شاید برای شما مفید باشد عوارض قرص پیشگیری در بانوان

عوارض قرص پیشگیری در بانوان

عوارض قرص پیشگیری در بانوان قرص های جلوگیری از حاملگی یکی از روش های بسیار عالی برای پیشگیری از بارداری است که توسط افراد زیادی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. افرادی که از این قرص‌ ها استفاده می‌کنند ممکن است اثرات و عوارض مختلف بر روی آنها بگذارد. از جمله این عوارض …

عوارض قرص پیشگیری در بانوان

قرص های جلوگیری از حاملگی یکی از روش های بسیار عالی برای پیشگیری از بارداری است که توسط افراد زیادی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

افرادی که از این قرص‌ ها استفاده می‌کنند ممکن است اثرات و عوارض مختلف بر روی آنها بگذارد.

از جمله این عوارض می‌توان به تهوع و استفراغ اشاره کرد حالت تهوع یکی از مهم ‌ترین و شایع‌ ترین عوامل و عوارض این قرص ها است که باعث از بین رفتن میل جنسی در بانوان می ‌شود.

اما حالت تهوع باعث می شود که تخمک گذاری اتفاق بیفتد قرص ال دی ممکن است باعث ایجاد افسردگی شود و در مواقعی منجر به لکه بینی شود.

معمولاً افرادی که تازه از این قرص ‌ها استفاده می‌کنند در چهار ماه اول دچار حالت تهوع بسیار زیادی می شوند که تغییرات زیادی در متابولیسم بدن آنها ایجاد می شود.

مثلاً قند و چربی آن افزایش یابد و در مواردی فشار خون و لخته در بدن آنها افزایش پیدا کند.

بنابراین قرص های ضد بارداری در بانوان عوارض مختلفی دارد ما در این مطلب می‌خواهیم شما را با فواید قرص ضدبارداری و همچنین قرص های ضد بارداری در چه افرادی نباید مصرف شود مشاوره با متخصص آن آشنا کنیم.

بنابراین برای اطلاعات بیشتر راجع به عوارض پیشگیری در بانوان بهتر مطالب زیر را مطالعه نمایید و با ویژگی‌های منحصر به فرد آن آشنا شوید.

فواید قرص های ضد حاملگی

فواید قرص های ضد حاملگی
فواید قرص های ضد حاملگی

قرص های ضد بارداری یکی از بهترین راهها برای افرادی است که نمی خواهند بچه دار شوند اما دنبال رابطه جنسی هستند این قرص فواید باید بسیار زیادی دارد که فوایدش از عوارض آن بیشتر است.

این قرص به از بین بردن حجم خونریزی در دوران قاعدگی کمک می کند. احتمال اینکه حاملگی و بارداری خارج از رحم اتفاق بیفتد بسیار کم است.

مطالعه بیشتر:  فریز تخمک

درد پریود را از بین می ‌برد درد ناشی از اندومتریوز را کنترل می‌کند به افزایش تراکم استخوان‌ ها کمک فراوانی می‌کند به از بین بردن خطر سرطان رحم و تخمدان کمک فراوانی می‌کند.

به از بین بردن بیماری های خوش خیم پستان کمک فراوانی می کند افرادی که دچار سرطان سینه شدن کنترل می ‌شود به از بین رفتن موهای زائد بدن کمک فراوانی می‌کند.

جوش های صورت را تسکین می دهد سیکل قاعدگی را درمان می کند افرادی که به کیست ساده مبتلا شده‌اند با استفاده از آن درمان می شود.

قرص های ضد بارداری در چه افرادی نباید مصرف شود؟

افرادی که دارای سابقه خانوادگی بیماری کیستی هستند خانم‌ هایی که دچار بیماری ‌های سر و مغزی هستند و ضربان قلب ان ها نامنظم است افرادی که دیابت و فشار خون کنترل شده دارند و همچنین خانم ‌هایی که به سرطان رحم و پستان مبتلا هستند افرادی که خونریزی رحم آنها غیر عادی و غلیظ است.

خانم ‌هایی که به بیماری های سل مبتلا هستند افرادی که بارداری مشکوک دارند خانم هایی که بالای ۳۵ سال سن دارند دخانیات مصرف می‌کنند و مدام عرق می کنند.

افرادی که دچار سردرد های میگرنی شدید هستند بهتر است از این قرص ‌ها استفاده نکنند زیرا باعث می ‌شود که علائم آنها افزایش پیدا کند.

شایع ترین عوارض ضدبارداری

لکه بینی بین دو قاعدگی یکی از عوارض بسیار شایع است که باعث می شود دوره قاعدگی افراد طول بکشد و واژینال آنها خونریزی جزئی کند.

و معمولاً ۹۰ درصد افراد علیه از این قرص ‌ها استفاده می‌کنند به این عوارض دچار می ‌شوند.

مطالعه بیشتر:  آبله مرغان در کودکان

همچنین لکه بینی باعث می گردد که سطح هورمون ها افزایش پیدا کند حالت تهوع از دیگر عوامل شایع است که ممکن است بعد از مدتی با مصرف داروها و قرص های از بین برود اما عامل اصلی آن است.

درد در قسمت قفسه سینه یکی از عوارض بسیار مهم قرص های ضد بارداری است.

بزرگ شدن سینه ها یکی دیگر از عوارض بسیار مهم است که باعث بزرگ شدن سینه ها می گردد و معمولا بعد از مدتی از بین می‌رود اگر مادر دچار سینه درد شود با استفاده از آن می توانید درد سینه تان را کم کنید.

سردرد یکی دیگر از این موارد است که باعث می گردد هورمون های مختلفی به وجود بیاید که باعث تجدید میگرن شود و افزایش وزن از دیگر عواملی است که باعث تغییرات وزن می گردد با این حال افراد زیادی با افزایش وزن دچار می شود.

نوسانات خلقی یکی دیگر از عوامل است که افراد معمولا هنگامی که از آن به صورت زیاد استفاده می کند به آن مبتلا می شود باعث ایجاد افسردگی در افراد می گردد.

همچنین ممکن است خلق و خوی آنها تغییر کند آنها برای طول دوره مدتی پرخاشگر می شود تغذیه در عادت ماهانه یکی دیگر از این عوامل است که افراد بیمار معمولاً از این قرص ‌ها استفاده می کنند.

هنگامی که عادت ماهانه می شوند پریودشان ممکن است افزایش پیدا کند.

کاهش میل جنسی به مرور زمان اتفاق می ‌افتد افرادی که از قرص‌ های ضدبارداری مدام استفاده می‌کنند با کاهش میل جنسی روبرو می‌شود و همچنین ممکن است علائم مختلفی مثل درد در قاعدگی سندروم پیش از قاعدگی فیبروئیدهای رحمی را به وجود بیاورد.

ترشحات واژن از جمله عوارض این قرص ها هستند باعث می گردد که مدام ترشحاتی از واژن خارج شود که با خون همراه شود و باعث می‌ شود که شورت فرد همیشه بدبو باشد.

مطالعه بیشتر:  زایمان

بنابراین اگر این عوارض را داشتید بهتر است به پزشک مراجعه کنید تغییرات بینایی هنگام استفاده از لنزها باعث می گردد که فرد به راحتی بینایی اش را از دست بدهد و تغییر شکل قرنیه ایجاد شود.

خطرات احتمالی قرص های ضد بارداری

خطرات احتمالی قرص های ضد بارداری
خطرات احتمالی قرص های ضد بارداری

ممکن است استفاده از این قرص ها عوارض قلبی و عروقی را افزایش دهد.

باعث به وجود آمدن حملات قلبی و سکته مغزی می شود و همچنین افرادی که بالای ۳۵ سال سن دارند با استفاده از آن بیماری شناسایی شد پیدا کند ممکن است پروژسترون آن‌ ها بیشتر افزایش پیدا کند و باعث ایجاد لخته های خون در بدن شود.

روش های جایگزین پیشگیری از بارداری

روش های مختلف برای جلوگیری از بارداری وجود دارد از جمله استفاده از انواع کاندوم است.

کاندوم ها یکی از وسایل پیشگیری از حاملگی است که از تماس اسپرم با تخمک جلوگیری می کند و همچنین بر روی پوشش از آلت تناسلی قرار می گیرد و باعث می گردد که بیماری ‌هایی برای جلوگیری شود.

دیافراگام یکی دیگر از عوامل پیشگیری به حساب می آید که به صورت لبه دار است و در قسمت واژن قرار می‌گیرد.

در واقع باعث می گردد که دهانه اصلی رحم مسدود گردد و باعث از بین رفتن و کشتن اسپرم ها و مایع منی می گردد این وسیله از به وجود آمدن عفونت و سوزش ادرار جلوگیری می‌کند.

اما رینگ حلقه واژنی است که باعث می گردد هورمون ‌های مختلف را سرکوب کند.

تزریق های ضد بارداری یکی دیگر از بهترین روش ها برای جلوگیری از بارداری است که باعث می گردد مخاط دهانه رحم غلیظ شود و افراد پوکی استخوان را از بین ببرد.

ایمپلنت های ضد بارداری یکی دیگر از عواملی است که باعث می گردد در زیر پوست به وجود بیاید و به نازک شدن دهانه رحم کمک فراوانی می‌کند.

دستگاه های داخل رحمی یکی دیگر از عوامل روش های جایگزین به حساب می آید و باعث می گردد که هورمون های غلیظ که باردار می کنند را سرکوب کند و هورمون های بدن منظم شود.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر