شاید برای شما مفید باشد هفته بیست و نهم بارداری

هفته بیست و نهم بارداری

هفته بیست و نهم بارداری هفته بیست و نهم بارداری که دیگر اندازه شکم مادر اندازه یک توپ بسکتبال شده است و وزن جنین در این هفته حدود ۱۲۰۰ گرم است و قدش حدود ۴۰ سانتی متر از سر جنین در این هفته و روز به روز بزرگتر می شود. مغز شما مدام در حال …

هفته بیست و نهم بارداری

هفته بیست و نهم بارداری که دیگر اندازه شکم مادر اندازه یک توپ بسکتبال شده است و وزن جنین در این هفته حدود ۱۲۰۰ گرم است و قدش حدود ۴۰ سانتی متر از سر جنین در این هفته و روز به روز بزرگتر می شود.

مغز شما مدام در حال رشد است همچنین مشکلات مختلفی در بدن او به وجود می‌آید.

ریه های او شکل می گیرد و باعث افزایش سرعت رشد بدن می گردد و در این هفته قدرت مکیدن انگشتان جنین چندین برابر می‌شود و حدود نیم لیتر ادرار می کند و در این هفته از روده جنین مادر به اسم مکونیوم خارج می گردد که باعث خارج سازی مدفوع می گردد.

این هفته مدام سکسکه می کند و کمک شایانی به او می کند در این هفته علائم زیادی وجود دارد و اگر فرزند پسر باشد بیضه های در حال رشد است همچنین باعث می گردد که کشاله ران در مادر تغیرات محسوسی داشته باشد.

اگر شما مدام به سونوگرافی مراجعه کنید تغییرات کودکتان را در این ماه متوجه می‌ شوید. این هفته یکی از هفته ‌های بسیار مهم برای جنین است.

این هفته ممکن است مادر به سوزش معده یبوست زیاد و بواسیر مبتلا شود.

بنابراین اگر به هر یک از این بیماری ها مبتلا شده باشد بهتر است به پزشک مراجعه کنید و با او صحبت نماید و زیر نظر او عوامل کارها را پیش ببرید در این هفته حرکات جنین بیشتر می‌ شود و حال مادر خوب است.

اگر احساس گرسنگی کند مدام در به شکم شما لگد می زند در این هفته باید شما به پشت دراز بکشید.

مطالعه بیشتر:  هفته بیست و دوم بارداری

ضربان قلب و فشار خون تان را تعیین کنید سرگیجه و افت فشار تان را درمان کنید و همچنین در این حالت بهتر است هر روز پیاده‌ روی کنید.

در این هفته نباید از کفش های پاشنه بلند استفاده کنید زیرا باعث افتادن شما می شود همچنین در این هفته باید غذا های پر ویتامین مصرف کنید.

این هفته یکی از هفته های بسیار مهم برای شما و همسرتان است و بهتر است که با او صحبت کنید و مطمئن باشید که دچار افسردگی نشده اید.

برای اینکه به افسردگی مبتلا نشوید بهتر است در این هفته یک روز درمیان به دل طبیعت بروید یا در پارک در جایی که آب روان دارد راه بروید.

زیرا صدای آب از به وجود آمدن افسردگی در شما جلوگیری می کند.

بهتر است که در این هفته از لباس ‌های نخی استفاده کنید زیرا لباس های پلاستیکی منجر به عرق سوزی شما می‌گردد که درد فراوانی به همراه دارد و مادر تا چند ساعت می تواند راه برود اگر به افسردگی مبتلا شده اید بهتر است به پزشک مراجعه نمایید و زیر نظر پزشک از داروها استفاده کنید.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر