شاید برای شما مفید باشد رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری یکی از نگرانی های خانم ها در زمان بارداری رابطه در بارداری و نزدیکی در ماه های اولیه است. بسیاری از پدران و مادران فکر می‌کنند که رابطه زناشویی در بارداری خطرناک به حساب می‌آید. این در حالی است که با توضیح پزشکان اگر مادر بارداری در وضعیت بارداری پرخطر …

رابطه جنسی در دوران بارداری

یکی از نگرانی های خانم ها در زمان بارداری رابطه در بارداری و نزدیکی در ماه های اولیه است.

بسیاری از پدران و مادران فکر می‌کنند که رابطه زناشویی در بارداری خطرناک به حساب می‌آید.

این در حالی است که با توضیح پزشکان اگر مادر بارداری در وضعیت بارداری پرخطر قرار نداشته باشد باید به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی این کار را انجام دهد و در تمام مراحل زندگی در کنار همسرش باشد.

زیرا فواید رابطه جنسی در دوران بارداری حائز اهمیت است این کار نه تنها برای مادر باردار و جنین مضر نیست بلکه فواید بسیار زیادی برای سلامت مادر و جنین و همچنین حفظ صمیمیت و انسجام خانواده در پی دارد.

میل به رابطه در بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری
رابطه جنسی در دوران بارداری

ممکن است مادران باردار در رابطه با مسائل جنسی و رابطه های جنسی که در دوره بارداری اتفاق می‌افتد سوالات زیادی برای شان پیدا کند.

با تغییرات عمده‌ای در زندگی زناشویی خود مواجه شود یک خانم باردار و باید از تغییرات زندگی زناشویی خود آگاه باشد با مطالعه این مقاله می‌خواهیم اطلاعات زیادی را در رابطه با رابطه جنسی در زمان بارداری در اختیار شما قرار دهیم.

برخی از آن ها به دلیل افزایش میزان هورمون های بارداری مثل استروژن و پروژسترون افزایش جریان خون در اندام های تناسلی و سینه هایشان به مراتب بیشتر از قبل خواهد شد.

حتی برخی از آن ها اولین ارگاسم خود را در زمان بارداری تجربه می‌کنند و این احتمال وجود دارد که به ارگاسم چند بار هم برسند.

ممکن است این امر به دلیل جریان خون زیادی به کاربردن روش های متفاوت و تحریک کننده مستقیم در ناحیه کلیتوریس شود.

همچنین در دوران بارداری میزان ترشح واژینال هم افزایش پیدا می کند اما تغییرات هورمونی باعث می‌شود که بوی ترشحات واژینال تند شود و نامطبوع باشد.

مطالعه بیشتر:  رابطه جنسی دردناک

رابطه جنسی در سه ماه اول بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری
رابطه جنسی در دوران بارداری

با وجود اینکه بارداری در سه ماه اول ابتدایی خود را نشان می‌دهد اما تغییراتی که در حال وقوع است می‌تواند میل به رابطه جنسی را تحت‌الشعاع قرار دهد ممکن است تمایل رابطه جنسی با همسر خود را نداشته باشد.

زیرا به دلیل رشد جنین در بدن تان همیشه احساس خستگی دارید حالت تهوع و استفراغ دارد از طرفی شاید واقعا تمایل جنسی داشته باشد.

اما برخی از این علائمی که در بارداری برای شما رخ می دهد ممکن است شما را مانع از انجام رابطه کند سینه آن ها در حال رشد هستند تا برای شیردهی آماده شوند.

به همین دلیل دردناک هستند و می‌توانند زمینه ی از بین بردن میل در رابطه جنسی را کاهش دهند.

رابطه جنسی در سه ماهه دوم بارداری

شروع سه ماهه دوم بارداری در برخی از بانوان همراه با الرژی و پایان تهوع شروع میشود.

خواهید دید که هورمون ها موها و پوست تان لطیف و درخشان می شود به طوری که دیگران نیز متوجه می‌شود این مرحله از بارداری گل کردن نام دارد شکم نمایان می‌شود.

بسیاری از خانم ها از پشت سر گذاشتن سه ماه های اول بارداری و اینکه دیگر خطر ساخته شدیم و روی آنها وجود ندارد.

حس خوبی دارند و اعتماد به نفسشان بالا می‌رود و در آرامش بیش تری به سر می رود با این حال در برخی از بانوان این دوره هم ممکن است حالت تهوع و یا حتی کاهش میل جنسی همراه باشد.

اما اگر شما از آن دسته هستید که بهتر است اصلا سخت نگیرید مراقبت و استراحت داشته باشید تا بتوانید به آرامش نسبی برسید و احساس راحتی داشته باشید.

سه ماهه دوم بارداری زمان انجام آزمایشات مختلف بارداری است و در این ماه ها آمنیوسنتز نمونه برداری می شود به همین دلیل توصیه می‌شود تا چند روز بعد از آزمایشات حتما به استراحت کنید و رابطه جنسی و زناشویی نداشته باشید.

رابطه جنسی در سه ماهه سوم بارداری رابطه جنسی در ماه نهم بارداری

با توجه به بزرگ شدن رحم در سه ماه گذشته در حال حاضر احساس خستگی و اضافه وزن داشته باشید و علاوه بر این ها مشکلات جسمانی بارداری و تغییراتی که در اندام به وجود بیاید.

مطالعه بیشتر:  اندومتریوز چیست؟ و چرا باعث ناباروری میشود؟

مثل کمردرد تورم و دست و پا سوزش سردل ترش کردن ورم کردن مچ پا می تواند به میل جنسیتان را به طور کلی سرکوب کند اما جای نگرانی نیست و بهتر است به طور مرتب و مکرر در رابطه با این احساسات تان با همسرتان صحبت کنید.

اگر احساس خوبی نسبت به شکم برآمده خود ندارد و هنوز حس می کنید جذاب بودن شما از بین رفته است می‌توان با همسرتان رابطه جنسی خوبی داشته باشید تا اعتماد به نفستان برگردد.

این در حالی است که همه این حس ها در تمامی افراد متفاوت است بنابراین هر کاری که احساس می‌کنید حال‌تان را بهتر می‌کند انجام دهید و برای انجام دادن رابطه جنسی نگران نباشید.

آیا نزدیکی در ماه اول بارداری باعث سقط جنین میشود

یکی از نگرانی‌های شایع  که بیان خانم های باردار وجود دارد این است که رابطه جنسی در ابتدای بارداری باعث سقط جنین می شود.

در واقع باید بگوییم که شما تنها نیستید که این فکر به سراغتان آمده است و همه خانم های باردار این نگرانی را دارد اگر یک بارداری معمولی دارید و پزشکی که ممنوعیتی برای شما مشخص نکرده است.

رابطه بارداری در سه ماهه اول برای شما و هیجانی و بدانید هیچ خطری ندارد علاوه بر اینکه آمنیوتیک از جنین محافظت می کند مخاط خاصت دهانه رحم از ورود میکروب در زمان رابطه جنسی جلوگیری خواهد کرد.

همچنین دکتر در نظر داشته باشید که حین رابطه جنسی الت مرد به سمت رحم می‌رود و همین جهت هیچ خطری جنین را تهدید نمی کند.

با وجود اینکه خطر سقط جنین در سه ماه اول بارداری بیشتر از سه ماه دیگر است اما باید توجه داشته باشید که رابطه جنسی علت سقط جنین نیست.

تقریبا نیمی از سقط ها به دلیل ناهنجاری‌های کروموزومی اتفاق می‌افتد.

همچنین عوامل دیگری که می‌تواند خطر سقط جنین را به همراه داشته باشد عفونت و بیماری ‌های مادر مشکلات هورمونی ناهنجاری‌های مصرف داروهای خاص اختلال در تولید مثل آندومتریوز و سندروم تخمدان پلی کیستیک و برخی از عادت ‌های غلط مثل سیگار کشیدن و مصرف الکل می باشد.

مطالعه بیشتر:  اسپرم برنده چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی در اغلب خانم ها تغییراتی که در ماه های اول یا سه ماه اول بارداری رخ میدهد موجب می‌شود که تمایل جنسی شان کاهش می‌یابد در صورتی که تمایل به رابطه جنسی در ماه های اول دارید هیچ منعی برای انجام آن نیست.

پوزیشن رابطه جنسی در بارداری

رابطه جنسی در دوران بارداری
رابطه جنسی در دوران بارداری

اگر هنوز از رابطه جنسی و زناشویی و لذت می برید می‌توانید از مدل ‌های نزدیکی در بارداری و به صورت گوناگون استفاده کنید.

اگر در اواخر بارداری به دلیل بزرگ شدن سینه هایتان و اینکه این قسمت از بدنتان دردناک شده است و شکم برآمده ای دارید می‌توانید پوزیشن ها را امتحان کنید بهتر است اکنون از این فرصت استفاده کنید برای این کار می توانید و همچنین روش های نزدیکی در دوران بارداری را امتحان کنید.

دراز بکشید و یا در حالی که پشت به همسر خود قرارداده زانو های خود را به داخل شکم خم کنید در این پوزیشن دخول به صورت کامل انجام می شود و شکم شما هم اذیت نخواهد شد.

همرستان به پشت دراز کشیده است روی زانو های خود و بالای قرار بگیرید پای خود را از هم باز کنید و خود را پایین و بالا ببرید به راحتی می توانید از کاندوم استفاده کنید و سرعت میزان رابطه را کنترل نمایید.

در حالی که همسرتان در پشت شما قرار دارد به صورت چهار دست و پا و روی زمین قرار بگیرید و اگر دخول عمیق نباشد پهلوبه پهلوی هم دراز بکشید یک پا را روی کمر همسرتان بگذارید طریقه گذاشتن دخول عمقی صورت نمی‌گیرد و شکمتان محافظت می‌شود.

رابطه جنسی ارگاسم در انتهای بارداری منجر به انقباضات رحمی می شود اگر این کار را انجام می‌دهید و شکم تان سفت می شود بدون این که امر طبیعی است و جای نگرانی ندارد.

آیا ریختن مایع مایع منی در دوران بارداری در رحم ضرر دارد

پزشکان می گویند با کامل شدن زمان بارداری و زمانی که کودک آماده متولد شدن است برای تحریک زایمان از رابطه جنسی استفاده کنید.

چرا که درون مایع منی ماده‌ای به نام پروستاگلاندین د دارد که دهانه رحم را شل میکند.

همچنین مایعی به وسیله ارگاسم در بدن ترشح می‌شود و می‌تواند موجب به وجود آمدن انقباضات رحم میشود دوخول در تحریک زایمان قطعی نیست اما می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نزدیکی در زمان بارداری از نظر شرعی

رابطه جنسی در دوران بارداری
رابطه جنسی در دوران بارداری

غذاهایی که برای بچه و خانمی که ضرری نداشته باشد مانعی ندارد برای اطمینان از نداشتن ضرر حتما باید با یک متخصص زنان صحبت کنید

برگرفته شده از دفتر آیت الله مکارم شیرازی.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر