شاید برای شما مفید باشد رحم اجاره ای

رحم اجاره ای

رحم اجاره ای همه ما امروز اسم رحم اجاره‌ای یا رحم جایگزین شده را شنیده ایم در واقع رحم اجاره‌ای به روشی می گویند که باعث می گردد فرد بارور شود و افراد حامله به حساب می آیند و فقط در ۹ ماه بارداری را سپری می‌کنند. در حالی که ژنتیک پدر و مادر در …

رحم اجاره ای

همه ما امروز اسم رحم اجاره‌ای یا رحم جایگزین شده را شنیده ایم در واقع رحم اجاره‌ای به روشی می گویند که باعث می گردد فرد بارور شود و افراد حامله به حساب می آیند و فقط در ۹ ماه بارداری را سپری می‌کنند.

در حالی که ژنتیک پدر و مادر در جنین است در واقع یعنی مادرانی که تحمل زایمان و بارداری را ندارند و به هر دلیلی نمی توانند بچه دار شوند پزشکان با استفاده از ژنتیک پدر و مادر در رحم دیگری او را تشکیل می دهند.

در واقع این عمل در آزمایشگاه های ژنتیکی و مطب ‌های پزشک صورت می‌گیرد و فرد باید تمام مراحل ۹ ماه را سپری کند و تمام کارهایی که باعث مراقبت و حفظ سلامت جنین می‌شود را انجام دهد.

رحم اجاره ای بسیار پیچیده است و به همین دلیل برای انجام آن باید از دادگاه و پزشکان ‌متخصص نامه گرفت.

همچنین این عمل در مراکز ناباروری صورت می گیرد و فردی که رحم اجاره ای را دارد باید از همه نظر حتی سلامت تایید گردد.

قبل از انجام این کار باید سلامت فردی که رحم اجاره ای را انجام می دهد بررسی گردد همچنین پدر و مادر واقعی باید یک سری از آزمایشات را انجام دهند که سلامت آنها مورد تایید قرار گیرد و بتوانند یک بچه سالم داشته باشند.

علل استفاده از روش رحم اجاره ای چیست؟

رحم اجاره ای
رحم اجاره ای

عوامل مختلفی باعث استفاده از رحم جایگزین می گردد و امروز در سراسر دنیا افرادی که نابارور هستند و توانایی بچه دار شدن را ندارند از آن استفاده می‌کنند.

یکی از این مشکلات، مشکلات ناباروری است که زوجین به هر دلیلی نمی تواند بچه دار شوند و ممکن است نابارور باشند با استفاده از این روش بارور می‌شوند.

مطالعه بیشتر:  شروع غذای کمکی در کودکان

روش دیگر وجود مشکلاتی در بارداری قبل از افرادی که در بارداری قبلی شان دچار اختلالاتی شده از سقط های مکرر ای داشته اند و پشت سر ۷ زایمان انجام داده‌اند و سقط های بیش از حدی داشتند که معمولاً آنها مستعد استفاده از رحم اجاره ‌ای هستند.

افرادی که به هر دلیلی دچار بیماری ‌های مزمن مثل اچ آی وی، فشار خون، دیابت، هپاتیت، مشکلات قلبی، نارسایی کلیوی یا تنفسی هستند از روش رحم جایگزین استفاده می کنند.

آنهایی که نمی خواهند به اندام خود آسیب وارد کنند ولی فقط می خواهند جریاناتی که بچه شان از خودشان باشد از این روش استفاده می‌کنند.

افرادی که رحمشان را درآورده‌اند و مشکلات مادرزادی داشته ‌اند و از کیست های رحم و تخمدان رنج می‌برند رحمشان به هر دلیلی کوچک است احتمال اینکه نمی توانند بارور شود بسیار زیاد است.

بنابراین رحم اجاره ای یکی از روش های عالی برای بارور شدن است که قبل از آن باید مراحل قانونی تلقی شود این کار توسط مراکز درمان ناباروری صورت می گیرد.

شرایط رحم اجاره ای

شرایط رحم اجاره‌ای برای افرادی که می‌خواهند این کار را انجام دهند شامل موارد زیر است:

یکی از مهمترین آنها شرایط اجاره سنی است. افرادی که این کار را انجام می دهند باید بالای ۲۲ سال سن داشته باشند و یائسه نباشد.

هیچ گونه مشکلی نداشته باشد همچنین باید سابقه آوردن یک فرزند سالم و جنین خوب را داشته باشند.

مثلاً در رزومه خود باید حداقلی کودک یک سال به دنیا آورده باشد از نظر جسمانی و روحانی باید سالم باشد و هیچ گونه بیماری ژنتیکی نداشته باشد.

همچنین باید بپذیرد که در این ۹ ماه مالک اصلی جنین است و باید مواد غذایی سالم را مصرف کند نباید از سیگار و الکل و دخانیات استفاده کنند زیرا باعث ایجاد مشکلاتی در جنین می شود باید تمام مشکلاتی که دارد را از قبل به پزشک بگوید و اگر این کار را نکند در واقع به پدر و مادر واقعی خیانت کرده است.

مطالعه بیشتر:  تبخال تناسلی

مراحل استفاده از رحم اجاره ای

رحم اجاره ای
رحم اجاره ای

مراحل استفاده از رحم اجاره ‌ای بسیار مختلف است باید یکسری معاینات پزشکی صورت بگیرد.

همچنین پدر و مادر ژنتیکی و فردی که می‌خواهد رحم اجاره انجام دهد باید به متخصص ناباروری برود و با استفاده از سونوگرافی آزمایشاتی را انجام دهد.

باید ارزیابی های تکمیلی را انجام بدهند و همچنین باید به مشاوره ژنتیک برود هر سه تا این افراد باید مشاوره ژنتیک شود و اگر هرگونه سابقه بیماری مختلف به صورت مادرزادی یا غیر مادرزادی در خود دارند را به آنها بگویند امور حقوقی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که پدر و مادران بعد از تولد نوزاد متوجه آن می‌شود.

بنابراین باید میزان درآمد فرد همچنین میزان مبلغی که به فرد حامله داده می‌شود از قبل مشخص شود و با استفاده از یک قرارداد صورت گیرد.

بررسی کلی رحم اجاره‌ ای یکی دیگر از این مراحل است که باعث می ‌شود آنها را ارزیابی کند مراقبت های دوران بارداری بسیار راحت است و در طی نهم ماه صورت می گیرد و باید فرد حامله تمام آنها را مو به مو انجام دهد.

زایمان آخرین مرحله در رحم اجاره‌ای است که باعث می گردد جنین به پدر و مادر ژنتیکی داده شود.

بنابراین برای مراحل رحم اجاره‌ای باید تمام این مراحل سپری شود

حکم شرعی رحم اجاره ای

حکم شرعی رحم اجاره یا جایگزین تحت نظر مراجع تقلید بسیار مختلف است.

افرادی که دارای رحم جایگزین هستند باید زیر نظر مراجع تقلید خود آن را انجام دهد.

مثلاً آیت الله خامنه ای استفاده از رحم اجاره ای را ایرادی نمی بیند و باید از انجام عمل های حرام جلوگیری شود.

مثلاً باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد.

همچنین آیت الله العظمی مکارم شیرازی با نطفه زن و شوهر که در بدن فرد حامل قرار بگیرد هیچ مشکلی ندارد و همین امر باعث ایجاد باروری در افراد زیادی می شود و افراد زیادی طعم شیرین پدر و مادر را می چشند.

مطالعه بیشتر:  اقدام به بارداری

قیمت رحم اجاره ای

رحم اجاره ای
رحم اجاره ای

قیمت رحم اجاره‌ای بسیار مختلف است.

رحم اجاره ‌ای زیر نظر پزشکان ماهر و حاذق صورت می‌گیرد.

بنابراین دستمزد پزشک بیمارستان در مطب و انواع آزمایشات و همچنین فرد حامل بسیار مختلف است.

بنابراین بهتر است اگر می خواهید باردار شوید هزینه برای تان مهم نباشد و شما در بهترین مراکز اقدام به بارور شدن کنید.

شهر هایی که بیشترین رحم اجاره را دارند، کدامند؟

شهرهای مختلفی امروز این کار را انجام می دهند و به ان بیماری نازایی کمک کرده‌اند و اکثر افراد با استفاده از این روش پدر و مادر شده‌اند از جمله این شهر را می توان به تبریز اصفهان مشهد شیراز تهران و استان البرز اشاره کرد.

این مراکز بیشترین درصد رحم اجاره ای را دارند.

در دو سال گذشته افراد زیادی با استفاده از رحم اجاره ‌ای صاحب فرزند شده اند این امر یکی از امر های بسیار مهم به حساب می آید که افراد زیادی با استفاده از آن پدر و مادر شده اند.

رحم اجاره ‌ای در دهه اخیر در ایران بسیار رواج پیدا کرده است و جمعیت ایران با استفاده از رحم اجاره‌ای چندین برابر شده است.

هزینه رحم اجاره ای معمولاً بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون است. اگر ژنتیک فرد به گونه‌ای باشد که جنین را بصورت تک قلو یا دو قلو به دنیا آورد.

ممکن است آن گرانتر ‌شود بنابراین قبل از اقدام به رحم اجاره ای و جایگزین تمام شرایط را بسنجید سپس اقدام به رحم اجاره‌ای کنید.

با بالا رفتن تعداد زوج های نابارور در ایران افراد زیادی تمایل به بچه دار شدن دارند.

امروز با پیشرفت علم و فناوری استفاده از رحم اجاره‌ای کمک زیادی کرده است و اکثر بانوان به راحتی می توانند صاحب فرزند شوند و طعم شیرین مادری را بچشند.

افرادی که به سرطان مبتلا شده ‌اند و بیماری خاصی دارند که نمی تواند بچه دار شود استفاده از رحم اجاره‌ای برای آنها به شدت توصیه می گردد و باعث می شود که آنها بچه دار شوند.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر