شاید برای شما مفید باشد پرینورافی و رضایت جنسی

پرینورافی و رضایت جنسی

پرینورافی و رضایت جنسی به طور کلی همه خانم‌ ها زیبایی و جذابیت را رکن اساسی در زندگی خود می دانند. برای این که اندام ها و ظاهر آن ها زیبا باشد از روش‌های جراحی و غیر جراحی استفاده می کنند. حال آنکه زیبایی ظاهری ناحیه واژن به عنوان یک اصل اساسی در بهبود لذت …

پرینورافی و رضایت جنسی

به طور کلی همه خانم‌ ها زیبایی و جذابیت را رکن اساسی در زندگی خود می دانند.

برای این که اندام ها و ظاهر آن ها زیبا باشد از روش‌های جراحی و غیر جراحی استفاده می کنند.

حال آنکه زیبایی ظاهری ناحیه واژن به عنوان یک اصل اساسی در بهبود لذت رابطه زناشویی برای آقا و خانم به حساب می آید.

همان طور که می دانید بسیاری از خانم‌ ها به واسطه زایمان، بارداری، تغییرات هورمونی دچار افتادگی و حتی پارگی می شوند.

در حد فاصل مقعد و واژن قسمتی به نام پرینه وجود دارد که عارضه ناخوشایند و دردناکی را برای یک خانم به همراه می آورد و همین خاطر انواع روش های جراحی زیبایی واژن در این ناحیه هم ارائه می‌شود تا با انجام چنین عمل‌های حس زیبایی جوانی به خانم ‌ها القا گردد.

جراحی پرینورافی یکی از مهم‌ ترین عمل‌ های زیبایی واژن است که در ادامه قصد داریم به توضیحات بیشتر در رابطه با آن بپردازید به شما پیشنهاد می کنیم مطالب را تا انتها مطالعه فرمایید.

پرینورافی چیست

پرینورافی و رضایت جنسی
پرینورافی و رضایت جنسی

جراحی پرینورافی برای تنگ کردن متخلخل ورودی واژن یک نوع عمل جوانسازی واژن و ترمیمی به حساب می آید که منجر به کاهش سایز واژن می گردد.

حتی در برخی از خانم ها عمل جراحی لابیاپلاستی یا همان کوچک کردن لایه های بیرونی واژن به عنوان عمل مکمل در واژن انجام میشود .

پرینه یک قسمتی از اندام تناسلی خانم ها که بسیار نازک و ظریف است و در هنگام زایمان تمامی بخش های دستگاه تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهد.

امکان آسیب رسیدن به پارگی به این ناحیه وجود دارد به طوری که با پارگی ناحیه می تواند اختلالاتی در روند تخلیه ادرار خانم با ایجاد گردد.

مطالعه بیشتر:  اختلال ارگاسم چیست؟

نکته جالب توجه در ناحیه بین این است که باعث تشکیل عضلات کف لگن و دیافراگم می‌شود و تا نقش اساسی در حفظ جایگاه اندام های و تناسلی را ایفا می نماید.

همیشه با جراحی  انجام نمی گیرد بلکه در برخی از موارد با استفاده از لیزر از بین میرود.

نحوه انجام عمل پرینورافی

این عمل جراحی به عنوان یکی از عمل هایی است که با بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی انجام می شود و جراح و متخصص با مهارت های بالایی که دارد جداره های رحم را ترمیم می کند.

لبه ها را به یکدیگر وصل می نماید این گونه گشادی داخلی واژن هم کم می‌شود.

در نظر داشته باشید که این عمل جراحی سطحی است و به عمق واژن پیش نمی‌رود حداکثر حدود ۲ تا ۳ سانتی متر واژن وارد میگردد.

زمان صرف شده در این عمل حدود یک تا دو ساعت است در نهایت بهبودی به سرعت به وقوع می‌پیوندند و فرد بعد از گذشت مدتی کوتاه می تواند به فعالیت های روزانه خود بازگردد.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای عمل پرینورافی هستند

همه خانم هایی که در سنین بالا دچار عارضه های مختلف در قسمت پایینی شده است می‌تواند به عنوان کاندیدای مناسب برای این عمل انتخاب شوند.

پرینوپلاستی شامل کسانی می‌شود که زایمان های طبیعی انجام دادند.

واژنشان در اثر زایمان به اندام ‌های تناسلی به وجود می‌آید و آسیب می‌بیند و نیاز به ترمیم و بازسازی خواهد داشت تا خانم ‌هایی که به دلایل ژنتیکی دچار گشادی واژن شدند و در ارگاسم رابطه جنسی شان با اختلال روبرو شده اند می‌تواند این کار را انجام دهند.

مطالعه بیشتر:  پرده بکارت چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

چه آمادگی های برای انجام پرینورافی لازم است

در ابتدا باید تست و ازمابش ها مختلفی انجام داد. از جمله این تست ها آزمایشات انعقاد خون هستند و پزشکان را بررسی و ارزیابی کنند وهر گونه عفونت باکتریایی که داشتید باید درمان و بعد از آن اقدام انجام چنین عمل کنید.

خانم ها که حساسیت دارند هر نوع حساسیتی که دارند را باید به پزشک گزارش دهنده افراد باید از لحاظ سلامت روحی جسمی و روانی مورد ارزیابی قرار بگیرد و در سلامت کامل به سر می‌برند.

مراقبت های بعد از عمل تنگی واژن

پرینورافی و رضایت جنسی
پرینورافی و رضایت جنسی

رسیدن به بهترین نتیجه ممکن با استراحت کردن در مدت زمان حدود ۵ تا ۷ روز امکان پذیر خواهد بود تا مدت ۶ تا ۸ هفته از برقراری هرگونه رابطه جنسی خودداری کنید تا درد یا سوزش در این ناحیه احساس نکنید.

فعالیت های جسمی و تمرینات ورزشی سخت را تا جای ممکن محدود کنید دارو های تجویزی از سمت پزشک را به طور دقیق و منظم مصرف کنید محل جراحی را خشک و تمیز نگه دارید.

ماندگاری عمل پرینورافی

متخصصین زنان و زیبایی در این باور باورند که میزان دوام و ماندگاری جراحی پرینورافی متغیر است و به فاکتورهای مختلف بستگی دارد.

یکی از این فاکتور ها شرایط فیزیکی روحی افراد می باشد و دیگری نوع میزان رعایت مراقبت های قبل و بعد از جراحی است اما باز هم به طور کلی می‌توان گفت اثرات این جراحی تا 2 سال ماندگار است.

هزینه عمل زیبایی پرینورافی

پرینورافی و رضایت جنسی
پرینورافی و رضایت جنسی

با توجه به نوسانات قیمتی که در بین عمل های جراحی زیبایی وجود دارد قیمت عمل زیبایی واژن و نخ هم بسته به شرایط متغیر خواهد بود.

در همین راستا عوامل موثر بر هزینه های عمل پرینورافی را برایتان شرح می دهیم که هزینه دستمزد جراح به میزان متخصص مهارت بالا شهرت وی و تجربه او بستگی دارد.

مطالعه بیشتر:  واکسن گارداسیل چیست؟

نوع بیمارستان محل جراحی از لحاظ دولتی و خصوصی بودن آن ،موقعیت مکانی مطب پزشک، تعداد دفعات مراجعه به مطب و پرداخت حق ویزیت همگی در هزینه عمل دخالت دارند.

لازم به ذکر است از آنجایی که عمل پرینورافی از عمل های زیبایی محسوب می‌شود هیچ شرکت بیمه ‌ای این عمل را تحت پوشش نداده است پس برای این عمل باید از پس انداز خود استفاده کنید.

چه کسانی عمل پرینورافی را نباید انجام دهند

خانم هایی که در چند ماه آینده می خواهند باردار شوند یا بیماری خاصی دارند که توصیه میشود قبل از جراحی حتما با پزشک معالج صحبت کنند.

توصیه  می شود بعد از عمل جراحی حداقل تا ۶ هفته از غذا های فیبردار استفاده کنند که دچار یبوست نشود.

از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین خودداری کند در خصوص عوارض بعد از جراحی باید ذکر شود هیچ مورد خاصی وجود ندارد و احتمال درد با مسکن ها هم قابل کنترل است

تاثیر پرینورافی بر روابط جنسی

این جراحی در مواردی که در اثر زایمان های متعدد و برقراری رابطه جنسی مکرر عضلات پرینه دچار آسیب می شوند ولی آسیب تا عمق واژن پیش رفتند انجام خواهد گرفت و نهایتا دو تا سه سال از دهانه  ورودی واژن را تحت تأثیر قرار می‌دهد و آن را تعیین می‌کند.

همچنین می‌تواند مدخل واژن بر اثر پارگی های قبلی بد جوش خورده باشد و اصطلاحا ناحیه اپیزیوتومی شده باشد می‌توان آن را ترمیم کند و شکل ظاهری آن را بهبود بخشید و در نهایت باعث ایجاد احساس بهتر در بیمار و شریک جنسی او می شود.

عوارض پرینورافی

به طور کلی هر عمل جراحی یکسری عوارض دارد اما در صورت بروز عوارض مشکوک حتما به پزشکی مراجعه کنید. ازجمله این عوارض عبارت اند از:

  • دردناک بودن رابطه جنسی تا مدتی طولانی
  • دوره نقاهت دوماه
  • خونریزی بیش از حد
  • علائم عفونت
  • یبوست
  • اسهالی بیش از حد
  • ترشحات غیر طبیعی واژن همراه با بوی بد آن ها
  • التهاب و تورم بافت های آسیب دیده در خارش زیاد
  • نشت ادرار
  • مدفوع نتایج نا مطلوب
  • خونریزی زیاد
  • خون ریزی بد بو
  • ترشحات غیر عادی
  • عفونت های مختلف
  • ایجاد زگیل تناسلی
  • ایجاد قارچ تناسلی
  • ایجاد جوش های بزرگ

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر