شاید برای شما مفید باشد هفته ششم بارداری

هفته ششم بارداری

در هفته ششم در ظاهر شما تغییری ایجاد نمی شود و بلکه حالت مختلفی در بدن شما هنوز رشد پیدا نکرده است همچنین هفته ششم بارداری مراحله ای است که در آن صورت جنین تازه رشد پیدا می‌کند. بنابراین گوش دهان چشم فرزندانتان در هفته ششم رشد می‌کند. البته سوراخ ‌های بینی او بسیار کوچک …

در هفته ششم در ظاهر شما تغییری ایجاد نمی شود و بلکه حالت مختلفی در بدن شما هنوز رشد پیدا نکرده است همچنین هفته ششم بارداری مراحله ای است که در آن صورت جنین تازه رشد پیدا می‌کند.

بنابراین گوش دهان چشم فرزندانتان در هفته ششم رشد می‌کند.

البته سوراخ ‌های بینی او بسیار کوچک هستند و شما در سونوگرافی ممکن است بینی او را ببینید.

همچنین دست و پای او شروع به جوانه زدن می کند و می تواند پا بزند.

حرکات بسیار آرام و لطیف و ظریفی دارد و شما می توانید آن را حس کنید همچنین هفته ششم ظاهر شما ممکن است فقط در سینه هایتان تغییرات ایجاد شود.

ممکن است در این هفته کبد او شکل بگیرد و همچنین لوله عصبی در هفته بارداری شکل بگیرد بنابراین در این هفته نطفه کم‌کم شکل خود را پیدا می کند و اندازه جنین شما اندازه یک خشخاش کوچک است.

قلب کودک شما حدود ۱۷۰ بار در دقیقه می تپد بنابراین از هفته ششم تغییرات تکان‌دهنده در کودک شما به وجود می‌آید شما ممکن است اسهال شوید یا احساس نفس زیاد کنید و مدام از به وجود آمدن گاز معده اعصابتان به هم بریزد.

هفته ششم بارداری که جزو سه ماهه اول بارداری از هفته های بارداری میباشد جزو هفته هایی است که جنین تازه رشد خواهر کرد.

دکتر محبوبه ماموریان اصفهانی

طی هفته ششم بارداری تغییراتی مثل تغییرات خلق و خو، خستگی و افزایش وزن، دردناک شدن پستان ها و تهوع را در خود احساس میکنید؛ که به علت رشد سریع جنین میباشد. ریه ها، روده ها، کبد و لوزالمعده در طول این هفته شکل میگیرد. سعی کنید مراقب غذاهای مصرفی خودتان باشید و از مصرف غذاهای چرب، تند، یا سرخ شده اجتناب کنید.

مطالعه بیشتر:  هفته بیست و دوم بارداری

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر