شاید برای شما مفید باشد میگرن و ناباروری

میگرن و ناباروری

میگرن و ناباروری درمان ناباروری در کسانی که به میگرن مبتلا هستند در بیش تر خانم ها ارتباط واضح و مشخصی با تغییرات هورمونی بدن آن ها دارد. به همین دلیل هر گونه تغییراتی که در هورمون به هر روشی اتفاق بیفتد ممکن است باعث افزایش سر درد ها در فرد شود. از طرفی اغلب …

میگرن و ناباروری

درمان ناباروری در کسانی که به میگرن مبتلا هستند در بیش تر خانم ها ارتباط واضح و مشخصی با تغییرات هورمونی بدن آن ها دارد.

به همین دلیل هر گونه تغییراتی که در هورمون به هر روشی اتفاق بیفتد ممکن است باعث افزایش سر درد ها در فرد شود.

از طرفی اغلب دارو های کمک باروری یا درمان های ناباروری با تغییرات میزان زیادی هورمون مواجه است که به تحریک تخمک گذاری منجر شود.

اما در کنار تخمک گذاری این دارو ها ممکن است به سردرد های میگرنی در فرد منجر گردد به عبارتی تمام داروها در برای درمان ناباروری در مرحله تخمک گذاری داروهایی که در رابطه با آی وی اف و مصرف می شود باعث افزایش سردرد های میگرنی می شوند.

زیرا تغییرات هورمونی شدید و ناگهانی را در پیش دارند خطر بروز لخته های خونی در مغز برای این افراد افزایش می یابد.

البته جای هیچگونه نگرانی برای درمان‌ های ناباروری نیست و کافی است پیش از شروع درمان پزشک خود را از شرایطی که دارید در جریان بگذارید تا پزشک دوز و نوع دارو را بر اساس شرایط میگرنی شما تجویز کند.

همچنین بایستی از متخصصین اعصاب و مغز بخواهید تا دارو های پیشگیری از وقوع میگرن را برای شما تجویز نمایند.

البته باید دقت داشته باشید که کسی که می خواهد اقدام به بارداری کند باید همه احتیاط های لازم در رابطه با مصرف دارو ها را به پزشک خود بگویید و آن ها را انجام دهد.

درمان ناباروری در مبتلایان به میگرن امکان پذیر است

درمان ناباروری در مبتلایان به میگرن امکان پذیر است
درمان ناباروری در مبتلایان به میگرن امکان پذیر است

تجویز دارو های ناباروری برای افرادی که به میگرن مبتلا هستند موجب وخامت بیمار و عوارض جانبی در آن ها می شود.

برای اطلاعات بیش تر به شما پیشنهاد می شود مقاله زیر را تا انتها مطالعه بفرمایید.

مطالعه بیشتر:  ناباروری زنان چیست؟

میگرن به دوره ماهانه پریود خانم ها مرتبط است یکی از محرک ‌های میگرن در خانم ها تغییرات هورمونی می باشد که به صورت ماهانه اتفاق می‌افتد بروز سردرد های میگرنی به نحوی مشخص در دوره ‌های پریودی تشدید می‌شوند.

به دلیل تاثیر پذیری سردرد های میگرنی از تغییرات هورمونی ممکن است تجویز داروهای ناباروری برای افرادی که تحریکات سردرد میگرنی دارند با دوز کم تر اعمال می‌شود و می‌توان با استفاده از این دارو ها باروری اتفاق بیفتد.

سردردهای میگرنی دوره بارداری

سردرد هایی که در دوره‌های بارداری شایع است ممکن است در همان اوایل بارداری آغاز شود خانم ‌هایی که سابقه سردرد دارند بر روی بارداری تاثیر می گذارد و خانم هایی که شدت و دفعات سردرد در آن حاکم است ممکن است در این دوره برای آن ها به وجود بیاید.

مسئله مهم سردرد در بارداری یکی از آسیب ها و درد های بسیار شدید در این دوره است که بسیاری از خانم ها را آزار می دهد.

افرادی که برای اولین بار دچار سردرد می‌شوند باید بررسی‌های لازم را در دوره بارداری خود را انجام دهند تا بدانند این سردرد از نوع مسمومیت بارداری است یا طبیعی می  باشد.

میگرن در بارداری

میگرن در بارداری
میگرن در بارداری

اگر شما سابقه میگیرن قبل از بارداری دارید باید این مژده را به شما بدهیم که ۶۰ درصد و بانوانی که قبل از بارداری میگرن داشته اند بعد از دوره بارداری دیگر خبری از سردرد های میگرنی برای آن ها نخواهد بود.

تنها ۵ درصد از افراد تجربه میگرن های شدید تر را در این دوره داشته اند اولین زمان خود میگرن درست پس از زایمان است بسیاری از این سردرد ها با دارو های خوراکی رفع می شوند البته هر مسکن در دوران بارداری مجاز نیست و باید توسط پزشک متخصص برای شما تجویز شود.

مطالعه بیشتر:  زایمان

اما استامینوفن ساده بلا مانع است در صورت عدم پاسخ به دارو های تزریقی باید دارو های کدئین و کافئین دار استفاده نکنید زیرا منجر به سقط جنین می شود و تنها در موارد خاص زیر نظر پزشک می توانید استفاده کنید.

سردرد تنشی در دوره بارداری

اگر نمی توانید وضعیت مناسبی برای خوابیدن خود در شب ها پیدا کنید یا حرکات جنین تا صبح شما را بیدار نگه می دارد ممکن است دچار سردردهای تنشی استرسی شوید.

اگر خواب شبانه و کافی نداشته باشید به دلیل کمبود آب و توصیه می شود که در طول روز حتما آب کافی میل کنید همچنین کاهش قند خون و گرسنگی می تواند آغازگر سردرد ها باشد.

بنابراین خوردن کم حجم کافی و دفعات بیش تر غذا در طول روز و داشتن استراحت کافی می‌تواند به خوابیدن شما کمک کند مادران باردار قبل از بارداری اگر دچار سردرد های تنشی بوده ‌اند معمولا شدت این سردردها در دوره بارداری تغییر نخواهد کرد.

مسمومیت بارداری

سردردها در ماه سوم بارداری نشانه از مسمومیت بارداری به حساب می‌آید مسمومیت های بارداری با فشار خون بالا بعد از هفته بیستم علائم را نشان می دهد که همراه با دفع پروتئین است.

در این صورت مسمومیت حاملگی با حالت تهوع استفراغ و سردرد همراه است.

در این موارد ممکن است وضعیت جنین و مادر رو به وخامت برود به همین علت به شما پیشنهاد می شود در صورت شروع سردرد و متخصص زایمان و زنان مراجعه کنند.

حتما فشار خون خود را چک نمایید در صورت شدید بودن مسمومیت های دوره بارداری در خطر بودن جان مادر و جنین نگران کننده است و اگر به موقع به پزشک مراجعه نکنید ختم بارداری را خواهید دید.

بهترین درمان سردرد بارداری

بهترین درمان سردرد بارداری
بهترین درمان سردرد بارداری

کار های ساده که در جهت کنترل سردرد های حاملگی به صورت خفیف و شدید باید انجام بدهید به این گونه است که مصرف مایعات را به مکرر در طول روز فراموش نکنید از تنش و استرس دوری کنید.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و چهارم بارداری

در طول روز استراحت کافی خواب کافی را داشته باشید عدم مصرف مواد محرک باعث می شود که  شما را از دچار شدن به سردردهای دوره بارداری مصون نگه دارد.

خوردن سوسیس کالباس پنیر پیتزا ادویه جات سردرد های دوره بارداری را تشدید می‌کند و برنامه ‌های ورزشی سبک مثل یوگا مدیتیشن ریلکسیشن در استخر و ماساژ درمانی گوش دادن موزیک های آرام می تواند حال شما را بهتر کند و از سردرد های تنشی که شما را حفظ کند.

هر گاه دچار سردرد شدید؛ شدید حتما باید با متخصص زایمان خود صحبت کنید و در صورت لزوم ایشان برای شما داروهایی را تجویز می نماید فشارخونتان را مدام چک می کند.

اگر فشار خونتان بالا برود و سردرد داشته باشید به احتمال زیاد دچار مسمومیت در بارداری شده اید در موارد لازم اگر از مسکن‌های بدون کدئین استفاده کنید و برای شما هیچ گونه خطری نخواهد داشت.

سردردهای میگرنی و هر آن چه که لازم است قبل از بارداری بدانیم

به طور کلی سردرد های میگرنی درصد زیادی از خانم ها را شامل می‌شود فراوانی این سردرد و ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی چرخه قاعدگی استفاده از قرص های ضدبارداری و دوره های بارداری و همچنین دوره های پس از زایمان اتفاق افتد.

اما همه سردرد های هورمونی میگرنی نیستند برای این که سردرد های میگرنی شناسایی شوند باید به پزشک مراجعه شود تا از علت آن آگاه شوید.

برخی از سردرد تنشی برخی عاطفی برخی در رابطه با تومور های مغزی و برخی اختلالات عصبی هستند.به طور کلی سردرد های میگرنی درصد زیادی از خانم ها را شامل می‌شود.

فراوانی این سردرد و ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی چرخه قاعدگی استفاده از قرص های ضدبارداری و دوره های بارداری و همچنین دوره های پس از زایمان اتفاق می‌افتد.

اما همه سردرد های هورمونی میگرنی نیستند برای این که سردردهای میگرنی شناسایی شوند باید به پزشک مراجعه شود تا از علت آن آگاه شود برخی از سردرد تنشی برخی عاطفی برخی در رابطه با تومور های مغزی و برخی اختلالات عصبی هستند.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر