شاید برای شما مفید باشد هفته پنجم بارداری

هفته پنجم بارداری

هفته پنجم بارداری هفته پنجم بارداری از هفته ‌هایی است که بسیار مهم است و با نوع دیگر متوجه بارداری خود شده است هفته پنجم بارداری است در این هفته اگر انجام تست بارداری دهد قطعاً مثبت می شود بنابراین بارداری به راحتی قابل تشخیص است. در این دوران کیسه زردی همان قلب جنین شروع …

هفته پنجم بارداری

هفته پنجم بارداری از هفته ‌هایی است که بسیار مهم است و با نوع دیگر متوجه بارداری خود شده است هفته پنجم بارداری است در این هفته اگر انجام تست بارداری دهد قطعاً مثبت می شود بنابراین بارداری به راحتی قابل تشخیص است.

در این دوران کیسه زردی همان قلب جنین شروع به تپیدن می کند در واقع وزن جنین در هفته پنجم بارداری دو میلیمتر و وزن آن حدود یک گرم است.

بنابراین در هفته پنجم طحال و کبد و سلول های خونی جنین رشد پیدا می‌کند و باعث می‌ شود که کیسه زرد رنگ از بین برود و باعث می‌شود که جنین هر روز رشد کند و جنین اندازه سر یک خودکار است.

بنابراین در هفته پنجم نطفه جنین نامیده نمی شود بلکه نام او رویان است.

همچنین در این هفته شما می توانید وقتی به سونوگرافی می روید صدای قلبش را به بشنوید همچنین تغییرات هورمونی روحی جسمی عاطفی مادر بسیار زیاد است و جنین شروع به رشد کردن می‌کند.

ممکن است مادر در هفته پنجم لکه بینی جزئی ببیند که نباید بترسد بنابراین اگر در صورتی که خونریزی کرد حتماً باید آن را با پزشک در میان بگذارد به همین دلیل دچار اضطراب و استرس و هیجان می شود.

بنابراین عدد بتا عددی است که از تشکیل شدن جفت خبر می دهد بنابراین عدد بتا در هفته پنجم مساوی ۲۵ یا بیشتر از ۲۵ باشد احتمال این که باردار است چندین برابر می شود.

ممکن است این هفته مادر تکرر ادرار داشته باشد خستگی گرفتگی شکم خونریزی از قسمت واژن حساس شدن در قسمت بویایی تهوع در هنگام صبح زود احساس سرگیجه شل بودن عضلات و تغییر در اندازه سینه ها و افزایش ترشحات واژن تغییر نوسانات خلقی هوس و معیارهای مختلف یبوست شدید داشته باشد بنابراین باید حتماً برای مشاوره پزشک برود.

مطالعه بیشتر:  لیفت با نخ لابیا ماژور

درد کمتری را تحمل می‌کنند ولی کمر درد زیادی را احساس می‌کند خونریزی در هفته پنجم به این دلیل است که ممکن است دیواره های رحم پاره شود و به صورت خون بیرون بیاید.

سونوگرافی در هفته پنجم صورت می گیرد البته هنوز کودک شکل نگرفته است و قلبش و شروع به تپیدن می کند مغز و نخاع و قلب در آخر هفته پنجم بارداری شکل می گیرد.

افرادی که به سلامت ژنتیک کودک شک می کند معمولاً در این هفته با انجام سونوگرافی هایی می فهمند که ژنتیک کودک اشتباه است و ممکن است کودک با داشتن سندروم دان در کروموزوم به دنیا بیاید بنابراین در سقط جنین در این گونه افراد در هفته پنجم بارداری صورت می گیرد.

مراقبت ‌های پزشکی از نظر پزشکان بسیار مختلف است بنابراین اگر صاحب فرزند شده اید حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید تا تمام سونوگرافی واژینال و سونوگرافی سه بعدی را از شما بگیرند و شما را مطمین می کنند که فرزند سالم دارید.

در هفته پنجم نباید در مقابل اشعه ایکس قرار بگیرید همچنین دیگر نباید تا ماه آخر دوره بارداری موهایتان را رنگ کنید.

از مصرف مواد مضر جلوگیری کنید همچنین غذای زیادی نخورید برای خوردن قرص های مولتی ویتامین و فواید ویتامین ها با پزشک مشورت کنید.

زیرا بیشتر مولتی ویتامین ها حاوی جیوه و سرب هستند و از مواد نگهدارنده تشکیل شده‌اند اندازه جنین در هفته پنجم بسیار کوچک است و در واقع نگهداری از آن در شکم بسیار سخت است اگر هر یک از علائم بالا را داشتید به زودی به پزشکتان مراجعه کنید.

مطالعه بیشتر:  هفته بیست و چهارم بارداری

هفته پنجم بارداری جزو یه سه ماهه اول بارداری از هفته های بارداری هستش و دلیل اهمیت هفته پنجم بارداری این هست که شما در هفته 5 بارداری با مراجعه به آزمایشگاه و دادن تست جواب بارداری شما مثبت میشود.

دکتر محبوبه ماموریان اصفهانی

هفته پنجم بارداری: در طی این پنج هفته تغییراتی در بدن شما رخ داده است اما شکم شما تا حدود 14 هفتگی بزرگ نمیشود، ولی فشار درون شکم شما افزایش می یابد و شما احساسی شبیه به فوریت در دفع ادرار دارید. در طول این هفته اندام های حیاتی جنین همانند قلب، سیستم اعصاب مرکزی (مغز و نخاع)، استخوان ها، عضلات و اسکلت در حال رشد است.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر