شاید برای شما مفید باشد دلایل سقط مکرر

جلوگیری از سقط مکرر

دلایل سقط مکرر به فوت جنین قبل از اینکه به تکامل برسد و بارداری به اتمام برسد سقط جنین می گویند. معمولا سقط جنین تا هفته بیستم بارداری یا هفته بیست و یکم بارداری اتفاق می ‌افتد. سقط جنین در صورتی که بیش از دو بار پشت سر هم اتفاق بیفتد سقط مکرر نامیده می …

دلایل سقط مکرر

به فوت جنین قبل از اینکه به تکامل برسد و بارداری به اتمام برسد سقط جنین می گویند.

معمولا سقط جنین تا هفته بیستم بارداری یا هفته بیست و یکم بارداری اتفاق می ‌افتد.

سقط جنین در صورتی که بیش از دو بار پشت سر هم اتفاق بیفتد سقط مکرر نامیده می شود.

سقط مکرر یا تکراری می تواند اعتماد به نفس مادر را از بین ببرد و باعث ایجاد ترس و وحشت در او بشود احتمال سقط مجدد در حاملگی ها وجود دارد و معمولاً اگر به درمان سقط مکرر نپردازیم ممکن است عواقب مختلف به دنبال داشته باشد.

سقط جنین در واقع به مرگ طبیعی نوزاد می گویند که در هفته ‌های ۲۹ بارداری اتفاق می افتد و باعث می گردد که ناهنجاری های کروموزومی به وجود بیاید عوامل مختلفی تجاری به وجود می‌آید که باعث می گردد دیابت کنترل نشده از عوامل اصلی سقط جنین باشد.

سقط جنین باعث می شود که پدر و مادر اعتماد به نفس خود را از دست بدهند و معمولاً مادرانی که بیش از ۲۰ جنین داشته‌اند حالات افسرده به خود گرفته اند و از افسردگی رنج می ‌برد.

بنابراین اگر سقط جننین اتفاق افتاد بهتر است با مراکز درمان ناباروری و مشاوره های در زمینه ناباروری صحبت کنید تا از به وجود آمدن بسیاری از مشکلات جلوگیری شود.

افرادی که بالای ۳۵ سال سن دارند و جنینی که قلبش هنوز شکل نگرفته است افرادی که ناباروری در زوجین به صورت ارثی وجود دارد.

امروز در این مطلب می خواهیم شما را با علت سقط مکرر و همچنین تشخیص علت سقط مکرر درمان سقط مکرر جلوگیری از سقط تکراری آشنا کنیم برای اطلاعات بیشتر متن زیر را تا انتها بخوانید تا با ویژگی ‌های آن و راه‌ های درمانی ان آشنا شوید.

علت سقط تکراری چیست

جلوگیری از سقط مکرر
جلوگیری از سقط مکرر

عوامل مختلفی باعث سقط مکرر می شود یکی از آنها علل ایمونولوژیک است که باعث اختلالات در سیستم ایمنی بدن می شود و منجر به سقط جنین می شود. ۶۰ درصد مواقع سقط مکرر بدون علت اتفاق می ‌افتد.

مطالعه بیشتر:  هفته چهلم بارداری

یکی دیگر از ادله‌ای سقط های مکرر علل های هورمونی است که معمولاً قبل از هفته بارداری به وجود می‌آید که ۱۷ درصد به این دلیل است که باعث می گردد که افرادی که به تنبلی تخمدان و اختلالات تیروئیدی مبتلا هستند با استفاده از آن نتوانند توانایی حمل جنین را داشته باشند.

یکی دیگر از عوامل سقط مکرر مربوط به مشکلات ساختاری رحم است که باعث می گردد که به جنین در سه ماه دوم بارداری اتفاق بیفتد و میوم های رحمی نارسایی ‌های دهانه رحم وجود داشته باشد ۱۰ درصد موارد سقط جنین مربوط به مشکلات ساختاری رحم است علل عفونی یکی دیگر از عوامل است که باعث ایجاد سقط مکرر می‌شود.

تنها ۵ درصد افراد بر اساس علل عفونی توانایی حمل بچه را ندارند و جنین سقط می ‌شود. عوامل ژنتیکی یکی دیگر از اعمال مشکلاتی است که باعث ایجاد مشکلات کروموزومی در بدن شده است و باعث ایجاد سقط جنین می شود.

سقط مکرر به دلیل مشکلات کروموزومی و ژنتیکی تنها ۵ درصد از عوامل مختلف مثل بیماری قند خون فسفولیپیدی ترومبوز مصرف دخانیات وجود آنتی بادی همه و همه از جمله عواملی هستند که می توانند از علل های مهم سقط تکراری در بانوان باشد.

تشخیص علت سقط مکرر

جلوگیری از سقط مکرر
جلوگیری از سقط مکرر

عوامل مختلف باعث تشخیص سقط مکرر می‌شود از جمله می ‌توان به بررسی انجام آزمایش های خون و بررسی انجام آزمایش هورمون مخصوصاً بررسی انجام آزمایش تیروئید اشاره کرد.

یکی دیگر از بهترین راه های تشخیص بررسی کروموزوم های زوجین است با استفاده از این روش به سرعت به بیماری های ان می توان پی برد.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و یکم بارداری

بررسی رحم از نظر وجود ناهنجاری با استفاده از عکس های رحمی هیسترو سونوگرافی و هیستروسکوپی یکی از بهترین روش ها برای تشخیص سقط مکرر و تکراری است.

بررسی از نظر وجود عفونت ها به تشخیص سقط مکرر کمک فراوانی می کند افرادی که مشکلاتی برای ورود به اسپرم دارد با استفاده از روش ‌های مختلف ارزیابی اسپرم می‌توان به عوامل سقط کرد افرادی که از سیستم ایمنی بدن آنها پایین است و از کمبود ویتامین دی فراوان رنج می‌برد احتمال سقط مکرر در آنها زیاد است.

افرادی که به بیماری های مختلفی مثل دیابت قند خون و فشار خون مبتلا هستند با استفاده از آن به راحتی نمی توانند باردار شوند بنابراین عوامل مختلفی در سقط مکرر نقش دارد.

درمان سقط مکرر

سقط مکرر عوامل مختلفی دارد و راه های درمان آن بسیار گسترده است ولی بهتر است تمام راه ‌های درمان زیر نظر پزشک متخصص صورت بگیرد عواملی مثل استفاده از دارو باید زیر نظر پزشک باشد.

معمولاً افرادی که به صورت مکرر و تکراری مبتلا هستند با استفاده از داروهای هپارین ویتامین دی آسپرین ایمونوگلوبین تزریقی و ترکیبی صورت می‌گیرد متفورمین و پروژسترون از جمله یکی دیگر از راه های درمان دارویی است که برای درمان سقط مکرر استفاده می گردد همچنین عوامل مختلفی باعث از بین رفتن سقط مکرر می‌شود.

افرادی که تحمل وزن جنین را ندارند با دوختن دهانه رحم از باز شدن آن جلوگیری می کند و به راحتی می تواند جریان را در شکم را همیشه نگهداری کند.

آسپرین یکی از داروهای انعقاد خون است که باعث می گردد با افزایش خون به قسمت واژن اتفاق بیفتد و از سقط مکرر جلوگیری کند.

هپارین یکی دیگر از مواردی است که با استفاده از روش های مختلف صورت می‌گیرد که باعث افزایش تهاجمی می گردد. هپارین خاصیت رقیق کنندگی دارد و از به وجود آمدن غده های مختلف جلوگیری می کند.

مطالعه بیشتر:  کم بودن طول سرویکس

هپارین باعث ایجاد خاصیت آنتی فسفولیپید است مولکول های باری از جفت عبور نمی کند فردی نیز ای اون یکی دیگر از راه های درمان به حساب می‌آید که به از بین بردن میزان التهاب کمک فراوانی می‌کند.

لنفوسیت تراپی یکی دیگر از روش‌ هایی است که باعث می گردد افراد به راحتی به درمان سقط مکرر بپردازند تزریق ایمونوگلوبولین وریدی باعث اتصال سلول ها بهره می گردد و در نوبت های مختلفی تزریق می گردد عوامل مختلف باعث ایجاد درمان سقط مکرر می شود.

جلوگیری از سقط مکرر

جلوگیری از سقط مکرر
جلوگیری از سقط مکرر

عوامل مختلف برای جلوگیری از سقط مکرر وجود دارد و اگر اضافه وزن دارید و از اضافه وزن رنج می برید بهتر است قبل از باروری وزنتان را پایین بیاورید زیرا وزن زیاد باعث سقط مکرر می شود.

اگر به صورت ارثی افراد در خانواده شما به سقط مکرر و تکراری مبتلا شده اند بهتر است با استفاده از مراکز مختلف باروری به درمان آن کمک کنید عوامل مختلف به باروری کمک می‌کند و شما به راحتی میتوانید بارور شوید.

سقط مکرر در مادرانی که دارای جثه کوچک و بسیار ریز هستند و از کمبود ویتامین آ ویتامین ای ویتامین دی و ویتامین های گروه ب رنج می‌ برند اتفاق می ‌افتد.

بنابراین اگر شما باردار شدید بهتر است زیر نظر پزشک متخصص از فولیک اسید استفاده کنید.

فولیک اسید یکی از بهترین دارو ها به حساب می ‌آید که به از بین بردن درصدی از سقط جنین کمک فراوانی می‌کند بنابراین اگر شما دارای جثه بسیار کوچک هستید با استفاده از آن داروها می توانید از سقط های مکرر در بدنتان جلوگیری کنید.

اگر سقط مکرر اتفاق بیفتد باعث می گردد که سیستم دفاعی و ایمنی بدن مادر ضعیف گردد و مادر معمولاً هنگامی که چند سقط انجام می ‌دهد لثه هایش ورم می‌کند و دندان ‌هایش می‌ ریزد بنابراین سقط مکرر عواقب خاص خود را دارد.

 

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر