شاید برای شما مفید باشد سه ماهه اول بارداری

ماه اول بارداری در ماه اول بارداری فرد ممکن است که نداند که بار دار است. چون روز بارداری از اولین روز بعد از پریود او حساب می گردد و در واقع در این هفته هیچ گونه علائمی ندارد. لقاح صورت نگرفته است و تا دو هفته طول می‌کشد تا مادر متوجه بارداری شود بنابراین …

ماه اول بارداری

در ماه اول بارداری فرد ممکن است که نداند که بار دار است. چون روز بارداری از اولین روز بعد از پریود او حساب می گردد و در واقع در این هفته هیچ گونه علائمی ندارد.

لقاح صورت نگرفته است و تا دو هفته طول می‌کشد تا مادر متوجه بارداری شود بنابراین ممکن است تغییرات کمی را مادر احساس کند و به باردار بودن و شک نمایند.

حتی ممکن است که هیچ گونه علائمی نداشته باشد و ماه آینده پریود شود در ماه اول بارداری علائم مختلفی وجود دارد.

شامل تکرر ادرار تغییر در اخلاق و خلق و خوی شخص، نفس بسیار عمیق شکم درد و دل درد های شدید، کمردرد انواع لکه بینی های شدید و ضعیف درد در سینه خستگی های فراوان حالت تهوع بیار غذایی و یبوست از جمله عوامل شایع در ماه اول است.

تغییرات دوران رویانی بعد از لقاح به این صورت است که تخمک به سمت لوله فالوپ می رود و باعث می گردد که لایه گزینی اتفاق بیفتد همین اندام ها هنوز تشکیل نشده است و جنین رویان است از این هفته به بعد یعنی از هفته سوم ماه اول قسمت های مختلف جنین شکل می گیرد.

تغییرات بدن در ماه اول بارداری در مادر بسیار کم است ولی ممکن است هورمون ها کاهش یا افزایش پیدا کند.

میل جنسی مادر کم می ‌شود مشکلات خواب برایش اتفاق می ‌افتد ناراحتی و عصبانیت و گریه های بی دلیل دارد در این مرحله هورمونها افزایش یا کاهش پیدا می‌کند.

مدام حالت تهوع و استفراغ دارد و رحمش در حال بزرگ شدن است در این هفته اگر تست بارداری شما مثبت بود بهتر است با پزشک بروید و اگر سیگار می ‌کشید آن را ترک کنید.

بیشتر افراد احساس می‌کنند که در ماه اول جنین شان سقط می شود بنابراین برای اینکه جلوی این مشکلات را بگیرید.

مطالعه بیشتر:  هایمن چیست؟

بهتر است به پزشک مراجعه کنید در این ماه باید شما زیر نظر پزشک باشید از انجام فعالیت ‌های سنگین جلوگیری کنید زیرا باعث ایجاد سقط جنین می گردد.

همچنین بهتر است برخی از داروهای جدید جلوگیری کنید و باعث می گردد که اندام های اصلی جنین با اختلال رشد کند.

این جنین در ماه اول بسیار حساس است و اکثر مادران از بارداری خود آگاه نیستند و همین امر باعث می‌شود که جنینش سقط شود.

عوامل مختلفی باعث ایجاد سقط جنین می گردد و معمولاً مادران به صورت ناخواسته باعث سقط جنین می شوند.

اگر در ماه های اول هر گونه احساس بارداری کردید بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

ماه دوم بارداری

ماه دوم بارداری که در این ماه از اجزای صورت جنین به صورت کامل و واضح رشد کرده است گوش هایش در حال شکل گرفتن هستند و سیستم گوارشی او روز‌به‌روز رشد پیدا می‌کند.

در این ماه بیشتر سر جنین شکل می گیرد و حرکاتش را مادر متوجه نمی شود ممکن است مادر احساس ذوق ‌زدگی ترس استرس و خوشحالی داشته باشد.

علائم ماه دوم بارداری بسیار مختلف است ولی معمولاً هورمون های او کم و زیاد می‌ شود.

تغییرات بدن مادر در این ماه بسیار زیاد است باعث می گردد که سینه های او سنگین باشد و بزرگ ‌تر شود و همچنین ممکن است رگهایش از زیر پوست نمایان گردد و ترشحات سفید از قسمت واژن خارج شود. گرفتگی بینی افزایش پیدا می کند.

در این ماه مادر لثه هایش حساس تر می گردد.

جریان خون زیاد می شود و مدام گردش پیدا می کند. تخمدان ها از خود پروژسترون تولید می‌کند و جریان خون در بدن افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌گردد که جنین در بدن مادر تغذیه کند.

مطالعه بیشتر:  تبخال تناسلی

در این هفته معمولاً از ۳۰ درصد بانوان با لکه بینی و خونریزی همراه هستند دلایل مختلفی وجود دارد که باعث سقط جنین می شود با استفاده از آزمایش و سونوگرافی پزشک برای مادر ادرار آزمایش ادرار تجویز می‌کند و باعث می‌گردد که اگر مشکلی در بدن مادر وجود دارد به راحتی بفهمد.

اگر در این هفته مادر به بدن خود رسیدگی نکند ممکن است دیابت رخ دهد و باعث می شود که توان خود را در برابر کودکش از دست دهد و همچنین در این ماه مادر باید به آزمایشات غربالگری مراجعه کنند و مشکلات کروموزومی و رحمی را با استفاده از این آزمایشات بفهمد. در این ماه بیشتر مادران احساس ناراحتی دارند و تهوع خستگی های مکرر تکرر ادرار به حد بالای خود می رسد آنها احساس می‌کنند که مادر حامله یک بیمار است و نمی تواند کارهای خود را انجام دهند. بنابراین در این ماه بهتر است شما در برقراری رابطه جنسی پرهیز کنید و اگر هرگونه دردی در رابطه جنسی مشاهده کردید بهتر است آن را با پزشک در میان بگذارد سریع رشد می‌کند جنین حرکت می کند اما مادر متوجه حرکات او نمی شود ضربان قلب جنین به بالاترین حد ممکن می ‌رسد. تعیین جنسیت در این ماه امکان پذیر می باشد.

ماه سوم بارداری

ماه سوم بارداری باعث می گردد که قسمت تناسلی جنین شکل بگیرد. ناخن های پا دست او جنین به صورت کلی شکل گرفته است. دندانهای شروع به رشد کردن می‌کند و باعث می گردد که تهوع در بارداری مادر کم شود همچنین در این ماه جنین به راحتی می‌تواند دستانش را باز و بسته کند.

دهانش را تکان دهد علائم شدید در ماه سوم بارداری وجود دارد باعث می گردد که افزایش وزن افزایش ترشحات واژن سرگیجه تغییرات پوستی رگهای واریسی تکرر ادرار از جمله عواملی هستند که مادر ممکن است تجربه کند.

مطالعه بیشتر:  آسم بزرگسالان

تغییرات جنین در ماه سوم بارداری با استفاده از رفلاکس و مکیدن و بلعیدن شروع می شود جنین صداها را مبهم می شنود و به نور بسیار حساس است. موی نازکی به اسم لانگو در دور تا دور بدنش به وجود می‌آید که تا آخرین زمان بارداری از بین می ‌رود.

تغییرات مادر در ماه سوم بارداری بسیار به چشم می آید و باعث می گردد که شکم مادر بزرگ شود.

همچنین رگ های تیره در قسمت شکم و صورتش ایجاد می شود. سینه های او بزرگ و بزرگ ‌تر می‌شود و دیگر در این هفته خطر سقط جنین کاهش پیدا می‌کند. این هفته است که اگر جنین به مشکلات کروموزومی مبتلا باشد تشخیص داده می‌ شود و پزشک تمام عوامل را در نظر می‌گیرد این هفته به آزمایش خون نیاز است و از مادر مدام آزمایش گرفته می شود.

اگر هر گونه از موارد زیر را داشتید بهتر است با پزشک آن را در میان بگذارید. افزایش بیش از حد وزن به گونه‌ای که اگر بیشتر از پنج کیلو وزن اضافه کنید.

تنگی ‌نفس و ریزش مو داشتید بهتر است آن را با پزشکتان در میان بگذارید.

بهتر است در این ماه رابطه جنسی را کنار بگذارید و اگر شریک جنسی تان از شما رابطه جنسی می ‌خواهد آن را زیر نظر پزشک انجام دهید.

این ماه جنین نیاز به ابراز محبت دارد اگر مادر با جنین صحبت نماید جنین صداها را می شنود و همچنین اگر جنین اکسیژن به اندازه دریافت نکند مادر احساس حالت تهوع و رفلاکس می‌کند.

بنابراین در ماه سوم مادر بهتر است پیاده روی و ورزش های هوازی برود تا اکسیژن لازم به جنین برسد آزمایشات استرس انقباضات زایمان را باید در ماه سوم بارداری انجام دهد.

در ماه سوم بدن مادر دچار تغییراتی می شود و خودش را برای رفتن به ماه چهارم آماده می کند ممکن است در خلق و خوی مادر تغییراتی ایجاد شود.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر