شاید برای شما مفید باشد هفته اول بارداری

هفته اول بارداری

هفته اول بارداری هفته اول بارداری یکی از هفته هایی است که معمولاً مادران متوجه باردار بودن خود نمی شود در این هفته اصلاً جنینی در شکم مادر وجود ندارد در واقع در هفته اول و دوم بارداری هیچ گونه جنینی وجود ندارد و کودک شما هنوز شکل نگرفته است. ممکن است این سوال برای …

هفته اول بارداری

هفته اول بارداری یکی از هفته هایی است که معمولاً مادران متوجه باردار بودن خود نمی شود در این هفته اصلاً جنینی در شکم مادر وجود ندارد در واقع در هفته اول و دوم بارداری هیچ گونه جنینی وجود ندارد و کودک شما هنوز شکل نگرفته است.

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا هفته اول جز بارداری به حساب می‌آید؟

در پاسخ به این سوال گفت که هنگامی که لقاح در رحم تشکیل می شود زندگی فرزند شما اتفاق می ‌افتد به طور معمول پزشکان و ماما ها به صورت قراردادی نخستین روز از آخرین دوره عادت ماهانه را روز اول بارداری در نظر می گیرند با محاسبه این روز بارداری ۴۰ هفته طول می کشد.

در هفته اول حاملگی شما احتمالاً در پریود به سر می برید.

الگوی پریود شما دقیقاً مثل ماه قبل است.

چرخه جدید نقطه جدید برای حاملگی شما است. بنابراین چرخه بارداری شما از همین لحظه ایجاد می گردد و شما هفته به هفته را پشت سر گذرانده اید و هر روز تغییرات بیشتری را احساس می کنید.

فعالیت های هفته اول بارداری بسیار اندک است در این هفته بدن شما برای تخمک گذاری آماده می شود و ابتدایی‌ترین روند مادرانه در بدن شما شکل می گیرد.

اگر شما هیچگونه اطلاعاتی راجع به بارداری ندارید بهتر است به پزشکان و متخصصان در زمینه بارداری مراجعه کنید.

به طور کل در زمان هفته اول بارداری تمام مسائل سلامت جنسی و جسمی شما در نظر گرفته می شود مثلاً پزشک از شما می پرسد که چه زمانی واکسیناسیون را انجام داده اید؟

آیا داروی خاصی مصرف می کنید و یا از بیماری خاصی رنج می برید؟ بیماری ژنتیکی در شما وجود دارد؟

مطالعه بیشتر:  درمان بی اختیاری ادرار

ازدواج شما از نوع فامیلی است؟

سابقه سقط مکرر دارید؟

سن شما برای بارداری بالا است؟

بنابراین پزشکان به شما پیشنهاد می کنند که در هفته اول بارداری برای چکاب دندان های نزد دندانپزشک بروید.

همچنین از سلامت دندان ‌های تا مطمئن شوید در هفته اول بارداری رژیم غذایی بسیار مهم است و بنابراین پزشکان رژیم غذایی مناسب را به شما می گویند و بدن شما را آماده می‌کنند که یک بارداری خوب پشت سر بگذارید.

همچنین میزان اسید فولیک شما را می سنجد بنابراین هفته اول بارداری هنوز لقاح به نطفه تبدیل نشده است بنابراین هفته اول بارداری یکی از هفته هایی است که اکثر مادران متوجه بارداری خود نمی شوند.

هفته اول بارداری جزو 3 ماهه اول بارداری از هفته های بارداری میباشد که باید به آن توجه کرد.

 

دکتر محبوبه ماموریان اصفهانی

هفته اول بارداری: هفته های بارداری از اولین روز آخرین قاعدگی شروع میشود. این بدین معنی است که در دو هفته ی اول فرد واقعا باردار نیست و بدن به طور معمول برای تخمک گذاری آماده شده است. تخمک در ابتدا یک سلول منفرد بوده و به مرور زمان تخمک به رحم میرسد که توده ای را با بیش از 100 سلول ایجاد میکند که جنین نام دارد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر