالعه بیشتر:  هایمن چیست؟

ماه اول بارداری می تواند یک دوره استرس زا برای بدن شما به همراه داشته باشد بدن نرمال هورمون های آن آن تلاش می کنند تا جنینی که در رحم شما در حال رشد سازگار شوند.

این استرس و تلاش و بر اساس کارکرد نمیتواند به تنهایی ۳۰ درصد به حجم موها در حال استراحت بیافزایید و باید منتظر باش که در ماه‌های آینده موی بیشتری بر روی فرش و بالش شما ریخته شود.

زمانی که حجم زیادی از مو در فاز استراحت شان قرار می‌گیرد فرد دچار تلوژن شده است.

تلوژن یک نوع بیماری که در اوایل بارداری به وجود می‌آید امکان دارد در اوایل سه ماهه دوم هم ادامه داشته باشد در برخی از خانم‌ها این حالت بعد از زایمان به وجود می‌آید بنابراین در خان مها در زمان های متفاوت ریزش مو در دوران بارداری دیده خواهد شد.

آیا باید نگران ریزش موی بارداری باشیم؟

آیا باید نگران ریزش موی بارداری باشیم؟
آیا باید نگران ریزش موی بارداری باشیم؟

تا حد زیادی می توانیم بگوییم که نگران ریزش موی هورمونی و دوره بارداری تان باشید این حالت نباید شما  را نگران کند زیرا موقتی است و در کمتر از چشم و رفع می‌ شود.

پس از درمان کنیم که فشار ریزش موهای رنگ شده در انتظار شما هستند ریزش موهای هورمونی در زمان حاملگی دوران دلیل دیگری هم برای به وجود آمدن ریزش مو در زمان بارداری ایجاد شده اند که کاملاً طبیعی هستند.

امکان دارد ریزش مو ناشی از ضربه خود فولیکول‌های مو باشد استفاده مداوم از کش مو و بستن مو ها به صورت دم اسبی می تواند سبب کشش و تشکیل ریزش مو ها شود.

مطالعه بیشتر:  هفته دهم بارداری

برخی از درمان های زیبایی می تواند باعث ریزش مو هم شود اگر با مو های تان به صورت خشن رفتار کنید می‌تواند باعث به وجود آمدن آلوپسی های کششی شود ریزش مو که در اثر بستن بیش از حد مو ها اتفاق می‌افتد شایعه است اگر مو های خود را مرتب می بندی سعی کنید هر چند روز یکبار مدل موهای تان را تغییر بدهید و مو های خود را کمتر ببندید و سفت نبندید.

از آنجایی که آلوپسی کششی باعث ریزش موها به صورت دائمی می‌گردد  امکان دارد نشان این کارتان را متوقف کنید باید بدانید که شایع‌ترین زمانی که خانم ها دچار ریزش مو می شوند ماه ها بعد از زایمان و دوره سینه ریزش مو بعد از زایمان معمولاً به سراغ افراد می آید اما ریزش شما دائمی نیست.

در این ماه ‌ها طول سطح استروژن به سطح پایین افت پیدا می کنند ریزش مو مو به وجود خواهد آمد البته نباید نگران باشید زیرا در ماه‌ های بعد از استروژن به سطح نرمال شان برمی گردد و موهایتان مجدداً رشد خواهند کرد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر