شاید برای شما مفید باشد علت بریده بریده شدن لابیا

علت بریده بریده شدن لابیا

علت بریده بریده شدن لابیاها چیست در برخی از موارد خانم ها از بریده بریده شدن لبه های واژن یا همان لابیا ‌های خود احساس رنج و درد فراوان می کند. این مسئله زمانی حائز اهمیت می شود که بریدگی ها باعث ایجاد عفونت های شدید می شود در واقع علت های زیادی برای بزرگ …

علت بریده بریده شدن لابیاها چیست

در برخی از موارد خانم ها از بریده بریده شدن لبه های واژن یا همان لابیا ‌های خود احساس رنج و درد فراوان می کند.

این مسئله زمانی حائز اهمیت می شود که بریدگی ها باعث ایجاد عفونت های شدید می شود در واقع علت های زیادی برای بزرگ شدن لبه های واژن وجود دارد.

در ادامه در مورد دلایل پارگی لب های واژن بیش تر صحبت می کنیم.

زمانی که شما علائم خاصی را مشاهده کردید باید حتما به پزشک مراجعه کنید به عنوان مثال لکه بینی به همراه درد های خفیف و شدید و خون ریزی های مکرر و متعدد یکی از علائم بریده بریده شدن لبه های واژن است.

همچنین زمانی که شما واژن خود را معاینه می‌کند ممکن است با شکاف ‌ها و برش هایی روبرو شوید آن ها را مشاهده کنید.

اگر در هنگام قرار دادن تامپون و یا در زمان رابطه جنسی احساس درد شدید می کنید و حس می کنید در ناحیه لابیا ها دچار پارگی شده اید احتمال اینکه این مشکل برای شما به وقوع پیوسته باشد بسیار زیاد است.

اگر به پزشک مراجعه نکنید ممکن است به عفونت‌ های شدیدی روبرو شوید حتی در بسیاری از مواقع در زمان دفع ادرار دچار سوزش شوید.

در هر صورت اگر یکی از این علائم را هم مشاهده کردید در مرحله اول محل لابیا ها  را تمیز نگه دارید آن را خشک کنید استحمام روزانه را فراموش نکنید و سپس به پزشک مراجعه کنید.

دلایل ایجاد پارگی و بریدگی واژن

بریده بریده شدن لابیا
بریده بریده شدن لابیا

دلایل زیادی وجود دارد که باعث بریدگی و پاره شدن واژن میشود اگر به عنوان یک خانم تمایل دارید این دلایل را بدانید می توانید از بروز هرگونه پارگی در ناحیه واژن و لابیا ‌های خود جلوگیری نماید.

مسلما جلوگیری از این عارضه بسیار حائز اهمیت است زیرا در هنگام بروز چنین مشکلی بیمار درد و فراوانی را متحمل می‌شود و در صورت هرگونه کم کاری و رسیدگی نکردن امکان بروز عفونت در افراد در لابیاهایشان زیاد میشود.

مطالعه بیشتر:  از کجا بدونم باردار نمیشم؟

برای اطلاعات در مورد دلایل پارگی و بریدگی لابیا ها از شما می‌خواهیم که متن زیر را تا انتها مطالعه فرمایید.

یکی از اصلی ترین دلایل بروز پارگی و بریده بریده شدن واژن عفونت های مخمری است برای دچار این گونه عفونت ها می شوید در اسرع وقت باید نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

چرا که عفونت های مخمری در صورت عدم درمان باعث پارگی در واژن و بریده بریده شدن لابیا ها می شود.

بسیاری از اسباب بازی های جنسی هستند که باعث پارگی در قسمت واژن می‌شوند و سعی کنید از قرار دادن جسم خارجی در واژن خود داری کنید و با اسباب بازی های جنسی خود را مشغول نکنید.

در بسیاری از مواقع مصرف دارو های استروئیدی باعث پاره شدن دیواره های واژن و بریده بریده شدن و تخریب شکل ظاهری واژن می گردد.

در صورتی که استروئید مصرف می نماید تا بتواند مراقبت های لازم را داشته باشیم تا دیواره های واژن شما دچار پارگی نشود.

در بسیاری از مواقع به اصلاح مو های زائد یکی از دلایل بروز این عارضه است بدین منظور که با استفاده از ژیلت و تیغ به منظور برداشتن موها این پارگی اتفاق می افتد.

خشک بودن واژن در زمان رابطه جنسی یکی از عوامل پارگی آن به حساب می آید در واقع رابطه جنسی به خودی خود نباید درد داشته باشد و اگر در حین رابطه جنسی درد احساس می کنید باید بدانید که حتما دچار مشکل شده اید.

‌ بروز برخی از بیماری‌های مثل تبخال های تناسلی اگزما باعث بریده بریده شدن لبه های واژن می شود علاوه بر آن بیماری های پوستی و همچنین روش ‌های درمانی مثل پرتو درمانی ممکن است به تشدید این اوضاع کمک کند.

مطالعه بیشتر:  تعیین جنسیت در بارداری

درمان پارگی و بریدگی لابی‌ها اثری که پارگی واژن دارد مثلا رابطه های جنسی خشن و استفاده از اجسام خارجی برای خشک بودن واژن در زمان رابطه جنسی می‌توان به وسیله خود درمان این عارضه ها را از بین برد.

اما اگر این بردگی به دلیل عفونت و عوامل این چنینی باشد نیاز به بررسی ‌های ژنتیکی و پزشکی دارد.

برای درمان این عارضه باید باسن خود را کاملا تمیز و خشک نگه دارید روزانه استحمام را انجام دهید از مواد شوینده ملایم استفاده نمایید سعی کنید تا درمان کامل از هرگونه رابطه جنسی بپرهیزید.

ناحیه آسیب دیده را نیز به هیچ عنوان خیس نکنید در دوران پریود از تامپون استفاده نکنید از لباس‌های زیر کاملا پنبه ای و نخی استفاده کنید و لباس‌های زیر را با اب گرم بشویید.

درمان پزشکی پارگی واژن

بریده بریده شدن لابیا
بریده بریده شدن لابیا

در برخی از مواقع پارگی واژن با استفاده از روش های انی بهبود کامل پیدا می‌کند و نیاز به انجام آزمایش های تخصصی تر دارد.

در این مواقع پزشک دارو ها را در جهت تسکین درد و درمان عفونت برای شما تجویز خواهد نمود همچنین در صورت وجود عفونت های مخمری کرم ‌های ضد قارچ داده می‌شود.

کسانی که به دلیل وجود تبخال دچار پارگی شده اند با استفاده از دارو های ضد ویروس تحت درمان قرار می‌گیرد و در موارد بسیار محدود اگر سطح پارگی گسترده باشد نیاز به بخیه دارد.

نشانه های وردگی واژن

از جمله نشانه ‌های بریدگی واژن می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • احساس درد خفیف
  • احساس سوزش هنگام دفع ادرار یا هنگام تماس با آب یا مایع منی
  • احساس سوزش مثل ناحیه زخم شده
  • احساس ناراحتی هنگام استفاده از تامپون یا هنگام رابطه جنسی
  • خونریزی جزئیات
  • دیدن لکه خون
  • احساس خارش سوزش و بریدگی
  • وارد شدن بر شکاف و آسیب به بافت واژن
  • مشاهده بریدگی بی دلیل
مطالعه بیشتر:  افزایش شانس دوقلوزایی و روش های آن

آیا برای بریدگی واژن حتما باید به پزشک مراجعه شود

در بیش تر مواقع زخم های واژن خود به خود پس از گذشت چند روز کاملا درمان میشود برای درمان زخم های وخیم‌تر حتما باید به پزشک مراجعه شود.

به خصوص اگر زخم ایجاد شده دچار خونریزی شده اند یا خیلی عمیق هستند یا تعداد آن ها زیاد است یا همچنین زخم عفونی شده اند اگر نشانه های ایجاد شده رفع نشد سریع باید با پزشک مشکل خود را مطرح کنید.

این نشانه ها شامل موارد زیر است:

  • مشاهده ترشحات بدن و بد بو
  • خونریزی های شدید
  • نشانه ها یعنی عمیق‌تر شدن زخم ها بعد از گذشت چند روز
  • نشانه های نگران کننده
  • احساس خارش  تب و لرز
  • احساس ضعف و سرگیجه

تست های تشخیص شقاق واژن یا بریده بریده شدن

بریده بریده شدن لابیا
بریده بریده شدن لابیا

و معمولا زمانی که سابقه پزشکی بیمار عادی باشد و ظاهر زخم های بریده شده هم مشخص باشد نیاز به انجام این تست های تشخیصی برای این زخم ها نیست.

البته موارد استثنایی هم در این زمینه وجود دارد از جمله کشت و بافت برداری کشت با استفاده از یک گوش پاک کن ترشحات واژن برای نمونه برداری می شود و به آزمایشگاه فرستاده می‌شود.

به این ترتیب عفونت های واژینال شناسایی می‌شود و مشخص می‌شود که این عفونت ها از نوع باکتریایی هستند یا قارچی.

سپس داروهای مناسب برای فرد بیمار تجویز می گردد دیگر از ترشحات برای آزمایش به بیماری ‌های آمیزشی مثل تبخال و زگیل تناسلی و غیره به آزمایشگاه فرستاده می‌شود.

بافت برداری نمونه از بافت آسیب دیده را برمی دارد و برای تشخیص دلیل اصلی آزمایشگاه می فرستند

درمان ترک خوردگی لابیا

برای درمان زخم واژن باید مراقبت های بهداشتی انجام شود و ممکن است دارو ها بعد از اینکه مراقبت ‌های بهداشتی فردی انجام شد و نتیجه ای ندهد، تجویز شود.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر