شاید برای شما مفید باشد هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری هفته بیست و هشتم بارداری یکی از هفته هایی است که معمولا وزن جنین به ۱۰۰۰ گرم می رسد و باعث می گردد که وزن بسیار زیادی احساس گردد و همچنین دیگر بدنش دارای چین و چروک های نیست و باعث می گردد که قسمتی از بدنش تکامل یافته شود. …

هفته بیست و هشتم بارداری

هفته بیست و هشتم بارداری یکی از هفته هایی است که معمولا وزن جنین به ۱۰۰۰ گرم می رسد و باعث می گردد که وزن بسیار زیادی احساس گردد و همچنین دیگر بدنش دارای چین و چروک های نیست و باعث می گردد که قسمتی از بدنش تکامل یافته شود.

احساس او کامل ‌تر می شود این هفته جنین در درون مایه قرار می‌گیرد و هیچ چیزی را نمی بیند اگر نور آفتاب به شکم شما بدون هیچ عاملی بتابد باعث می گردد که توجه زیادی به نور خورشید کند.

همچنین در بدن مادر ممکن است تغییرات بسیار زیادی احساس شود و ممکن است رحم تا ۸ سانت بالاتر از ناف بیاید و وزن مادر روز به روز افزایش پیدا کند.

سر او بزرگ تر می شود و ممکن است و عصب سیاتیک مادر آسیب فراوانی وارد کند.

همچنین ماده ای ممکن است از سینه مادر ترشح شود که اغوز نام دارد و باعث می گردد که مادر بعد از چند روز درد فراوانی در قسمت شکم احساس کند.

همچنین از این هفته به بعد آزمایشات مختلفی از مادر گرفته می‌ شود که به شناسایی پادتن ها می پردازد بنابراین بهتر است تمام تست ها و آزمایشات را انجام دهید اگر به هر یک از عوامل زیر مثل:

  •  خونریزی
  •  ترشحات غلیظ و بد بو از واژن

را دیدید بهتر است به پزشک مراجعه کنید زیرا اگر درمان نشود باعث ایجاد مشکلات فراوانی می ‌شود در این هفته مادر باید به حرکات جنین توجه بسیار زیاد کند.

مطالعه بیشتر:  هفته سوم بارداری

همچنین کلاس ‌های آمادگی و شیردهی را حضوری یاد بگیرند بهتر است پیاده روی فراموش نشود زیرا پیاده روی باعث می گردد که نوزاد در بدن شما نچرخد و درد آنچنانی را احساس نکنید.

هفته بیست و هشتم بارداری یکی از هفته ‌های بسیار سخت و طاقت فرسا برای مادر است که مادر معمولاً عرق می کند.

دمای بدنش بسیار بالا است اگر بچه پسر باشد دلش به صورت توپ بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود این هفته نیاز است که مادر به سونوگرافی های پی در پی برود و یک سری از کارها را انجام دهد تا زایمان راحتی داشته باشد.

همچنین تا حدودی در این هفته مشخص می شود که آیا مادر زایمان طبیعی انجام می دهد یا سزارین.

بنابراین بهتر است برای تشخیص زایمان به پزشک مراجعه کنید و خودسرانه تقاضای سزارین کردن نداشته باشید. در این هفته به بعد مادر باید از مصرف غذاهای تند و ادویه ای خودداری نماید زیرا باعث ایجاد درد زیاد در زایمان او می شود.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر