شاید برای شما مفید باشد افزایش کیفیت تخمک در بانوان

افزایش کیفیت تخمک در بانوان

افزایش کیفیت تخمک در بانوان افزایش کیفیت تخمک یکی از مسائل بسیار مهم است که بانوان و دختران باید به آن توجه کنند با بالا رفتن افزایش کیفیت تخمک باعث می‌گردد که شانس و آی وی اف افزایش پیدا کند. بنابراین افرادی که نابارور هستند یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنند کیفیت …

افزایش کیفیت تخمک در بانوان

افزایش کیفیت تخمک یکی از مسائل بسیار مهم است که بانوان و دختران باید به آن توجه کنند با بالا رفتن افزایش کیفیت تخمک باعث می‌گردد که شانس و آی وی اف افزایش پیدا کند.

بنابراین افرادی که نابارور هستند یکی از مسائلی که باید به آن توجه کنند کیفیت تخمک است.

کیفیت تخمک باعث می گردد که افراد زیادی بارور شوند و دیگر از ناباروری را خبری نباشد. همانطور که می دانید امروزه افراد زیادی از ناباروری رنج می برند.

بانوان ۶۰ درصد منابع نابارور هستند و آقایان ۴۰ درصد نابارور هستند از ان ۶۰ درصد بانویی که نابارور هستند.

۲۰ درصد ناباروری ها به خاطر کمبود کیفیت تخمک است بنابراین امروز این مرکز می‌کوشند که کیفیت تخمک را بالا ببرد.

چه مواردی باعث افزایش تخمک در بانوان می شود؟

چه مواردی باعث افزایش تخمک در بانوان می شود؟
چه مواردی باعث افزایش تخمک در بانوان می شود؟

یکی از انواع رژیم های که بر مرکزیت تخمک اثر می‌گذارد و افراد زیادی از آن استفاده می‌کنند رژیم مدیترانه‌ای است رژیم مدیترانه ای دارای مواد غذایی زیر است میزان استفاده از برگ سفید یعنی ثبت شده که دارای برگ سبز هستند.

باید بالا رود مثلاً استفاده از کلم کاهو اسفناج باعث افزایش کیفیت تخمک می شود مصرف زیاد دانه های حبوبات مثل گندم جو عدس نخود نخود فرنگی باعث افزایش کیفیت تخمک می شود.

گوشت هایی که چربی ندارند به کیفیت تخمک اثر می‌گذارد مصرف حداقل و کم کردن گوشت قرمز مثل گوشت گوساله و گوسفند در جنسیت دختر اثر می‌گذارد.

مطالعه بیشتر:  مشکلات ورزش نکردن

بهتر است از انواع آجیل ها استفاده گردد استفاده از لبنیات طبیعی مثل شیر محلی، کشک محلی کیفیت تخمک را بالا می برد و افراد به راحتی می توانند بارور شود.

استفاده از انواع میوه جات باعث بالا رفتن کیفیت تخمک می شود اگر از غذاهای چرب و فست فودی استفاده نشود بهتر است.

باعث می شود که در مدت کوتاهی چربی های اضافه که در تخمدان وجود دارد رفع شود به همین دلیل کیفیت تخمک بالا می ‌رود بهتر است از غذاهای پرنمک و پر شکر استفاده نشود زیرا باعث می گردد که قسمت هایی از تخمدان آسیب ببیند و دیگر توانایی بچه دار شدن ندارد.

نکات مهم در رابطه با شروع سیکل ivf

شروع سیکل ivf
شروع سیکل ivf

اگر توانایی بارور شدن ندارید و می خواهید از روش آی وی اف استفاده کنید بهتر است سیکل قاعدگی خود را متعادل کنید.

چند ساعت از ورزش کردن استفاده کنید.

یوگا یکی از ورزش های بسیار مهم است که بدن شما را آماده بچه دار شدن می کند و روش آی وی اف را به سرانجام می رساند.

بنابراین هنگامی که می خواهید اقدام به دریافت کنید زیر نظر پزشک ورزش نمایید تا توانایی بچه دارشدن داشته باشید

جریان خون و اکسیژن رسانی مناسب برای حفظ سلامت تخمک و تخمدان

یکی از کارهایی که باعث سلامت تخمک و تخمدان می شود اکسیژن ‌رسانی به سلول‌ها است که باعث می ‌شود که فرد به راحتی بتواند بارور شود و کیفیت تخمک او افزایش پیدا کند.

عوامل مثل کم آبی غلظت خون نامناسب ورزش نکردن باعث می گردد که سلامت تخمک ها از بین برود بنابراین بهتر است در روز افرادی که توانایی بچه دار شدن ندارند ۱۲ لیوان آب بنوشند تا تخمک ها شروع به کار کند.

همچنین بهتر است زیر نظر پزشک ورزش های هوازی مثل ورزش های دومیدانی پیاده روی پرش از مانع انجام دهید تا توانایی تخمک شما افزایش پیدا کند.

مطالعه بیشتر:  اطلاعات در مورد بستن لوله های رحمی

چه شرایطی باعث ازبین رفتن کیفیت تخمک می شود؟

شرایط تخمک باعث می گردد که افراد به راحتی نتواند با کیفیت تخمک داشته باشند.

اگر فرد سیگار می کشد از مواد کافئین دار الکل دار شکردار گوشت های منجمد و فرآوری شده رژیم های غذایی بسیار کم چرب غذاهای صنعتی و فست فود غذاهای تراریخته استفاده کند باعث می شود که به سلامت تخمک ها آسیب وارد کند.

راهکارهای مناسب برای بیشتر شدن سلامت تخمک

افزایش سلامت تخمک
افزایش سلامت تخمک

افرادی که سلامت تخمکشان به خطر افتاده است بهتر است راهکارهای مناسب برای سلامت تخمک را انجام دهند که با استفاده از توجه به این راه کار ها باعث می گردد که تخمک ها سالم گردد و به حالت قبل برگرداند.

برای حفظ و بالا بردن سلامتی تخمک ها بهتر است قبل از بارداری روزانه یک یا دو عدد مولتی ویتامین مصرف کنید باعث می گردد که سلامت تخمک ها افزایش پیدا کند.

بهتر است از آنتی اکسیدان های طبیعی استفاده کنید زیرا باعث می‌گردد که از رادیکال های آزاد جلوگیری شود.

رادیکال های آزاد اگر به آنها رسیدگی نشود باعث می گردد که به سلول‌ های دی ان ای صدمه وارد کنند و همین امر باعث می ‌شود که کودکان ناقص با مشکلاتی مثل فلج اطفال مبتلا به سندروم دان به دنیا بیاید.

بهتر است از یک نوع آمینو اسید استفاده کنید زیرا باعث بالا رفتن کیفیت تخمک می شود همچنین بهتر است از ژل رویال برای بالا رفتن کیفیت تخمک استفاده کنید.

روزانه بهتر است از رویال که غذای اصلی ملکه زنبور عسل است استفاده نمایید.

زیرا باعث می گردد که تخمدان ها گرم شوند و کیفیت تخمک ها بالا رود اگر به عسل حساسیت دارید بهتر است از شیره انگور و شیره خرما استفاده کنید زیرا باعث افزایش کیفیت تخمک ها می شود.

افرادی که بدن آنها موادی مثل کورتیزول و پرولاکتین و هورمون های دیگر ترشح می‌کند و مدام تحت فشار هستند باید به پزشک بروند و از داروهای استفاده کنند که در آن به پایین کردن هیدروکورتیزول می پردازد.

مطالعه بیشتر:  هچینگ چیست؟ آیا راه درمان دارد؟

افرادی که مدام استرس دارند و جوش های استرس و عصبی می زند باید کارهای کنند که استرس آنها را پایین می آورد.

برای از بین بردن استرس چه کارهایی انجام دهیم؟

برای از بین بردن استرس باید روزانه قدم بزنید کتاب بخوانید مداوم ماساژ درمانی انجام دهید از دمنوش های آرامبخش مثل گل گاوزبان و بهارنارنج و به لیمو عرق نعنا استفاده کنید.

کارهای مدیتیشن انجام دهید به حمام بروید روزانه یک یا دو بار به حمام بروید.

زیرا باعث می گردد که ارتباطی که با آب برقرار می کنید منجر به آرامش شما شود مدام ورزش کنید.

اگر از ماساژ درمانی استفاده کنید باعث بهبود و بالا رفتن گردش خون در بدن شما می شود بهتر است روزانه ۸ تا ۱۲ لیوان آب بنوشید.

زیر نظر متخصص هورمون های تان را به تعادل برسانید از رژیم غذایی سالم استفاده کنید استرس تان را کم کنید همه این عوامل باعث می گردد که شما استرس تان از بین برود و کیفیت تخمک کتاب بالا برود.

پیدا کردن زمان تخمک گذاری با استفاده از وسیله دماسنج

برای اینکه زمان تخمک گذاری تان به صورت دقیق مشخص شود شما می توانید با استفاده از دماسنج دمای بدنتان را مشخص کنید.

اگر در طول ماه دمای بدن شما به بیشترین حد خود برسد آن روز تخمک گذاری شما است و باعث می گردد که بروز سرطان در بدن شما افزایش پیدا کند بنابراین بهتر از هر روز قبل از خارج شدن از رختخواب دمای بدنتان را اندازه گیری نمایید.

تا روز تخمک گذاری مشخص شود این کار یکی از بهترین کارها برای مشخص کردن روز تخمک گذاری است.

بالا رفتن کیفیت تخمک گذاری برای سریع بارور شدن

با بالا رفتن کیفیت تخمک گذاری افراد احتمال اینکه به راحتی باردار شوند بسیار زیاد است و همین امر باعث می گردد که در سلامت افراد اثرگذار باشد.

بنابراین بهتر است قبل از اقدام به بارداری غذاهای سرخ شده را کنار بگذارید و از غذاهای سالم مثل تخم مرغ ها و سبزیجات آجیل ها انواع میوه های تازه و عسل و شیر استفاده کنید همه این عوامل باعث می گردد که تخمک ‌های تان کیفیتش بالا رود و بارور شوید.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر