شاید برای شما مفید باشد هفته هفتم بارداری

هفته هفتم بارداری

در هفته هفتم بارداری فرزند شما به سرعت بسیار بالای رشد می کند و تغییراتی زیادی در او ایجاد می شود اما مادر هنوز تغییرات اصلی را احساس نمی کند در واقع اندام های حیاتی در هفته هفتم شکل می‌گیرد. چهره فرزند شما تغییر می کند او دم بسیار کوچکی پیدا می‌کند و در واقع …

در هفته هفتم بارداری فرزند شما به سرعت بسیار بالای رشد می کند و تغییراتی زیادی در او ایجاد می شود اما مادر هنوز تغییرات اصلی را احساس نمی کند در واقع اندام های حیاتی در هفته هفتم شکل می‌گیرد.

چهره فرزند شما تغییر می کند او دم بسیار کوچکی پیدا می‌کند و در واقع همان دنبالیچه است.

درواقع فرایند رشد از هفته هفتم به بعد بسیار زود پیش می‌ رود و باعث می شود که هر روز تغییرات بسیار زیادی در جنین اتفاق بیفتد.

باعث می شود که برجستگی ها تغییر پیدا کند و سلول‌های مختلف و قسمت های مختلف بدن شروع به رشد کند از جمله آرنج ران ساق پا بازو و غیره با گذشته این هفته سونوگرافی قابل تشخیص است و ممکن است جنین شبیه ماهی باشد.

اما انگشتان ظریف او شکلی نگرفته است و پرده نازک بین مچ دست و دست شکل می گیرد هفته هفتم بارداری جنین در حقیقت اندازه انگشت شصت شما می باشد.

رنگ چشم‌ های او تا حدی مشخص است اما نمی تواند چشمانش را باز کند گوش خارجی هنوز شکل نگرفته است نوک بینی او تشکیل نشده است در این هفته دندان هایش در زیر لثه شکل می گیرد.

در این هفت هفته تبدیل رویان به جنین است و نوزاد کامل شکل گرفته است.

نیمکره های مغز او در حال تکامل هستند و حدود ۱۰۰ سلول مغزی تولید می شود هفته هفتم بارداری اتفاقات شگفت ‌انگیزی در او شکل می گیرد و خیلی زود جمجمه اش به وجود می آید.

اتفاقات شگفت انگیزی رخ می‌دهد و و دستگاه گوارش تکامل پیدا می کند .آپاندیس و پانکراس شروع به تشکیل شدن می کند و فرزند شما در شکم شما بزرگتر می شود.

کبد کودک شما نخستین جایی است که به سرعت رشد پیدا می کند و پوست نازک و شفافی دارد که مثل یک کاغذ است در هفته هفتم گروه خونی کودک شما مشخص می شود.

مطالعه بیشتر:  هفته چهلم بارداری

اندازه رویان چهار و نیم میلیمتر و قد و به ۱۳ میلیمتر می رسد تغییرات زیادی در بدن شما احساس نمی شود برخی از افراد در هفته ی هفتم بارداری متوجه باردار شدن خود می شوند.

معمولا در این هفته احساس ناخوشایند در سینه ها، حالت تهوع، تغییر احساسات، دفعات ادرار، تهوع و استفراغ دارید.

شما احساس گرگرفتگی و گرمای شدید می کنید سعی کنید از لباس ‌های نخی استفاده کنید بهتر است هر روز که از خواب بیدار می شوید.

یک سری از داستان های زندگیتان که شیرین هستند مثل ازدواج با پدرش نحوه آشنایی برای کودکتان بگویید ذهنش باز می شود و در آینده به یکی از افراد باهوش تبدیل می شود.

در هفته هفتم به بعد بهتر است کفش پاشنه بلند نپوشید و از کفش های طبی استفاده نمایید در این هفته از معاشرت با افرادی که بیمار هستند خودداری نمایید زیرا هفته بسیار سختی را پشت سر می گذارید.

در این هفته نباید از الکل و دخانیات استفاده کنید اگر فرد سیگاری در منزل تان دارید از او بخواهید که جای سیگار بکشد که شما حضور ندارید.

زیرا ریه کودکتان در حال شکل گیری است و ممکن است احساس بدی بهش دست بدهد و ریه اش به صورت کامل شکل نگیرد.

دلیل اهمیت هفته هفتم بارداری در سه ماهه اول بارداری از هفته های بارداری تبدیل رویان به جنین است و شکل گیری اول نوزاد.

دکتر محبوبه ماموریان اصفهانی

در طی هفته هفتم بارداری بدن تغییرات زیادی را از خود نشان نمیدهد و بیشتر احساس یک ورم کوچک را در شکم خود دارید که به علت بارداری و نفخ میباشد و علائمی شامل درد، سر درد، خستگی، بیماری صبحگاهی، سینه های حساس، عطش و میل شدید به غذا را تجربه میکنید. در طول این هفته دهان، زبان و مشخصات صورت جنین شکل میگیرد.
(سعی کنید در این هفته ویتامین های پیش از زایمان را به همراه اسید فولیک مصرف کنید.)

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر