شاید برای شما مفید باشد شکل طبیعی لابیا

شکل طبیعی لابیا

شکل طبیعی لابیا اکثر بانوان با سیستم تولید مثل و دستگاه تناسلی خود آشنایی کامل دارند و خجالت می کشند که راجع به آن با پزشکان ماهر متخصص صحبت کنند. معمولاً زنان برای اینکه راجع به شکل لابیاها بدانند به پزشکان متخصص مراجعه می‌کنند اما بهتر است قبل از اینکه به پزشک مراجعه کنند راجع …

شکل طبیعی لابیا

اکثر بانوان با سیستم تولید مثل و دستگاه تناسلی خود آشنایی کامل دارند و خجالت می کشند که راجع به آن با پزشکان ماهر متخصص صحبت کنند.

معمولاً زنان برای اینکه راجع به شکل لابیاها بدانند به پزشکان متخصص مراجعه می‌کنند اما بهتر است قبل از اینکه به پزشک مراجعه کنند راجع به شکل طبیعی لابیاها بدانند و در واقع قسمت بیرونی دستگاه تناسلی بانوان است که به دو نوع مختلف تقسیم می گردد.

 لابیای ماژور به معنای لابیای بزرگ است که لابیای ماژور در واقع به معنای لابیا‌های بزرگ است.

لابیا مینور یا کوچک به معنای کوچک است که به معنای لابیای کوچک نیز دارد.

لابیا ها در واقع به قسمت بیرونی واژن گفته می‌ شود و جز خارجی ترین قسمت تناسلی بانوان به حساب می آید.

جنس آن با پوست های سطحی بدن هیچ تفاوتی ندارد و لابیا ‌های ماژور مانند پوست دیگر نواحی بدن است که قسمت برآمدگی آن دارای بافت پرینه است.

همانطور که می دانید لابیا های چربی بر سطح آن شکل گرفته است با کاهش وزن و افزایش وزن تغییراتی در لابیا ها اتفاق می ‌افتد. لابیا های مینور در دو طرف دهانه رحم و دهانه ورودی واژن قرار گرفته است.

پوست آن بسیار نازک و حساس است و باید از آن مراقبت شود و در زیباسازی دستگاه تناسلی نقش بسیار مهم و موثری دارد همچنین سایز و اندازه و اشکال آن در افراد متفاوت است.

شکل طبیعی لابیای ماژور

شکل طبیعی لابیا
شکل طبیعی لابیا

در هیچ جای دنیا در واقع معیار مهم و شکل خاصی برای تعیین کننده لابیاهای ماژور و مینور موجود تعیین نشده است به همین دلیل لابیا ها نسبت به سایز اندازه بدن ساخته شده‌ اند و اعتماد به نفس کافی در افراد ایجاد می‌کند.

اگر به حد کافی کوچک یا بزرگتر از اندازه طبیعی باشد منجر به کمبود اعتماد به نفس در بانوان می شود.

مطالعه بیشتر:  تفاوت بوتاکس و میکروبوتاکس

امروزه با انجام عمل ها در شکل لابیاها تغییراتی ایجاد می‌کند اکثر افراد از فرم خاص دستگاه تناسلی خود خجالت می‌ کشند.

لابیای ماژور و لابیا‌های مینور به طور کامل پوشیده می شوند و تمام نواحی های کلیتوریس و دیگر قسمت تناسلی باید زیر ناحیه لابیا پنهان باشد و دچار افتادگی و شلی آویزان بودن نشود.

لابیاهای مینور هیچ معیار رسمی ندارد و با توجه به قد و وزن افراد سنجیده می‌ شود.

اکثر بانوان و اکثر مردان به لابیا‌های کوچک علاقه دارند زنان کمی هستند که لابیا‌ های کوچک و متقارن دارند به طوری که پنهان شده هستند عدم قرینگی در لابیا های یکی از مشکلات بسیار مهم برای بانوانی که زیبایی-قسمت واژن خود اهمیت می دهند.

کاربرد لابیا ها

لابیا ها نقش حفاظتی دارند و به طوری که در حفاظت از کلیتوریس و انواع قسمت های تناسلی نقش بسیار مهمی دارد و باعث پوشاندن این ناحیه تناسلی می گردد و از ورود و خروج به این ناحیه جلوگیری می کند.

همچنین لابیای ماژور ها از وارد کردن صدمات کلیتوریس و غیره جلوگیری می‌کند.

لابیا ‌ها نقش حفاظتی در قسمت تناسلی را ایفا می کند و باعث می گردد که مواد اضافه به صورت غیر ارادی از واژن خارج نشود همچنین یکی از عواملی است که باعث می‌شود ادرار را به راحتی به بیرون راهنمایی کند.

علت تغییر شکل لابیا ها

شکل طبیعی لابیا
شکل طبیعی لابیا

لابیا ها ممکن است بعد از اینکه فرد به دوران بلوغ می رسد تغییراتی در آن ایجاد شود در حقیقت بانوان با رسیدن به سن بلوغ لابیا هایشان بزرگ و بزرگ ‌تر می ‌شوند و فرم آن تغییر پیدا می‌کند.

لابیا ‌ها نقش بسیار تعیین کننده ای دارد و در شکل آنها ژنتیک نقش بسیار مهمی دارد.

از طرفی افرادی که زایمان های متعدد کرده اند احتمال اینکه لابیا های آنها بزرگ و بزرگتر شده باشد بسیار زیاد است و باعث می ‌شود که در ناحیه تناسلی آنها فرم بدی بگیرد افرادی که به خود ارضایی اعتیاد دارند باعث زشت شدن لابیا ها می شود.

مطالعه بیشتر:  هچینگ چیست؟ آیا راه درمان دارد؟

بنابراین افرادی که خودارضایی می کنند لابیای آنها بسیار تغییر می‌کند و از قرینگی در می‌آید خود ارضایی باعث زشت شدن ناحیه تناسلی بانوان می‌ شود.

از چاقی و لاغری در ساختار لابیا‌ها نقش بسیار مهمی دارد بنابراین افرادی که چاق هستند و به یکباره لاغر می شوند لابیا ‌های آنها بسیار بزرگ می شود.

عمل های زیبایی لابیا ماژور

عمل های زیبای لابیا ماژور باعث می ‌شود که افتادگی عدم قرینگی شغلی وقتی از بین برود افرادی که از شلی و بدبو بودن لابیاها رنج می برند می توانند با انجام دادن عمل های مختلف آنها را زیباتر کند.

با استفاده از تزریق چربی تزریق کردن فیلر برداشتن پوست های اضافی ساکشن چربی می تواند لابیا ها را زیبا کند.

لابیا های مینور درصورت بزرگ سازی و عدم قرینه نبودن و حتی تیره‌تر شدن می‌تواند دستخوش تغییرات بسیار مثبت شود همچنین لابیاها اگر بیش از حد کوچک و قرینه باشد در برخی از موارد با تزریق فیلر همراه است.

آیا هایپرتروفی لابیا مینور طبیعی است؟

همانطور که می دانید هایپرتروفی استانداردی برای اندازه لابیا‌ها ندارد.

زمانی که لبه های واژن طبیعی نیستند و هنگامی که با پوشیدن لباس ‌های تنگ کوتاه و یا هنگام دوچرخه سواری لابیا هایش بزرگ می ‌شود و باعث می ‌شود که مسیر ادرارش منحرف بشود و لابیا ‌ها به راحتی تمیز نگردد.

از به وجود آمدن عفونت های مکرر و بد به ستوه می آید هنگام نزدیکی و رابطه جنسی در دو خونریزی فراوانی به همراه است باعث می‌گردد که لبه های واژن آپادانا تقارن باشد.

تورم لابیای مینور بسیار است در این زمان افرادی که ایستاده است و لبه های داخلی واژن آویزان است و همین حد باز می‌ شود که فرد به سطوح بیاید.

اختلال در هورمون های زنانه چه تاثیری در اندازه لابیا ها دارد

در بدن همه بانوان به صورت طور عادی مقداری هورمون مردانه وجود دارد که باعث می گردد تا تعادل برقرار باشد اگر این حالت هورمون که هورمون آندروژن نامیده می ‌شود از حد زیادتری افزایش یا کاهش یابد باعث می شود که دستگاه تناسلی زنان تغییرات ایجاد شود.

مطالعه بیشتر:  زگیل تناسلی

همچنین تغییراتی که ایجاد می شود تغییر هورمون مردانه در بدن است که اگر هورمون مردانه در بدن افزایش پیدا کند باعث می گردد که لابیا‌ها بزرگ یا کوچک شود.

انواع شکل واژن

انواع شکل واژن
انواع شکل واژن

لبه های داخلی نامتقارن به این صورت است که اگر لبه های داخلی بلند تر یا ضخیم تر و یا بزرگتر باشد نامتقارن هستند و این وضعیت بسیار عادی و نامحسوس است.

لبه ‌های خارجی یکی دیگر از شکل های واژن است به این صورت است که به شکل دیگری می‌ شوند برجستگی فرم لبه های تناسلی بسیار شایع نیست و فقط در افراد کمی وجود دارد.

لبه های داخلی بلند و بزرگی وجود دارد که احتمالاً کوچک هستند لبه های خارجی برجسته در سطوح مختلف بدن وجود دارد لبه های داخلی آویزان که باعث می‌ شود لبه های داخلی بیرونی زده شود و همچنین نازک هستند لبه های خارجی آویزان لبه هایی هستند که از کناره ها آویزان هستند.

لبه های خارجی کوچک و باز لبه های بسیار کوچک و کوتاه هستند که فاصله شان از یکدیگر بسیار است.

لبه های خارجی کوچک و بسته یکی از انواع دستگاه های تناسلی هستند که افراد زیادی به آن مبتلا هستند لبه های داخلی قابل مشاهده دارای لبه های مختلفی هستند اندازه لبه ها بستگی به اندازه قد افراد دارد و همین طور بزرگ و کوچک می ‌شوند.

رنگ واژن در افراد بسیار مختلف است معمولاً از پوسته بدن دو درجه تیره تر است در افرادی که دارای پوستی سبزه هستند واژنشان معمولاً سیاه و تیره است.

راه های سفید کردن واژن به صورت پزشکی وجود دارد و افراد با توجه به آنها سفید کردن آن می پردازند. کلیتوریس یکی از قسمت های اصلی لابیا به حساب می آید اگر مو در قسمت کلیتوریس وجود داشته باشد باعث تیره شدن قسمت واژن می شود.

آیا شکل لابیا تغییر شکل میدهند؟

در جواب باید گفت خیر؛ یک باور غلط که وجود دارد این هست که تمامی لابیاها یک شکل هستن و باید گفت شکل لابیا هر فرد مربوط به خودش بوده و بزرگ و کوچیک بودن نشان دهنده مریضی یا ضعف نمیباشد.

تغییر شکل لابیا با لابیاپلاستی ممکن است؟

بله عمل جراحی لابیاپلاستی یک عمل جراحی برای تغییر شکل و کوچیک کردن لابیا ها میباشد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر