شاید برای شما مفید باشد زایمان طبیعی در کنار همسر

زایمان طبیعی کنار همسر

زایمان طبیعی در کنار همسر به طور کلی امروزه مطالعات نشان می دهند که مراقبت مرد از خانم باردار خود تأثیر مثبتی بر روابط خانوادگی آن ها به جای می‌گذارد. در واقع حضور پدر به عنوان یکی از نقش های مهم در ابتدای تولد فرزند می‌تواند تاثیر عمیقی در روابط زناشویی آن ها بگذارد و …

زایمان طبیعی در کنار همسر

به طور کلی امروزه مطالعات نشان می دهند که مراقبت مرد از خانم باردار خود تأثیر مثبتی بر روابط خانوادگی آن ها به جای می‌گذارد.

در واقع حضور پدر به عنوان یکی از نقش های مهم در ابتدای تولد فرزند می‌تواند تاثیر عمیقی در روابط زناشویی آن ها بگذارد و هم شیوه فرزند پروری را افزایش می دهد.

تحقیقات نشان می دهند که خانم هایی که همسرشان در هنگام زایمان در کنار آن ها هستند در مقایسه با کسانی که همسرانشان حضور ندارند درد کم تری را احساس می‌کند و بعد از زایمان کم تر دارو مصرف می‌کنند و به طور کلی احساس بهتری در رابطه با زایمان به آن ها منتقل می‌شود.

درحضور پدران در اتاق ‌های زایمان باعث بالا رفتن اعتماد به نفس هر خانم می‌شود و می‌تواند زایمانی راحت تر داشته باشد به علت تسکین دهندگی این امر تا حدودی شدت درد را کاهش می‌دهد و مادر درد کم تری احساس می‌کنند و دارو های کمترین مصرف می‌کنند.

حتی طول مدت زایمان هم تا حدودی کاهش پیدا می‌کند و کوتاه ‌تر می‌شود و به دنبال آن باعث می شود که هرچه سریع تر پدر و فرزند با هم ارتباط برقرار کنند.

با توجه به کاهش زمان های طبیعی در میان زنان جوان و ترس و دلهره آن ها در رابطه با این روش متخصصان زنان و زایمان بر این باور شدند تا راه های زایمان طبیعی را بدون درد و راحت تر کنند.

به همین علت با استفتا از مراجع دینی حضور شوهر در کنار بانو در زمان زایمان امری حلال است و باعث می‌شود که زایمان برای یک زن که محرم یک مرد باشد می‌تواند زایمان را آسان کند و قوت قلب به او داده و استرس او را کاهش دهد.

مطالعه بیشتر:  بیماری انگل در کودک

بسیاری از خانم ها  به دلیل اینکه از همسرشان دوری می‌گزیند دچار افسردگی می‌شود اما زمانی که شوهر بر بالین همسر می‌آید و زایمان و او را مشاهده می‌کند زحمتی های زایمان را متوجه می شود.

رابطه عمیق عاطفی بین زن و شوهر ایجاد می‌شود و این امر نه تنها افسردگی زن را از بین می‌برد بلکه باعث همکاری بیش تر شوهر در نگهداری و تربیت است فرزند می گردد.

اهمیت قرار گرفتن همسر در زمان زایمان در کنار بانو تا جایی است که در دین اسلام به آن در این زمینه اشاره شده است.

طبق اظهارات حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر عباس زاده اهری حضور شوهر در هنگام زایمان و در زمان وضع حمل همسرش از لحاظ شرعی حلال و مجاز می باشد زیرا مرد می تواند بدن همسرش را در حالت درد اور  ببیند.

بنابر صحبت های دکتر عباس زاده اهری اگر حضور شوهر در کنار همسر از لحاظ روانی موجب قوت قلب و آرامش شود این حضور واجب و حیاتی است یعنی از حکم استحباب هم به خوبی برخوردار است.

بنابراین از نظر دکتر عباس زاده هم حضور زن و شوهر در اتاق زایمان با حفظ مسائل شرعی رعایت شود  اساسا خود را در طول دوره های حاملگی و زایمان و بعد از آن در کنار هم سر قرار می دهند.

زندگی در دنیای مدرن امروزی درد فرزند آوری بیشتر کرده است و از آنها به عنوان یک همیار عاطفی در کنار همسرانشان یاد می کند.

اگر از همه زنانی که همسرشان در دوره زایمان در کنارشان بوده است بپرسیم که روند زایمان به چه شکل بوده است و تجربه بسیار خوبی را از آن لحظه برای شما بیان می کند و با وجود همسر در کنار بانو دیگر نیازی به استفاده زیاد از دارو های مسکن و کاهنده استرس نیست.

مطالعه بیشتر:  چرخه بلوغ اسپرم

مراحل زایمان طبیعی

زایمان طبیعی کنار همسر
زایمان طبیعی کنار همسر

اگر به زایمان طبیعی علاقه دارید باید بدانید که این کار چند مرحله مهم و اساسی دارد که اولین مرحله در بارداری اساس آن انتخاب و یافتن بهترین متخصص زنان در محل زندگیتان است که تخصص زایمان در آب را داشته باشد امری حیاتی است.

در کنار معاینات و مشورت با یک متخصص با تجربه در زندگی زناشویی و در روند مادر شدن به شما بسیار کمک می‌کند.

برای مثال ورزش کردن یکی از روش هایی است که در بارداری و زایمان درست و بی‌ دردسر کمک می‌کند اما اگر شما قصد مادر شدن دارید باید از همان ابتدا زیر نظر متخصصان زنان و زایمان که با تجربه هستند و هفته ها و ماه های بارداری خود را بگذرانید و به مرحله زایمان برسید و در آن مرحله می توانید نوع زایمان خود را مشخص کنید.

زایمان در آب با حضور همسر

زایمان طبیعی کنار همسر
زایمان طبیعی کنار همسر

اگر قصد زایمان در آب را دارید می خواهید در آن زمان حضورتان در کنار همسرتان باشد باید مرکزی را پیدا کنید و انتخاب نمایید تا بتوانند این کار را به بهترین شکل ممکن انجام دهد.

متخصص زنان در مراکزی که زایمان در آب انجام می دهند بسیار با تجربه هستند و مهارت کافی را باید داشته باشند.

در این زمان می توانید همسرتان را با خود همراه کنید تا شاهد زایمان ‌در اب باشد این رویداد بزرگ به یک خاطره بزرگ تبدیل می‌شود و بسیار به یاد ماندنی است.  که زایمان در آب باید در یک مکان درست امن و سالم انجام شود و هرگونه خطر را در روند زایمان برای نوزاد به صفر برساند.

حضور پدر در اتاق زایمان در کنار همسر

زایمان طبیعی کنار همسر
زایمان طبیعی کنار همسر

وجود پدر در اتاق زایمان باعث افزایش اعتماد به نفس مادر در زمان وضع حمل می شود و این احساس را به مادر انتقال می‌دهد که هر لحظه همسر حامی او است و در کنارش ایستاده است و وضع حمل او را کنترل می‌کند.

مطالعه بیشتر:  اسپرموگرام (ازمایش اسپرم)

قرار است طرح حضور پدر در اتاق زایمان در کنار مادر برای کاهش میزان سزارین و آسان تر شدن وضع حمل در بیمارستان هایی که قابلیت این طرح را دارند اجرا شده است.

متخصصان با تجربه در بخش زایمان بر این باورند که حضور در کنار مادر چیزی نیست که به سادگی به آن نگاه کنیم.

با این دیدگاه نه تنها زیرساخت ‌های لازم برای اجرای این برنامه در بیمارستان فراهم می‌شود و هر فرد برای زایمان در یک اتاق با حضور یک ماما باید مراقبت شود برخی والدین برای این موضوع باید آموزش‌ های لازم را ببینند.

ماما و روانشناسان در این رابطه می گویند حضور پدر در اتاق زایمان باعث افزایش اعتماد بنفس مادر میشود.

برای همسران در زمان حضور در اتاق عمل باید آموزش های لازم را از قبل دیده باشند و در خصوص حمایت هایی که در آن دوره باید انجام دهند آگاهی ‌های لازم را داشته باشند هنگام زایمان باید بدانند که به ما در چه چیز هایی بگویند و چگونه کمک کنند تا بتواند زایمان راحت تری داشته باشد.

زیرا برخلاف تصور مردم، افراد زیادی هستند که طاقت دیدن درد و رنج و یا خون ریزی را ندارند و خود ممکن است به کمک های پزشکی نیاز داشته باشن.

پدران در پشت در

در بیش تر کشور های اسلامی پدران در زمان وضع حمل همسرانشان در پشت در می ماند زیرا حضور همسر در اتاق‌ زایمان در این کشورها امری غیر عادی است.

ولی در عین حال منع قانون ندارد و اگر برای این موضوع از قبل فرهنگ ‌سازی شود خانواده‌ ها از این طرح به خوبی استقبال می‌کنند.

بیمارستان ‌های برای اجرا کردن این طرح فضای جداگانه ای را در نظر می‌گیرند تا کسانی که تمایل دارند این کار را انجام دهد امکان این شیوه فراهم شود زیرا در اسلام برای حضور مرد در زمان زایمان همسرش هیچ گونه منعی وجود ندارد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر