شاید برای شما مفید باشد هفته هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری

هفته هشتم بارداری در واقع روزهای پایانی ماه دوم بارداری را مادر می گذراند و بدون شک تغییرات بسیار جزئی را احساس می‌کند. همچنین ممکن است افرادی که بارداری آنها به صورت ناخواسته بوده است تازه از باردار بودن خود متوجه شده اند باید بدانند جنین در هفته هشتم بارداری دو سانتی ‌متر می‌ رسد …

هفته هشتم بارداری در واقع روزهای پایانی ماه دوم بارداری را مادر می گذراند و بدون شک تغییرات بسیار جزئی را احساس می‌کند.

همچنین ممکن است افرادی که بارداری آنها به صورت ناخواسته بوده است تازه از باردار بودن خود متوجه شده اند باید بدانند جنین در هفته هشتم بارداری دو سانتی ‌متر می‌ رسد و اندازه یک لوبیا ی کوچک قرمز است.

همچنین به سرعت رشد پیدا می‌کند و عروس حدود یک میلیمتر رشد پیدا می‌کند و به اندازه ان اضافه می شود.

بازوها پشت او به سرعت رشد پیدا می‌کند و بدن او که قبلاً به شکل خمیده بوده است اکنون صاف می شود و سرش حالت صاف به خود می گیرد.

دنبالیچه او شروع به مخفی شدن می کند.

هفته هشتم است که مادر باید به شدت تقویت کنند زیرا استخوان های کودک شکل می گیرد و مادر با کمبود کلسیم مواجه می شود.

استخوان های فرزند شما روز به روز بلند تر می‌شود مفاصل که تغییر پیدا می‌کند همچنین استخوان پاها هم تغییر پیدا می‌کند.

فاصله انگشتانش از هم جدا می شود و پرده نازکی که در انگشتانش وجود داشت از بین می رود. پلک های نازک شکل می گیرد و قلب جنین ۱۵۰ بار بر دقیق می تپد.

نیمکره مغز او کامل رشد کرده است و حرکات بدنی به شدت زیاد می شود مجاری تنفسی او رشد پیدا می‌کند غشا بند ناف شک او تولید می شود.

وزن گیری او بسیار سرعت می‌گیرد و وزنش افزایش پیدا می‌کند و ممکن است لباس ها برایتان تنگ شود در قسمت رحم و سینه تان احساس بزرگی می کنید و تغییرات زیادی را احساس می کنید.

مطالعه بیشتر:  هفته بیست و چهارم بارداری

همچنین سینه شما دو برابر سایز طبیعی‌اش می ‌شود انقباضات خون شما افزایش پیدا می‌کند و شما ممکن است در این هفته به فشارخون مبتلا شوید.

این تغییرات باعث افزایش پروژسترون می ‌شود و موجب به وجود آمدن حالت تهوع و استفراغ می گردد.

مواد مغذی رو به کاهش می رود بنابراین شما باید برای اینکه حالت تهوع تان را کنترل کنید و بتوانید به زندگی عادی خود بپردازید هر روز پیاده روی کنید و زیر نظر پزشک خوراکی های سالم استفاده کنید.

در این هفته ممکن است مادر لک های پوستی و حساسیت های پوستی در پوستش ظاهر شود و ممکن است مادر بسیار زودرنج باشد هر حرفی که به او زده می‌شود باید قبلش سنجیده شود.

زیرا مادر ممکن است گریه کند و در این دوران در خانه و خارج از خانه برای از بین بردن لکه ها از کرم های ضدآفتاب بدون رنگ استفاده شود.

میزان کلسیم را باید افزایش دهد همچنین باید علاوه بر لبنیات از سبزیجات کنارش استفاده کند.

نیاز به آهن در این هفته چندین برابر می گردد بنابراین باید از مواد آهن دار استفاده کنند.

یکی از زیبایی های هفته هشتم از سه ماهه اول بارداری جزو هفته های بارداری تپش قلب جنین در بدن مادر است.

دکتر محبوبه ماموریان اصفهانی

در طی هفته هشتم بارداری بسیاری از تغییرات در بدن شما رخ میدهد. رحم شما با رشد کودک بزرگ میشود و در این زمان رحم شما به اندازه یک گریپ فروت میشود. پستان های شما بیشتر رشد میکنند و حساس تر هم میشوند.
وریدهای تیره ای اطراف پستان ها به علت افزایش خونرسانی ممکن است ظاهر شوند و شما درد را در شکم در اثر رشد رحم تجربه میکنید روده و جنین در هفته هشتم بارداری رشد میکند و از اتاقک شکمی بیرون میزند.
سفت شدن استخوان های جنین نیز در این مرحله اتفاق میافتد.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر