شاید برای شما مفید باشد هفته دهم بارداری

هفته دهم بارداری

این هفته جنین وارد بحرانی ترین مرحله در شکم مادر می شود. بنابراین دستگاه های بدن رویان شکل گرفته است و در این مرحله رویان به جنین تبدیل می شود که مرحله جنینی ممکن است ناهنجاری ‌هایی داشته باشد و همچنین بهبود ممکن است مشکلاتی را برای فرزند شما داشته باشد. بنابراین هفته دهم بارداری …

این هفته جنین وارد بحرانی ترین مرحله در شکم مادر می شود.

بنابراین دستگاه های بدن رویان شکل گرفته است و در این مرحله رویان به جنین تبدیل می شود که مرحله جنینی ممکن است ناهنجاری ‌هایی داشته باشد و همچنین بهبود ممکن است مشکلاتی را برای فرزند شما داشته باشد.

بنابراین هفته دهم بارداری یک هفته بسیار مهم و حیاتی به حساب می‌آید زیرا دستگاه های مهمی مثل کبد و مغز و تیروئید و ریه همگی شکل می‌گیرد و همچنان جنین به رشد خود ادامه می‌دهد.

خودروهای تیروئید هورمون های آن شکل می‌گیرد و همچنین آنزیم‌ های گوارشی آن شکل گرفته است.

بنابراین کیسه زرد از بین می ‌رود و گلبولهای قرمز در جفت افزایش پیدا می کند بنابراین با استفاده از بند ناف و وظیفه تبادل مواد غذایی و عبور و خروج اکسیژن صورت می‌گیرد.

در این هفته شما به بعد فرو رفتن انزیم می پردازید و ادامه می دهید همچنین جنین با رشد حیرت انگیزی از مغز مواجه می شود در واقع سلول ‌های اصلی نورون در این هفته تشکیل می شود و باعث می شود که تقسیمات مغز کامل شود و غضروف های مغز و شکل بگیرد.

همچنین روز به روز تغییرات زیادی در شکل ظاهری او ایجاد می شود.

چشمان جنین همچنان مسطح است و یک غشای بسیار نازک به چشمانش بسته شده است به راحتی گوش های میانی و داخلی او شکل گرفته است.

همچنین دندان های شیری او شکل گرفته است و در دندان هایش در زیر لثه جوانه زده اس جنین دوست داشتنی حدود ۳۰۰ استخوان کوچک و بزرگ دارد که با گذراندن مراحل مختلفی استخوان‌ها تبدیل می ‌شود.

همچنین انگشتان بسیار ظریفی دارد که از یکدیگر کاملاً جدا شده است و دیگر پرده بین آنها وجود ندارد دستگاه تناسلی او اگر چه شکل نگرفته است و قادر به تشخیص جنسیت نیست اما اگر جنین پسر باشد بیضه‌های او شروع به تشکیل شدن می‌کند.

مطالعه بیشتر:  هفته بیست و نهم بارداری

بنابراین هفته دهم بارداری حدود ۳ و نیم سانتی متر قد دارد و نسبت به هفته ‌های گذشته بزرگتر شده است و همچنین وزن حدود دو برابر شده است کمر مادر افزایش قوس دارد.

شکم بزرگ تر می شود همچنین قد و وزنش هم تغییری نمی‌کند اما دیگر از به وجود آمدن تهوع و استفراغ خبری نیست.

همچنین رگ های آبی رنگ در پوست و مادر ظاهر می شود که نشان دهنده بزرگ شدن شکم مادر است سطح هورمون بارداری کم می‌ شود و بسیاری از علائم آزاردهنده از بین رفته است و دیگر مادر ئر دستانش کشاله ران ها و ساق پا احساس درد نمی کند.

هفته دهم بارداری یکی از هفته های بحرانی سه ماهه اول بارداری در بین هفته های بارداری.

دکتر محبوبه ماموریان اصفهانی

در طی هفته دهم بارداری جنین شما کاملا مرحله رویانی خارج شده است و به طور کامل وادرمرحله جنینی شده است.
وضعیت مادر در هفته دهم به این صورت است که احساس باد کردن و تورم شکمی هنوز از بین نرفته است ولی وقتی که مادر به انتها سه ماهه اول بارداری میرسد سایر علائم بارداری از جمله تهوع و استفراغ صبحگاهی نیز در آن دیده میشود.
جنین در طی این هفته رشد سریعی دارد به اندازه یک تکه سنگ است. در طی دوره 3 هفته ای بعدی جنین شما به طور مشخصی بزرگ تر میشود و مواردی همچون ناخن های پاها شروع به پدیدار شدن میکنند.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر