شاید برای شما مفید باشد هفته یازدهم بارداری

هفته یازدهم بارداری

هفته یازدهم بارداری هفته یازدهم بارداری بهترین هفته ها برای شکل گیری اعضای بدن فرزند شما است به تدریج اعضای بدن فرزند شما رشد می‌کند و همچنین بارداری به راحتی اتفاق می ‌افتد. این هفته رگ های خونی در جفت بیشتر افزایش پیدا می‌کند و نطفه مدت بیشتری افزایش پیدا می‌کند همچنین قسمت روده و …

هفته یازدهم بارداری

هفته یازدهم بارداری بهترین هفته ها برای شکل گیری اعضای بدن فرزند شما است به تدریج اعضای بدن فرزند شما رشد می‌کند و همچنین بارداری به راحتی اتفاق می ‌افتد.

این هفته رگ های خونی در جفت بیشتر افزایش پیدا می‌کند و نطفه مدت بیشتری افزایش پیدا می‌کند همچنین قسمت روده و بند ناف تعداد سلول های عصبی از بزرگتر می‌ شود.

اکسیژن رسانی راحت ‌تر صورت می‌گیرد این هفته باعث به حرکت در آوردن مواد غذایی از مادر به جنین می‌گردد مایع آمنیوتیک مادر را راحت می کند.

این هفته آب زیادی جذب بدن مادر می شود حرکات دیواره قفسه سینه او بیشتر می ‌شود و همچنین اگر چه نمای ظاهری او تغیر شکلی پیدا نکرده است.

هفته یازدهم یکی از هفته های بسیار خوب برای جنین است.

باعث می شود که نمای ظاهری تغییرات جزئی کند همچنین پوست نازک و استخوان ها به سرعت عجیبی در حال رشد کردن هستند همچنین مجاری بینی او باز می شود و البته هنوز سر جنین شما نسبت به بدنش بزرگتر است و روز به روز کودک شما دوست داشتنی تر می شود.

حرکات او بیشتر می شود و جنب و جوش زیادی دارد دستانش را مشت می کند و کش و قوس‌ های فراوانی به همراه دارد. ممکن است درون شکم شما حرکات زیادی را انجام دهد و اما طولش برابر ۸ سانتیمتر است.

بنابراین هنگامی که فرزند شما به سرعت رشد پیدا می کند تغییرات زیادی در شکم شما و همچنین پهلو باسن شما ایجاد می‌ شود.

مطالعه بیشتر:  دلایل سقط مکرر

هفته ۱۱  آغاز احساس مادرانه شما است در واقع در این هفته اشتهای شما بسیار زیاد می ‌شود و شما باید تا می توانید خودتان را تقویت کنید همچنین باید با استفاده از مواد مغذی خشکبار سلامت خود و فرزندتان را تضمین کنید.

وزن شما از این هفته به بعد افزایش پیدا می‌کند. بنابراین اگر اضافه وزن پیدا کردید احساس خجالت نداشته باشید همچنین تغییراتی در بزاق دهان پوست و موی شما ایجاد می گردد.

ممکن است شما گر بگیرید و احساس داغ شدن داشته باشید جریان خون در بدن شما زیاد می شود.

سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا می‌کند بنابراین بهتر است از ورزش های زیادی انجام دهید.

در واقع این هفته جز هفته های غربالگری سه ماه است اگر حالت تهوع و استفراغ دارید حتما به پزشک مراجعه کنید.

در این هفته ممکن است مشکلات پیش رو برای شما اتفاق بیفتد بنابراین بهتر است حتماً به پزشک مراجعه کنید و جلوی این اتفاقات را بگیرید.

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر